535d - de belichaming van de vlucht van de dieseltechniek

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
andersson
Geregistreerd lid

535d - de belichaming van de vlucht van de dieseltechniek

Bericht door andersson » ma 21 jan, 2008 21:06

ivm een lang verhaal rijd ik tot het weekend in een 535d (286pk :shock: - gezinsuitvoering, dus Touring), maar wat een geweldige bak is dat! Hij is door de dealer gechipped, heb al eens eerder een 335d gereden, maar deze is nog ruimer en sneller lijkt het.

Deze motor is echter al een dikke 3 jaren op de markt. Waar blijft de concurrentie met dergelijke aggregraten?

Volvo schopt het niet verder dan 185 pk met de aloude D5.

Audi heeft de 3.0 pompverstuiver die verbleekt naast de 535d. De 4.2 TDI is de eerstvolgende stap maar m.i zit er nog een op te vullen gat tussen.

De Mercedes 320 CDI is ook bijna log te noemen in vergelijking met de 535d...

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: 535d - de belichaming van de vlucht van de dieseltechnie

Bericht door 72sonett3 » ma 21 jan, 2008 22:01

andersson schreef: een 535d ...
:?:

marcel
Geregistreerd lid

Bericht door marcel » ma 21 jan, 2008 22:18

Ik denk dat de 320 cdi, en dan vooral de laatste versie ( v6 ) toch zeker wel mee kan komen met de BMW. Vaak genoeg met zo'n bak onderweg geweest en ik kan je wel zeggen dat hij 260 rijdt voordat je het door hebt.

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » ma 21 jan, 2008 23:13

andersson schreef:Deze motor is echter al een dikke 3 jaren op de markt. Waar blijft de concurrentie met dergelijke aggregraten?
Ik zou weleens verkoopcijfers van dat dieselkanon willen zien. Misschien zit de markt er niet echt op te wachten.

Tool
Geregistreerd lid

Bericht door Tool » ma 21 jan, 2008 23:29

andersson schreef:Audi heeft de 3.0 pompverstuiver die verbleekt naast de 535d.
Blijkbaar nog niet in de 3.0 TDI gereden die bijv. in de A5 ligt.. dat ding is gewoon vetter dan een S5 :shock:
(En die diesel levert getuned 300pk)

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » di 22 jan, 2008 0:12

535d rijdt uitstekend inderdaad.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » di 22 jan, 2008 0:17

Normaal rij ik met de motor iedere auto het snot voor de ogen maar van de tussenacceleratie van die 535d ben ik onder de indruk

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » di 22 jan, 2008 0:20

Inderdaad zijn de audi diesels ook wel erg indrukwekkend. Maar het haalt het toch echt allemaal niet bij mijn eigen motor

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » di 22 jan, 2008 0:34

MXL schreef:Inderdaad zijn de audi diesels ook wel erg indrukwekkend. Maar het haalt het toch echt allemaal niet bij mijn eigen motor
Is ook, maar soms denk ik: 'gaat best hard....voor een auto' :wink:

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » di 22 jan, 2008 2:08

we gaan toch geen overlopers naar bmw op het saabforum krijgen? :donot:

staggie
Geregistreerd lid

Bericht door staggie » di 22 jan, 2008 11:55

tanisha schreef:we gaan toch geen overlopers naar bmw op het saabforum krijgen? :donot:
Nou, als ik nu zou mogen kiezen tussen een nieuwe SAAB 9-5 en een nieuwe BMW 5-serie dan zou het toch een BMW worden hoor. Zelfs mijn vriendin die niet zo BMW-fan is/was zal het met mijn keus eens zijn, nadat we eens een week een nieuw model 320i touring als vervangauto hadden. Het enige wat tegenviel in die BMW was het vermogen en dan vooral bij lage toeren, omdat we onze 9-3 FPT(2000) met 205pk gewend zijn, maar de afwerking en de wegligging vd BMW zijn geweldig.
Maar voorlopig hebben we niet veel te kiezen/te besteden dus blijven we nog met de SAAB rijden. Binnenkort mag mijn vriendin wel een andere leaseauto kiezen, maar dit moet iets vd PON-groep zijn, dus VW, SEAT, SKODA of AUDI. Haha, PORSCHE helaas niet, nou ja is wel beter ook ivm de bijtelling. Als ze een redelijk alternatief krijgt voor de SAAB dan gaat de SAAB helaas(ja toch :wink: ) weg.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » di 22 jan, 2008 12:06

