Slecht nieuws voor Amsterdamse klassiekers?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Gesloten
Berry75
Geregistreerd lid

Slecht nieuws voor Amsterdamse klassiekers?

Bericht door Berry75 » di 12 feb, 2008 11:47

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3272 ... html?p=2,1

:cry:

Als dit doorgaat, ben ik bang dat je binnenkort een hoop oude Saabs voor weinig geld op de kop kunt tikken. Ze zullen toch wel een uitzondering maken voor oldtimers?

Gruß,
Berry

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » di 12 feb, 2008 11:53

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » di 12 feb, 2008 12:02

De gemeente Zutphen wil 1 richtingverkeer invoeren rond de binnenstad en tegelijk deze ring vrij maken van oude(re) en vervuilende auto's. Het gaat helemaal de goede kant op met NL :green_blah:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 12 feb, 2008 12:03

dat krijg je in een land waar "populisme" (en waan van de dag / kreet van de dag) de overhand gaat krijgen.

je krijgt daardoor ook zwart/wit maatregelen die gewoon helemaal nergens meer over gaan. of dat nu linksom of rechtsom gaat.

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » di 12 feb, 2008 12:14

Hmmm, zat dit net te lezen. Snap er geen barst van. Laten ze eens wat doen aan de enorme vervuiling op de grachten... Als oud woonboot bewoner kan ik je 1 ding vertellen, 's zomers ga je letterlijk halfdood van alle uitlaatgassen van de slecht afgestelde (2takt) buitenboord motoren die continue voorbij knetteren....

Maar ik begrijp 1 ding niet. Hoe kan een stad uberhaupt dit onzalige idee hebben, wanneer klassiekers wel toegelaten worden op de Nederlandse wegen? Is een stad meer dan de nationale overheid? Of hebben we het hier over een wel erg ongelukkig spiegelen aan hetgeen dat in Duitsland aan de gang is? Ik kan me echt niet voorstellen dat een APK goedgekeurde klassieker door een stad geweerd zou kunnen worden.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 12 feb, 2008 12:18

Een stad heeft de mogelijkheid lokale verordeningen in te stellen. Zoals verboden in te rijden voor voertuigen boven x-gewicht (die borden ken je toch wel??)

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » di 12 feb, 2008 12:20

jelger schreef:Een stad heeft de mogelijkheid lokale verordeningen in te stellen. Zoals verboden in te rijden voor voertuigen boven x-gewicht (die borden ken je toch wel??)

Hmmm, dat is waar, ben benieuwd wat hier uit gaat komen. Nou nam ik de Saab al weinig mee naar Amsterdam, heb geen zin in weer een inbraak of beschadiging. Mijn ouwe 900 had al de nodige battle scars van het parkeren aan de Prinsengracht...

Berry75
Geregistreerd lid

Bericht door Berry75 » di 12 feb, 2008 12:50

We moeten de uitkomst van de raadsvergadering nog maar afwachten, maar ik ben in elk geval benieuwd naar de volgende punten:

1. Komt er een uitzondering voor oldtimers?
2. Worden de vele oldtimer-garages in Amsterdam gecompenseerd?
3. Wat gaat er gebeuren als je al een auto hebt van voor 1992? Mag je die dan wel houden?

Er zijn natuurlijk ook legio mensen in Amsterdam die helemaal geen moderne auto kunnen betalen. Hun Golfjes mogen dan mooi het veld ruimen voor die vele meelijwekkende SUV's die op de grachten 2 parkeerplaatsen innemen.

Normaal zou ik mij niet zo druk maken om zo'n bericht, ware het niet dat ze in 2012 al vergaande maatregelen zullen moeten treffen. Dan kan het dus hard gaan :(
jonatas 900s schreef:viewtopic.php?t=35841&highlight=

Haak in Berry :wink:
Een wat onlogische plaats voor zo'n discussie. De gemeente Amsterdam is niet van plan om alleen 900 Classics te verbannen :lol:

Gruß,
Berry

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » di 12 feb, 2008 13:14

Berry75 schreef:
jonatas 900s schreef:viewtopic.php?t=35841&highlight=

Haak in Berry :wink:
Een wat onlogische plaats voor zo'n discussie. De gemeente Amsterdam is niet van plan om alleen 900 Classics te verbannen :lol:

Gruß,
Berry
Dan verplaatst een mod het wel, maar om op twee plekken over hetzelfde te discussieren, is wel wat veel van het goede...

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » di 12 feb, 2008 13:26

slotje! graag hier verder: viewtopic.php?t=35841

Gesloten