Water in kofferbak!

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Louis
Geregistreerd lid

Water in kofferbak!

Bericht door Louis » ma 02 mei, 2005 18:46

Wie heeft er ook ooit een laagje water in zijn kofferbak gehad en is er nu van af! :(

Ik kan geen lek ontdekken....de rubbers zijn goed. Volgens mij is het dus gewoon condens maar ik zou niet weten hoe je dat kunt tegenhouden. Wie o wie heeft voor mij de oplossing. Ik heb mijn Saab pas twee weken en wil er nog lange tijd mee door :D

Verder vind ik mijn Sapie 900 turbo helemaal top (les)!

Grappig trouwens dat filerijden nu ineens wel leuk is! 8)

verde900
Donateur
Donateur

Re: Water in kofferbak!

Bericht door verde900 » ma 02 mei, 2005 20:26

Is het een NG900/9-3 of een C900?

Louis
Geregistreerd lid

Bericht door Louis » ma 02 mei, 2005 21:05

Het is een 900 cabrio T16 U9 uit 1987.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » ma 02 mei, 2005 23:07

Louis schreef: Ik kan geen lek ontdekken....de rubbers zijn goed.
Ja, lijkt wel zo. Maar dan komt er toch net iets water langs de rubbers. Heb hier behoorlijk lang naar gezocht.

Enige definitieve remedie:

- achterlichten demonteren
- zwarte weerbestendige kit voldoende op de metalen rand rondom de unit aanbrengen
- NB: Kruip voor je begint eens in je kofferbak, laat iemand het sluiten en met een lamp naar binnen schijnen. De enige directe blik naar de buitenlucht moet een 0,5x0,5cm vierkante opening zijn. Dat is een bedoelde ventilatie opening die open moet blijven.
Deze dus niet dichtkitten. Eventueel met krijt/witte stift/potlood aftekenen.

roberto
Geregistreerd lid

Bericht door roberto » vr 06 mei, 2005 10:15

Je moet even het rubber van de achterklep helemaal nalopen. Bij mijn classic kwam het water naarbinnen doordat er een roestgaatje zat achter het rubber
Robert

dpw_vd_wijk
Geregistreerd lid

Bericht door dpw_vd_wijk » vr 06 mei, 2005 22:02

roberto schreef:Je moet even het rubber van de achterklep helemaal nalopen. Bij mijn classic kwam het water naarbinnen doordat er een roestgaatje zat achter het rubber
Robert
Wij hadden vroeger ook altijd bij onze 900 classics een gigantische hoeveelheid water achter bij het reservewiel in de kofferbak staan. Bij onze huidige Folfo V40 trouwens ook in het begin. Waar dat water precies bij onze Saabs vandaan kwam zijn we nooit achter gekomen. Wel was duidelijk dat het om regenwater ging

tenhallers
Geregistreerd lid

Bericht door tenhallers » ma 09 mei, 2005 10:53

Heb je na een kleine bui al eens langs de bekleding aan de zijkant gevoeld?
Soms kan het je een richting geven.

Ik zit ook nog met een kleine lekkage. Direct naast de bak waar de kap in valt loopt er water langs naar beneden, rechts voorin de kofferbak...

Hoe ik het moet dichten, weet ik ook nog niet...

Groet,
Olivier

tenhallers
Geregistreerd lid

Bericht door tenhallers » ma 16 mei, 2005 22:09

Lekkage lijkt opgelost te zijn.
Het was een lap van de kap die niet goed zat aan de zij/achterkant. (hij zat niet buiten het binnenste scherm).

S@@B
Geregistreerd lid

Bericht door S@@B » di 17 mei, 2005 15:19

Het was een lap van de kap die niet goed zat aan de zij/achterkant. (hij zat niet buiten het binnenste scherm).
Volgens mij heb ik exact hetzelfde gehad. Is het dat plekje bij de achterruit/zijspoiler waar een kabel-met-veer de kap op spanning houdt? Het leek een tijdje goed te gaan en later is het toch weer gaan inwateren. Ik heb wel eens zitten denken hoe ik dat flapje zou kunnen verlengen zodat ie er niet zo makkelijk overheen schiet.

Heb jij een permanente oplossing gevonden?

M.vr.gr,
Edwin

tenhallers
Geregistreerd lid

Bericht door tenhallers » di 17 mei, 2005 15:38

Moeilijk te zeggen, het is nog maar net gecorrigeerd.
Geen grondige aanpassing gedaan.
De tijd zal het leren. ....

Plaats reactie