Kentekenplaten

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Eindelijk
Geregistreerd lid

Kentekenplaten

Bericht door Eindelijk » do 10 feb, 2005 23:05

Ik heb vandaag mijn nieuwe saabje op naam laten zetten alleen er zitten 'gewone' platen op. Ik wil graag kenteken platen met de dikke letters en cijfers ( de in plastic opgelegde tekens bedoel ik ) . Weet iemand hoe ik dit het beste kan regelen en of dit gewoon legaal is??

MXL
Geregistreerd lid

Re: Kentekenplaten

Bericht door MXL » do 10 feb, 2005 23:15

Kan je gewoon bestellen bij de goede automaterialenzaak. Er zit wel een groot nadeel aan, ze zijn erg k.. om schoon te maken, daarnaast zijn ze duurder en hebben een langere productietijd.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » do 10 feb, 2005 23:17

Even je huidige nummerplaten meenemen en dan die met opgelegde letters bestellen bij een automaterialenleverancier, vervolgens worden de oude GAIK platen ingenomen en vernietigt.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » do 10 feb, 2005 23:20

Ik heb een tijdje geleden de zgn. 'luxe' kentekenplaten erop gezet, deze waren maar 3, of 4 euro duurder als de normale. Binnen 24 uur had ik nieuwe. Als je de luxe platen besteld dan moet je van de oude platen even het serienummer (linksonder in de hoek ingegraveerd, elke plaat heeft een uniek nr, dus voor en achter is anders) doorgeven, bij ophalen van de nieuwe de oude weer inleveren.

Gr,

Dennis

-Chris-
Geregistreerd lid

Bericht door -Chris- » vr 11 feb, 2005 11:06

Krijg je dan niet zo'n idioot/lullig extra nummertje erop? (een één voor de eerste keer)

Of is dat alleen bij verlies van de plaat?

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » vr 11 feb, 2005 11:08

Dat is alleen bij verlies/diefstal.

Ik heb ze al met een drietje zien rijden ook!!(ik vind dat er echt stom uitzien btw)

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 11 feb, 2005 11:15

wat dacht je van een 10? :lol:

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » vr 11 feb, 2005 11:20

Dan ben je ermee aan het strooien! :wink:

dpw_vd_wijk
Geregistreerd lid

Bericht door dpw_vd_wijk » vr 11 feb, 2005 12:28

Red Arrow schreef:Dan ben je ermee aan het strooien! :wink:
Ja, of je bent minder zuinig met je kentekenbewijs. Want het is ook bij verlies en diefstal van het kentekenbewijs.
Je ziet inderdaad auto's rijden met een 3 of 4. Zowieso valt het me op dat je enorm veel auto's ziet met zo'n extra cijfertje.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 11 feb, 2005 12:57

Het kan ook dat je platen regelmatig gejat worden, dat is een probleem in de grotere steden

Ranja
Geregistreerd lid

Bericht door Ranja » vr 11 feb, 2005 14:16

Hoevaak mag dat gebeuren, ik wil namelijk 99 op mijn kentekenplaten erbij hebben.

dpw_vd_wijk
Geregistreerd lid

Bericht door dpw_vd_wijk » vr 11 feb, 2005 14:32

Ranja schreef:Hoevaak mag dat gebeuren, ik wil namelijk 99 op mijn kentekenplaten erbij hebben.
Grapjas :) Wees blij dat je geen 9000 hebt...

Eindelijk
Geregistreerd lid

Bericht door Eindelijk » vr 11 feb, 2005 15:47

Bedankt voor de tips! En trouwens is het niet zo dat er een maximum aan verbonden is aan het drukken van die platen. Ik dacht dat er maximaal 3 maal een duplicaat gemaakt mocht worden en dan het kentekenbewijs op nieuw aangevraagd moet worden. ik dacht wel eens zo iets gelezen te hebben.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 11 feb, 2005 16:10

Dat zal toch niet, het begint met 01 en 99 moet daardoor een optie zijn.

dpw_vd_wijk
Geregistreerd lid

Bericht door dpw_vd_wijk » vr 11 feb, 2005 16:57

verde900 schreef:Dat zal toch niet, het begint met 01 en 99 moet daardoor een optie zijn.
Nee hoor, het begint met 1

Plaats reactie