hoera, mijn 90 is weer door de apk!
We zouden eens moeten gaan tellen hoeveel 90's er nog zijn en dat bij moeten houden in de Vereniging tot Behoud van deze onmisbare automobiel in het Nederlandsche Landschap.
Mijn "Ambassadeur" is gisteren gekeurd. Gelukkig geen gekke dingen, wel een paar kleine zaken zoals remklauwen achter gangbaar gemaakt en achterste demper vervangen (had ik voor een zacht prijsje overgenomen van een zeer goede bekende op dit prima saabforum)
Dan nog een paar opmerkingen die ik jullie niet wil onthouden;
1. "de achteras is wel wat aan de dunne kant !" dat was serieus bedoeld, terwijl ik mijn lach bijna niet kon houden want de achterassen van de 90's zijn natuurlijk prima. als ik het goed begreep , is de 'buitenbus' van deze as wat roestig en bestaat de kans op doorroesting daarvan.
2. "de stadslichten branden niet afzonderlijk , maar tegelijk met dimlicht". dat heeft schijnbaar een hele discussie gegeven tussen keurmeester en monteur. Omdat de voorschriften hierover niet duidelijk zijn, zijn ze maar over dat punt heen gestapt.
3. Tenslotte nog ontdekten ze helaas dat de snelheidsmeter weer bleef hangen (net vorig jaar een andere km teller gemonteerd). ik wist dat de snelheidsmeter nukken begint te krijgen en hoopte dat ze dat niet zouden zien. Gelukkig had de keurmeester een goede bui en knipperde een keer met zijn ogen.
Heerlijk de Ambassadeur kan weer de weg op . nu nog een drastische verlaging van de benzineprijs en het genieten met een brede grijns kan weer beginnen.