die domme belgen ?,die zijn nog niet zo dom

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
edwardk
Geregistreerd lid

die domme belgen ?,die zijn nog niet zo dom

Bericht door edwardk » za 05 jan, 2008 14:58

Afbeelding

In Belgie wordt de enorme brandstofstijging waarschijnlijk voor een deel gecompenseerd bij een prijs van boven de €1.50, althans het idee is er.
Daar wordt dus nog met de burger meegedacht door de politiek
Wij gaan dus MASAAL de goedkopere benzine tanken in Belgie wanneer dit een beetje voordeel opleverd,
Is voor mij erg (te) ver maar ben er toe in staat en zou het dus ook doen, tanken voor minder bij de zuiderburen.

Dan doet Den Haag natuurlijk ook een voorstel ter compensatie om de burger enigszins tegemoet te komen, wij lopen toch altijd voorop :wink:

Oscar900T
Geregistreerd lid

Bericht door Oscar900T » za 05 jan, 2008 15:59

dus jij gaat vanuit utrecht in belgië tanken? ;)

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » za 05 jan, 2008 16:09

Oscar900T schreef:dus jij gaat vanuit utrecht in belgië tanken? ;)
Zal mij toch worst zijn waar de benzine vandaan komt maar breng liever de accijns en btw naar belgie of Dld wanneer mij dat per saldo voordeel opleverd.

Gaat me hier om het feit dat men in Belgie nog aan de burger denkt en niet alleen om de staatskas. :wink:

je :arrow: moet tenslotte erg creatief zijn met dat beetje wat er over blijft van je salaris nadat Dhr Bos je heeft bestolen van de benodigde belastingcenten :evil:

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » za 05 jan, 2008 16:37

Vanruit Tilburg is dat geen slechte optie... 10Km.
Helaas rijden wij LPG, dat is momenteel niet goedkoper in Be :cry:

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » za 05 jan, 2008 16:43

nelfrikandel schreef:
misschien de moeite om benzine te gaan rijden wanneer het verschil aantrekkelijk is :wink:

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » za 05 jan, 2008 16:46

nelfrikandel schreef:
Helaas rijden wij LPG, dat is momenteel niet goedkoper in Be :cry:
:?:

Ik meen recent toch vooral prijzen rond de 0,690 € per liter gezien te hebben in Nederland.
Ik tank momenteel voor 0,499 € 8) .

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » za 05 jan, 2008 17:36

S@@bman schreef:meen recent toch vooral prijzen rond de 0,690 € per liter gezien te hebben in Nederland.

@ nel, trek je conclusies met 20€ct verschil de ltr :wink:

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » za 05 jan, 2008 19:32

edwardkommeren schreef:
nelfrikandel schreef: Vanruit Tilburg is dat geen slechte optie... 10Km.
misschien de moeite om benzine te gaan rijden wanneer het verschil aantrekkelijk is :wink:
Met de 9000 rij ik benzine, en tank idd meestal in Poppel, net over de grens
edwardkommeren schreef:
S@@bman schreef:meen recent toch vooral prijzen rond de 0,690 € per liter gezien te hebben in Nederland.
@ nel, trek je conclusies met 20€ct verschil de ltr :wink:
:shock: :shock:
Zulke prijzen heb ik nog nooit gezien, waar in NL was dat? Zijn wel grote verschillen per regio. Ook in Belgie kennelijk, want in Poppel tankte ik laatstst voor iets van 56ct LPG dacht ik

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » za 05 jan, 2008 22:27

Goed oppassen waar je gaat tanken in België. Veel stations zijn al even duur of duurder als Nederlandse stations.

Een aanrader: Esso Express op de ring van Turnhout (Steenweg op Gierle). Goedkoopste brandstof. De Shell Express daar tegenover hanteert altijd dezelfde prijs maar daar kan je niet met Nederlandse kaart tanken (bij de Esso wel). Deze pomp is altijd goedkoper als de witte pompen (zoals De Kinderen en VDV e.d.).
Vandaag diesel getankt voor €1.049/liter.

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » za 05 jan, 2008 22:41

nelfrikandel schreef: Zulke prijzen heb ik nog nooit gezien, waar in NL was dat? Zijn wel grote verschillen per regio. Ook in Belgie kennelijk, want in Poppel tankte ik laatstst voor iets van 56ct LPG dacht ik
Hm, nu breng je me aan het twijfelen... was het dan misschien 0,609 €?
Het was wel naast een snelweg, dat is natuurlijk altijd duurder.

Zoals Flèche Rouge al opmerkt, kunnen de stations in België behoorlijk verschillen qua prijs.
Zo weet ik bijvoorbeeld een Esso station waar je 0,514 € betaald en één waar je 0,584 € betaald.
Dat laatste station is ook weer aan een snelweg.

wiseguy
Geregistreerd lid

Bericht door wiseguy » zo 06 jan, 2008 1:02

@ S@@bman: 69 ct/ltr voor LPG aan de snelweg klinkt mij erg bekend in de oren. Bij mij om de hoek, in de stad, vragen ze momenteel 60,5 ct/ltr.

Oscar900T
Geregistreerd lid

Bericht door Oscar900T » zo 06 jan, 2008 3:50

60 cent is nu zo´n beetje gangbaar ja, uitzonderingen en snelwegtankstations daargelaten. Nou goed, daar doe ik het ook nog wel voor hoor :)

noknokius
Geregistreerd lid

Re: die domme belgen ?,die zijn nog niet zo dom

Bericht door noknokius » zo 06 jan, 2008 9:18

edwardkommeren schreef:Dan doet Den Haag natuurlijk ook een voorstel ter compensatie om de burger enigszins tegemoet te komen, wij lopen toch altijd voorop :wink:
Dacht je dat? Ik denk eerder dat ze de accijns dan weer omhoog schroeven om het verlies aan inkomsten te compenseren.... uhh, sorry, om het milieu nog meer te sparen.

edwardk
Geregistreerd lid

Re: die domme belgen ?,die zijn nog niet zo dom

Bericht door edwardk » ma 07 jan, 2008 22:17

noknokius schreef:
edwardkommeren schreef:Dan doet Den Haag natuurlijk ook een voorstel ter compensatie om de burger enigszins tegemoet te komen, wij lopen toch altijd voorop :wink:
Dacht je dat? Ik denk eerder dat ze de accijns dan weer omhoog schroeven om het verlies aan inkomsten te compenseren.... uhh, sorry, om het milieu nog meer te sparen.
Had het stil gehoopt, :oops: , sorry dat werk hier niet zo (helemaal niet ) in nederland.
GVD leer ik het dan nooit :?

maar de rooie hebben geen geldt meer :lol: ,nu al niet meer ?

dacht dat die leugenaar (JPB) naar de burger wilde gaan luisteren,
bespeur ik hier weer het onvermijdelijke kiezersbedrog ?

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » ma 07 jan, 2008 22:51

wiseguy schreef:@ S@@bman: 69 ct/ltr voor LPG aan de snelweg klinkt mij erg bekend in de oren. Bij mij om de hoek, in de stad, vragen ze momenteel 60,5 ct/ltr.
Ik heb inderdaad gisteren 0,689€ voor een liter LPG mogen aftikken, was wat meer zuid oostelijk in Nederland, en aan de snelweg. Dat is toch 10cent duurder dan hier in de regio west Brabant...

Plaats reactie