Saab from space

1967-1980
Plaats reactie
op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Saab from space

Bericht door op » do 13 dec, 2007 21:58

Afbeelding

Zelfs vanuit de ruimte is mijn voorliefde voor de 96 niet onopgemerkt gebleven....

Dit als antwoord op mensen die zich afvragen waarom ik nu voor de derde keer een jubileum heb gekocht :wink: 8)

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » do 13 dec, 2007 22:01

shit wat doe ik fout met die foto's? Ik probeer er weer een uit mijn gallery te linken volgens de aanwijzing........ help!

edit: met behulp van het kopieren van de link in de reactie van MH is het uiteindelijk wel gelukt.... :oops:

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Saab from space

Bericht door v4 hans » do 13 dec, 2007 22:09

op schreef: Dit als antwoord op mensen die zich afvragen waarom ik nu voor de derde keer een jubileum heb gekocht
Waar zijn die andere 2 gebleven dan?

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » vr 14 dec, 2007 0:02

op schreef:shit wat doe ik fout met die foto's?
De file-extensie moet .jpg of .gif zijn, in ieder geval niet .php;

Afbeelding

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » vr 14 dec, 2007 17:43

Hoe komt het dat mij het nooit lukt om zo scherp in te zoomen via Google Earth :shock: ?

noknokius
Geregistreerd lid

Bericht door noknokius » vr 14 dec, 2007 17:51

S@@bman schreef:Hoe komt het dat mij het nooit lukt om zo scherp in te zoomen via Google Earth :shock: ?
Misschien omdat er niet heel erg scherpe foto's gemaakt zijn van jou plaats.

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » vr 14 dec, 2007 19:06

noknokius schreef:
S@@bman schreef:Hoe komt het dat mij het nooit lukt om zo scherp in te zoomen via Google Earth :shock: ?
Misschien omdat er niet heel erg scherpe foto's gemaakt zijn van jou plaats.
Het is niet alleen met mijn omgeving het geval.
Bepaalde steden geven dan weer wel relatief scherpe beelden.
Misschien heeft het wel met de grootte van de stad in kwestie te maken? :?

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » vr 14 dec, 2007 21:27

S@@bman schreef:Bepaalde steden geven dan weer wel relatief scherpe beelden. Misschien heeft het wel met de grootte van de stad in kwestie te maken?
De luchtfoto's worden door de steden aan Google earth/maps ter beschikking gesteld. Sommige plaatsen hebben luchtfoto's in hogere resolutie dan andere. Vandaar.

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » vr 14 dec, 2007 23:08

@ v4 Hans: die heb ik verkocht
De 110 heeft Gert-Jan Hallink waarschijnlijk nog steeds in zijn verzameling en de 079 is nadat ik hem verkocht had gecrasht tegen een boom.
Geheel in saab traditie heeft de boom wel de auto verwoest, zelfs het blok was gescheurd, maar kon de chauffeur zonder noemens waardig letsel uitstappen.
Dit was trouwens een héle goede en zeer betrouwbare auto.

De 110 was mijn allereerste Saab ever. Ik heb hem bij Van der Laan in Oudeschild gekocht en op de terugweg naar Utrecht woei iedere keer als ik een vrachtwagen passeerde de ruitenwisserarm uit de kom.
Best avontuurlijk allemaal, maar met hulp van m'n eerste mobieltje ben ik door Van der Laan 'thuisgepraat'.
Dat mobieltje had ik trouwens net als een ANWB lidmaatschap speciaal voor het classic rijden genomen. dat leek mij voor een 19-jarige auto wel zo handig.
Deze heb ik na twee jaar ingeruild op een mooie witte 83'er 99 special die uiteindelijk in het stadsverkeer met veel filerijden te vaak 1:6,5 reed - dat deed achtjaar geleden ook al pijn in de portemonnee :wink: Toen heb ik de 079 op lpg gekocht en deze vier jaar lang dagelijks gereden. deze heb ik weggedaan omdat ik naast de 96 en een 9-5 ook nog een 900 turbo had die veel budget vrat.
Eigenlijk had ik al snel spijt van de verkoop - zeker toen ik hoorde dat ie gecrasht was.
Dat is opgelost door de aanschaf van de éénnalaatste NL 96 nummer 149.

Op de foto zie je trouwens 079. Ik vind het een geweldige foto omdat je het silhouet van de schaduw mooi ziet. deze vorm wordt nog steeds gebruikt, ook in de officiële fabrieks propaganda.
En dat allemaal pal voor mijn voordeur!!
Puur toeval is dat omdat ik net toen de foto werd gemaakt in de andere saab weg was en deze meestal in de garagebox staat.

72sonett-III
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett-III » vr 14 dec, 2007 23:45

op schreef:De 110 heeft Gert-Jan Hallink waarschijnlijk nog steeds in zijn verzameling en de 079 is nadat ik hem verkocht had gecrasht tegen een boom...
079; DN-44-XV
110; DP-52-PS (van deze heb ik nog ergens een foto toen die bij vd Laan stond...)

Beide bestaan nog bij de RDW :D

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » di 18 dec, 2007 23:03

:oops: :oops:
Naar aanleiding van de post van 72sonett-III heb ik een en ander gecheckt en zie ik dat ik mijn tweede jubileum ten onrechte als nummer 079 heb genoemd. Dit moet 019 zijn. :oops:

de 110 heb ik onthouden vanwege de link met de luchtvaart. En dat kenteken klopt.

ME 110, van de foute zijde, maar wel een mooi toestel

Plaats reactie