levensduur FTP
-
Juice
- Geregistreerd lid
levensduur FTP
Kenners,
Vooraleer me op de markt te begeven, wil ik me informeren over de combinatie FTP en kmstand.
Een 900NG met een km stand van meer dan 200.000: wat mag je dan normaliter verwachten? Ik ga ervanuit dat de onderhoudsintervallen gerespecteerd zijn. Ik heb hier op het forum al iets lezen over de versnellingsbak. Hoe zit het met de turbo zelf, de motor (2 liter: 185 pk)en andere bewegende delen.
Graag uw mening.
Juice
Vooraleer me op de markt te begeven, wil ik me informeren over de combinatie FTP en kmstand.
Een 900NG met een km stand van meer dan 200.000: wat mag je dan normaliter verwachten? Ik ga ervanuit dat de onderhoudsintervallen gerespecteerd zijn. Ik heb hier op het forum al iets lezen over de versnellingsbak. Hoe zit het met de turbo zelf, de motor (2 liter: 185 pk)en andere bewegende delen.
Graag uw mening.
Juice
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Re: levensduur FTP
Hoeft geen enkel probleem te zijn Joos.
De 185 pk versie heeft het minder te verduren als de aero met de zelfde motor 230 pk.
Maar ik zou in ieder geval de geschiedenis van de auto willen na lopen en evt. ook vragen bij degene die de wagen in onderhoud heeft.
En dan heb je natuurlijk altijd nog de Dekra
De 185 pk versie heeft het minder te verduren als de aero met de zelfde motor 230 pk.
Maar ik zou in ieder geval de geschiedenis van de auto willen na lopen en evt. ook vragen bij degene die de wagen in onderhoud heeft.
En dan heb je natuurlijk altijd nog de Dekra
-
Juice
- Geregistreerd lid
Prachtig snelle reactie! Bedankt.
200.000 plus hoeft dus geen probleem te zijn op voorwaarde dat er niet achterlijk mee omgesprongen is?
Mooi!
Merci.
ik veronderstel dat de 900NG FTP geen andere opvallende gebreken heeft?
Juice
200.000 plus hoeft dus geen probleem te zijn op voorwaarde dat er niet achterlijk mee omgesprongen is?
Mooi!
Merci.
ik veronderstel dat de 900NG FTP geen andere opvallende gebreken heeft?
Juice
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Zo bekend ben ik er helaas niet mee. Je zou Marky of Maarten eens kunnen vragen.
-
Maarten
- Lid van verdienste
Twee ton hoeft geen probleem te zijn, mits goed onderhouden. Houd er wel rekening mee dat alle mechanische, bewegende onderdelen slijten.
Het grootste risico is waarschijnlijk de versnellingsbak. Probeer er achter te komen of deze al eens gereviseerd is.
Als je tijdens de proefrit met open raam rijdt, luister dan eens naar het geluid dat de bak maakt bij het afremmen op de motor. Als je een jankend/schurend geluid hoort, zijn de lagers versleten.
Versleten synchromeshringen zijn tijdens snel schakelen duidelijk te herkennen.
Als er uit de uitlaat blauwe rook komt tijdens het afremmen op de motor, kan dit duiden op een turbo die binnenkort vervangen moet worden (of klepsteelgeleiders). Ik heb eventueel nog wel een reserve T25 turbo voor je liggen.
Tussen de verschillende bouwjaren van de NG900 zitten nogal wat verschillen. Uit welk jaar is de Saab waar je naar kijkt??
Het grootste risico is waarschijnlijk de versnellingsbak. Probeer er achter te komen of deze al eens gereviseerd is.
Als je tijdens de proefrit met open raam rijdt, luister dan eens naar het geluid dat de bak maakt bij het afremmen op de motor. Als je een jankend/schurend geluid hoort, zijn de lagers versleten.
Versleten synchromeshringen zijn tijdens snel schakelen duidelijk te herkennen.
Als er uit de uitlaat blauwe rook komt tijdens het afremmen op de motor, kan dit duiden op een turbo die binnenkort vervangen moet worden (of klepsteelgeleiders). Ik heb eventueel nog wel een reserve T25 turbo voor je liggen.
Tussen de verschillende bouwjaren van de NG900 zitten nogal wat verschillen. Uit welk jaar is de Saab waar je naar kijkt??
-
Juice
- Geregistreerd lid
De 1995 is het helaas niet geworden. Morgen mag ik proefrijden met eentje uit 1996. Zijn er enige bijzonderheden aan dit bouwjaar?
Merci
Juice
Merci
Juice
-
reindert
- Geregistreerd lid
Bij n 900 NG moet het blok droog zijn, deze autos staan er bij de dealers bekend om dat ze eigenlijk nooit problemen hebben (muv bak natuurlijk ), Is het blok niet droog, probeer er achter te komen wat er aan de hand is. Is het een sensonic dan jun je er misschein beter vanaf blijven of je moet de historie kunnen achterhalen (of handig zijn (ERG handig) om m om te kunnen bouwen naar handschakel)
-
Juice
- Geregistreerd lid
Viola,
Ik heb hem gekocht. De verkopers waren duidelijk een beetje in de war over de specificaties (het was toch een 1995).
Blok was droog en de wagen reed als een raket. Later meer
Ik heb hem gekocht. De verkopers waren duidelijk een beetje in de war over de specificaties (het was toch een 1995).
Blok was droog en de wagen reed als een raket. Later meer
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Gefelici, Joos dus je mag jezelf nu bij de rappe donders scharen!!
-
erwin mertens
- Geregistreerd lid
Laat je woestijnrat een mooi en braaf tweede leventje leiden.
Ik ben blij voor je
Ik ben blij voor je
-
Maarten
- Lid van verdienste
Gefeliciteerd met je aanschaf!
Veel plezier met je NG900Turbo
Veel plezier met je NG900Turbo
-
Juice
- Geregistreerd lid