Waar kan ik een nieuwe carburateur kopen?

1967-1980
Plaats reactie
marcone
Geregistreerd lid

Waar kan ik een nieuwe carburateur kopen?

Bericht door marcone » do 10 jan, 2008 17:16

Hoi

ik heb gezocht op het forum maar kom niet veel tegen, behalve bccp en daar kost een kit meer dan 500 euro. pff.

wat ik eigenlijk wil is ergens een compleet nieuwe carburateur kopen mét nieuwe luchtfilter erop, en die monteren op mijn saab 96 uit 1971. ik heb er nu een standaard fomoco carb opzitten die echt versleten is. lekkage, missend "dingetje" wat met een tightrip is vastgezet etc.

wie kan me helpen met juister (web) adressen voor deze aanschaf?

groet en dank!
Marc

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » do 10 jan, 2008 17:43

Misschien eens in een mailtje naar het onderdelenmagazijn van de Saab Club proberen?

Totale revisie van je huidige carb is geen optie?

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » do 10 jan, 2008 20:06

Wat wil je? Weer een Fomoco of gelijk de stap maken naar een ander merk, Weber bijvoorbeeld?

marcone
Geregistreerd lid

Bericht door marcone » do 10 jan, 2008 20:07

ja, ik wil eigenlijk zeg maar het beste. Is dat een weber? Denk het wel toch?

k.strikwerda
Geregistreerd lid

Bericht door k.strikwerda » do 10 jan, 2008 20:44

Ik heb vorige week een prima functionerende (gebruikte) carburateur bij Gauke Bouma in Drachten gehaald voor 75 euro. Volgens mij heeft hij alle onderdelen liggen en kan je daarbij ook nog advies geven. Zijn mailadres: gauke.marita@zonnet.nl
Je kunt het allicht proberen.

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » do 10 jan, 2008 20:47

marcone schreef:ja, ik wil eigenlijk zeg maar het beste. Is dat een weber? Denk het wel toch?
Ik heb nu ook nog een Fomoco er op zitten en inmiddels een Weber aangeschaft. Je hebt dan nog wel een ander spruitstuk nodig, al zijn er misschien ook types die op het Fomoco-spruitstuk passen.

Gebruik de zoekfunctie eens met "weber" Is al genoeg over geschreven.

Ik heb overigens Weber 32/36 DGAV gevonden in Loon op Zand bij een Fordsloperij. Die heeft ze wel vaker liggen. Kosten EUR 75,00. Je kan ze ook nieuw kopen via EBAY in Engeland of de USA

viewtopic.php?t=32854

marcone
Geregistreerd lid

Bericht door marcone » do 10 jan, 2008 21:07

dank u allen. Ik heb Gauke gemailt, gezocht op dit forum en gemailt naar de saab clu, waar ik gelijk lid ben geworden (stom hè, nu pas..).. ik kan even vooruit denk ik. Als iemand nog iedeen heeft dan hoor ik het wel.

bedankt!

Discus
Geregistreerd lid

Bericht door Discus » za 12 jan, 2008 12:03

Ik heb mijn enkeltraps Fomoco vervangen door een Weber 34ICH. De oude Fomoco carburateur was niet meer goed af te stellen en de auto schokte bij het oppakken van het gas. Met de nieuwe Weber rijdt het Saabje weer perfect.

De Weber past goed op het spruitstuk, maar er zijn wel enige aanpassingen nodig. Bijvoorbeeld aansluiting vacuum rembekrachtiger, gasveer en de electrische stationair sproeier.

Ik heb de Weber via Ebay gekocht. Soms zijn er goedkope te vinden, zeker nu met de lage dollarkoers.

Afbeelding

bert knip
Donateur (9x)
Donateur (9x)

nieuwe carburateur

Bericht door bert knip » wo 06 feb, 2008 14:22

Hoi, ik verwacht binnen kort partij onderdelen uit de VS.
Daarbij zit een fonkelnieuwe enkelvoudige Weber ,die ik wel verkopen wil.
Spullen zijn eind maart in nederland.
Groeten Bert

Plaats reactie