Onze Saabs kunnen aardig accelereren maar ehhh

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » zo 23 dec, 2007 16:38

Daar word je gewoon stil van... :shock:

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » zo 23 dec, 2007 16:43

het commentaar er ook bij..."heb maar een metertje nodig tussen de auto's"..."niet helemaal overzicht toen in die vrachtwagen inhaalde in de tunnel"....en hij maakt zich kwaad over dat er steeds minder richting aan gegeven wordt bij rijbaan verwisselen... :shock:

Oscar900T
Geregistreerd lid

Bericht door Oscar900T » zo 23 dec, 2007 17:34

dat is de enige echte koning zo te zien ja ... 8)

dat tweede filmpje is trouwens ook hilarisch :D

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » zo 23 dec, 2007 22:31

taaffert schreef:Ik kan wel genieten van die beelden.
Zelf zal ik dat echt nooit durven, ook niet voor mijn medemens.
:applause:

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » ma 24 dec, 2007 0:11

RobbertS schreef:
Ach, als je met 220 wordt ingehaald als je zelf 60 rijdt dan weet je toch niet wat er gebeurt. Het is zo voorbij. Vrouwen hebben vaak hetzelfde gevoel :P

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » ma 24 dec, 2007 10:30

marq101 schreef:
RobbertS schreef:
Ach, als je met 220 wordt ingehaald als je zelf 60 rijdt dan weet je toch niet wat er gebeurt. Het is zo voorbij. Vrouwen hebben vaak hetzelfde gevoel :P
Behalve als je op dat moment zonder in je spiegels te kijken naar links (of rechts) gaat.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » ma 24 dec, 2007 18:42

10 Januari staat rijexamen A op de planning. Dit soort truuks was ik alleen niet van plan om uit te halen. Ik hou wel van doorrijden, maar ik hoef nog niet dood :P

Testa-Rossa
Geregistreerd lid

Bericht door Testa-Rossa » ma 24 dec, 2007 19:55

RobbertS schreef:
marq101 schreef:
RobbertS schreef: :applause:
Behalve als je op dat moment zonder in je spiegels te kijken naar links (of rechts) gaat.
En dit doen veel koekblikkers :roll:

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 25 dec, 2007 3:48

jwaterink schreef:Levensgevaarlijk die GPZ turbo's. Zijn er ook niet veel van over. Per ongeluk terugschakelen op een klaverblad en whoppa turbo hakt er weer in. Die hebben menig motorrijder hun leven gekost.
Ik herinner mij van motorrijles de wijze raad om nooit in een bocht te schakelen. Ook zonder turbo kan je motor raar gaan bokken en als je er niet op voorbereid bent ga je lelijk op je bek.

Het bokken heb ik bij 20 - 30 km/h in een rustige bocht in de bebouwde kom persoonlijk wel een op een motor ondervonden en dat vergeet je niet gauw weer. Ik heb hem nog overeind weten te houden, maar dat had ik wel gelijk goed ingeprent.

De turbo komt erin bij wat 6000 - 6500 toeren??? Met wat voor snelheid rij je dan over een klaverblad dat je bij het omlaagschakelen in het turbogebied komt. Lijkt me dat je dan gewoon je motor niet kent om zo'n domme actie uit te voeren.

andersson
Geregistreerd lid

Bericht door andersson » di 25 dec, 2007 3:56

ook in auto's dien je niet in bochten te schakelen

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » di 25 dec, 2007 12:35

andersson schreef:ook in auto's dien je niet in bochten te schakelen
Klopt, maar dan heb je vier wielen dus de mogelijkheid van corrigeren is dan groter.

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » vr 04 jan, 2008 15:22

Steve-O schreef:Ik herinner mij van motorrijles de wijze raad om nooit in een bocht te schakelen. Ook zonder turbo kan je motor raar gaan bokken en als je er niet op voorbereid bent ga je lelijk op je bek.
Sowieso ook niet gas dicht draaien. Altijd met trekkende motor door de bocht.

Ik heb geleerd dat je beter maar iets harder dan gepland door de bocht kan gaan dan je gas dicht te draaien. Natuurlijk tot op zekere hoogte ;)

Testa-Rossa
Geregistreerd lid

Bericht door Testa-Rossa » vr 04 jan, 2008 21:05

Ben trouwens benieuwd hoe hard mijn stunter vooruit wil, af fabriek 93pk op 200kg met een top van 230 km/u. Maar de vertanding is voor het stunten aangepast, waardoor je er (naar het schijnt) niet meer met een normaal toerental mee over de snelweg kan :P

Moet alleen nog een jaar wachten tot ik er op mag rijden :(

Zuur :roll:

Plaats reactie