groene mosaanslag vooral in de naden
-
patjegoldwing
- Geregistreerd lid
groene mosaanslag vooral in de naden
hoe krijg ik de aanslag van mos (denk ik toch) uit de naden van mijn cabriodak
ik heb deze wagen na de zomer gekocht en denk dat het voordien een buitenslapertje was sinds ik hem heb slaapt hij binnen heb mijn dak proberen te reinigen met groene zeep (bij ons in belgie bruine zeep) maar krijg er de groene aanslag niet mee weg het zit vooral in de naden maar ook in de strook onder het achterraam in verschillende vlekjes iemand een tip ??
alvast bedankt
patrick
ik heb deze wagen na de zomer gekocht en denk dat het voordien een buitenslapertje was sinds ik hem heb slaapt hij binnen heb mijn dak proberen te reinigen met groene zeep (bij ons in belgie bruine zeep) maar krijg er de groene aanslag niet mee weg het zit vooral in de naden maar ook in de strook onder het achterraam in verschillende vlekjes iemand een tip ??
alvast bedankt
patrick
-
taaffert
- Geregistreerd lid
-
rovako
- Geregistreerd lid
alg
krijg je het met een houten nagel borstel niet weg??
lauw water en groene(bruine)zeep en een hoputen nagelborstel.
moet toch echt lukken.
succes.
en echt andere middelen zou ik niet doen.
het zal misschien wel schoon worden maar naar van loop van tijd zal de cabriokap echt gaan lekken.
groet rovako autobekleding.
lauw water en groene(bruine)zeep en een hoputen nagelborstel.
moet toch echt lukken.
succes.
en echt andere middelen zou ik niet doen.
het zal misschien wel schoon worden maar naar van loop van tijd zal de cabriokap echt gaan lekken.
groet rovako autobekleding.
-
De Flok
- Geregistreerd lid
-
brinky
- Donateur

-
michiel
- Donateur (2x)

Zelf heb onderhand een paar flesjes Dasty gebruikt, met volle tevredenheid. Echter als je weet wat voor troep deze ontvetter allemaal schoon kan maken, zou ik dit niet direct op een cabriodak durven gebruiken i.v.m. aantasting. Liever een paar groene randjes i.p.v. (mogelijke) lekkage.taaffert schreef:Probeer Dasty eens.
Wondermiddel, voor een appel en een ei te koop bij de Wibra.
Of heeft iemand er (lange termijn) ervaringen mee i.c.m. cabriodaken?
-
patjegoldwing
- Geregistreerd lid
ben vanmorgen even naar de selfcarwash geweest en op heb eens met de hogedrukreiniger op zeepstand de naden achteraan (onder de achterruit) even afgestoomd daarna met de hogedrukreiniger met proper water alles goed afgespoten en er is nu toch al veel van weg ik ga nog maar wat bijschuren met bruine zeep en borstel om te zien of alles wegraakt en als dit moest lukken zou ik zo maar eens mijn ganse dak willen aanpakken van agressive produkten ben ik niet echt een voorstander ik houd jullie wel op de hoogte

-
patjegoldwing
- Geregistreerd lid
heb me vandaag gek geschrobt op mijn dak met bruine zeep en een nagelborsteltje !!!!!!!!! Maaaaaaaaaar het resultaat valt best mee !!! 1 emmer warm water 2 handenvol bruine zeep en schrobben maar dan met veel water nagespoeld en je zag het vuil zo meekomen,vanaf nu bij de wekelijkse wasbeurt herhalen en dan zal het wel netjes blijven . bedankt iedereen voor de tips ! Dasty heb ik gebruikt om het interieur van mijn vrachtwagen (een scania wat dacht je ) eens te reinigen en dat is ook goed gelukt 
-
TEPSMA
- Donateur (2x)

-
dickpruis
- Geregistreerd lid
Mijn cabriodak begon langszaam te veranderen in een voetbalveld...
Groene zeep hielp niet echt.
Vandaag een test gedaan met Fabric hood cleaner van AUTOGLYM. Spul erop spuiten, effe wachten, dan met een zachte borstel eroverheen en afspoelen met ruim water. Resultaat: mos verdwenen en stof als nieuw!
Het wordt verkocht als set: cleaner en protector De laatste moet ik nog proberen.
Helaas is de prijs om van te schrikken: € 34,95. Maar een wondermiddel is het wel!
(Ik heb geen aandelen van die fabrikant én ben ook niet de importeur
)
Groene zeep hielp niet echt.
Vandaag een test gedaan met Fabric hood cleaner van AUTOGLYM. Spul erop spuiten, effe wachten, dan met een zachte borstel eroverheen en afspoelen met ruim water. Resultaat: mos verdwenen en stof als nieuw!
Het wordt verkocht als set: cleaner en protector De laatste moet ik nog proberen.
Helaas is de prijs om van te schrikken: € 34,95. Maar een wondermiddel is het wel!
(Ik heb geen aandelen van die fabrikant én ben ook niet de importeur
-
Tenfour
- Moderator + Donateur

-
dickpruis
- Geregistreerd lid