staggie schreef:
tanisha schreef:we gaan toch geen overlopers naar bmw op het saabforum krijgen? :donot:
Nou, als ik nu zou mogen kiezen tussen een nieuwe SAAB 9-5 en een nieuwe BMW 5-serie dan zou het toch een BMW worden hoor. Zelfs mijn vriendin die niet zo BMW-fan is/was zal het met mijn keus eens zijn, nadat we eens een week een nieuw model 320i touring als vervangauto hadden. Het enige wat tegenviel in die BMW was het vermogen en dan vooral bij lage toeren, omdat we onze 9-3 FPT(2000) met 205pk gewend zijn, maar de afwerking en de wegligging vd BMW zijn geweldig.
Maar voorlopig hebben we niet veel te kiezen/te besteden dus blijven we nog met de SAAB rijden. Binnenkort mag mijn vriendin wel een andere leaseauto kiezen, maar dit moet iets vd PON-groep zijn, dus VW, SEAT, SKODA of AUDI. Haha, PORSCHE helaas niet, nou ja is wel beter ook ivm de bijtelling. Als ze een redelijk alternatief krijgt voor de SAAB dan gaat de SAAB helaas(ja toch :wink: ) weg.
jammer te lezen dat julie geen saab meer mogen kiezen als lease auto.
maar een 900 classic voor erbij krijg je zeker geen spijt van!
als ik uit het bovenstaande lijstje zou moeten kiezen zou ik een skoda roomster nemen maarja dat zal wel niet iedereen met mij eens zijn.

staggie
Geregistreerd lid

Bericht door staggie » di 22 jan, 2008 12:18

tanisha schreef:
staggie schreef:
jammer te lezen dat julie geen saab meer mogen kiezen als lease auto.
maar een 900 classic voor erbij krijg je zeker geen spijt van!
als ik uit het bovenstaande lijstje zou moeten kiezen zou ik een skoda roomster nemen maarja dat zal wel niet iedereen met mij eens zijn.
De SAAB is geen lease-auto, maar hadden we al toen mijn vriendin veranderde van werkgever en een lease- VW FOX kreeg. Nu rijden we prive ook vaak in de FOX, omdat we toch al bijtelling(±160 euro netto/maand geloof ik). Maar die FOX is geen volwaardig alternatief voor de SAAB om bv op vakantie te gaan, maar als ze straks iets beters krijgt dan word de SAAB overbodig. Een classic SAAB erbij zie ik niet zo zitten, want we hebben al een Triumph STAG van 1975 en nog ieder een motor, dus weten we nu al niet waar we eerst mee moeten rijden. Kortom eigenlijk een luxeprobleem.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » di 22 jan, 2008 17:08

Ik heb zelf nog geen ervaring met de 535d, maar de harde cijfers en filmbeelden op bijv. YouTube spreken boekdelen, een zeer indrukwekkende auto! De 3.0 van Audi heeft geen pompverstuivertechniek, ook al heet 'ie "TDI", de zescilinder diesels van het VAG concern hebben al jaren commonrail techniek, iets wat nu ook zijn intrede doet bij de viercilinders.
Ik denk dat deze zescilinder toch ook een aardig potje mee kan blazen met de 535d, zoals Tool al schreef is de 3.0 TDI vetter dan de S5! :shock: Vrienden van ons rijden een gechipte 3.0 TDI Quattro handbak van 2005 die is voorzien van tuning naar +- 280 pk, werkelijk een retesnelle auto die bijna altijd gaat!

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » di 22 jan, 2008 18:32

Inderdaad een mooie auto met indrukwekkende techniek. Helaas nog nooit in gereden (wel in een gechipte E60 530dA), maar wel gehoord dat dat ding retesnel moet zijn.
sjoerdk schreef:Vrienden van ons rijden een gechipte 3.0 TDI Quattro <b>handbak</b> van 2005 die is voorzien van tuning naar +- 280 pk, werkelijk <b>een retesnelle auto die <u>bijna</u> altijd gaat!</b>
Een handbak in een 3.0TDI quattro :roll: :? Dan doe je toch iets verkeerd :donot:

:P

Wanneer gaat ie niet dan? :roll: :P

Plaats reactie