Kijk eens op je kentekenbewijs onder duplicaatcode, daar staat als je met je eerste kenteken rijdt 00, ergo de rij begint (op je kentekenbewijs) als het fout gaat met 01 en 99 is een (niet voor de hand liggende) optiedpw_vd_wijk schreef:Nee hoor, het begint met 1verde900 schreef:Dat zal toch niet, het begint met 01 en 99 moet daardoor een optie zijn.
Kentekenplaten
-
verde900
- Donateur

Re: Kentekenplaten
-
RoccoH
- Donateur (5x)

99 is inderdaad het maximum. Had een paar maanden geleden (volgens mij rdw-site) gelezen dat de grootste pechvogel toendertijd met een extra 7 rondrijdt op zijn nummerplaat... 
-
Manic
- Lid van verdienste
Bij verlies van één of beide platen moet er een nieuw kentekenbewijs worden aangevraagd. Ook op het kentekenbewijs komt er dan het cijfer van het corresponderende duplicaat van de platen te staan te staan (dus een 1 of 2 etc).
Dat er zoveel auto's rondrijden met een 1, 2, 3, 4, of zelfs 5 heeft te maken met de kentekenplaathouders die bij de nieuwe platen geleverd worden. Oorspronkelijk was het de bedoeling het te verbieden dat er gaten geboord werden in de platen, dus moest de kentekenplaat op de auto gemonteerd worden zonder de plaat te beschadigen. De oplossing was de nieuwe kentekenplaathouders. Helaas hebben deze de vervelende eigenschap dat ze de kentekenplaat niet altijd even goed op z'n plaats houden en veel mensen om het minste en geringste de kentekenplaten verliezen uit de houder. Ik heb de mijne in de houder met kit vastgezet
De platen worden niet zo gauw meer gestolen als vroeger om diefstal te verbloemen of te frauderen met de wegenbelasting en justistie. Dit wordt eigenlijk riskanter gemaakt met de komst van de nieuwe platen.
Greetz,
Dennis
Dat er zoveel auto's rondrijden met een 1, 2, 3, 4, of zelfs 5 heeft te maken met de kentekenplaathouders die bij de nieuwe platen geleverd worden. Oorspronkelijk was het de bedoeling het te verbieden dat er gaten geboord werden in de platen, dus moest de kentekenplaat op de auto gemonteerd worden zonder de plaat te beschadigen. De oplossing was de nieuwe kentekenplaathouders. Helaas hebben deze de vervelende eigenschap dat ze de kentekenplaat niet altijd even goed op z'n plaats houden en veel mensen om het minste en geringste de kentekenplaten verliezen uit de houder. Ik heb de mijne in de houder met kit vastgezet
De platen worden niet zo gauw meer gestolen als vroeger om diefstal te verbloemen of te frauderen met de wegenbelasting en justistie. Dit wordt eigenlijk riskanter gemaakt met de komst van de nieuwe platen.
Greetz,
Dennis
-
dpw_vd_wijk
- Geregistreerd lid
Oh op die fiets. Ik dacht het cijfertje op zo'n kentekenplaat. Want daar staat geen 0 voor.verde900 schreef:Kijk eens op je kentekenbewijs onder duplicaatcode, daar staat als je met je eerste kenteken rijdt 00, ergo de rij begint (op je kentekenbewijs) als het fout gaat met 01 en 99 is een (niet voor de hand liggende) optiedpw_vd_wijk schreef:Nee hoor, het begint met 1verde900 schreef:Dat zal toch niet, het begint met 01 en 99 moet daardoor een optie zijn.
-
verde900
- Donateur

wat levert het op?Ranja schreef:Wie wil er 99 keer mijn kentekenplaten jatten.
-
dpw_vd_wijk
- Geregistreerd lid
Een flinke boete en mogelijk gevangenisstraf als de politie je paktverde900 schreef:wat levert het op?Ranja schreef:Wie wil er 99 keer mijn kentekenplaten jatten.
-
verde900
- Donateur

Have been there have done that?dpw_vd_wijk schreef:Een flinke boete en mogelijk gevangenisstraf als de politie je paktverde900 schreef:wat levert het op?Ranja schreef:Wie wil er 99 keer mijn kentekenplaten jatten.
-
dpw_vd_wijk
- Geregistreerd lid
In de 22 jaar dat ik nu leef ben ik heel braaf geweest. Ik heb zelfs geen parkeerbon of snelheidsboete. Wel een keer stilgezet door een onopvallende politiewagen maar die hadden geen goede meting kunnen doen. En hopelijk krijg ik voorlopig ook geen problemen met de politie...verde900 schreef:Have been there have done that?dpw_vd_wijk schreef:Een flinke boete en mogelijk gevangenisstraf als de politie je paktverde900 schreef: wat levert het op?