9000CS met 200pk op gas. 5e injector of niet??

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Rolando
Geregistreerd lid

9000CS met 200pk op gas. 5e injector of niet??

Bericht door Rolando » vr 05 sep, 2008 23:12

Heren fanaten,

Ik zit met een ei!
Maandag gaat mijn auto, Saab 9000CS 2.3 turbo, naar Mesman in Son voor een gastank.
Dat gas er komt staat vast en is voor mij een absolute must gezien het aantal kilometers dat ik rij per jaar. (40.000+)
Maandag moet ik wel beslissen of ik wel of niet een 5e injector wil.
Nu krijg ik van de heren van Mesman en de heren van Autogas Spijkenisse 2 verschillende verhalen mbt tot de bij te plaatsen 5e injector.

Mesman zegt dat de 5e nodig is. 4 injectoren kan bij 200pk verlies opleveren.
Spijkenisse zegt zeker niet! dat is pas bij 225 pk of meer dus 4 is genoeg.

Mesman zegt dat een 5e naderhand niet meer in te bouwen is en Spijkenisse zegt weer dat dat zeker wel kan. (Alleen vervangen ze dan wel altijd de kunstoffen luchtinlaat voor een metalen)

zijn er hier mensen met ervaring in 1 van deze 2 situaties?
help me dan aub mijn beslissing te maken.

meerprijs voor een 5e injector bedraagt in Son 400 euro.
vind ik persoonlijk toch veel geld.

alvast bedankt!

Robke
Geregistreerd lid

Bericht door Robke » za 06 sep, 2008 8:51

Ligt eraan welk systeem je neemt, maar over het algemeen kun je zonder problemen 50 pk per cilinder draaien op LPG. Prins heeft (of heeft binnenkort) 75 pk LPG injectoren, dan kun je dus 300 pk draaien op LPG.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » za 06 sep, 2008 10:59

Crosser1 heeft later de 5e injector toe laten voegen op zijn 9000. Misschien dat je is contact op kan nemen met hem.

Ernsth
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ernsth » za 06 sep, 2008 21:31

Ik heb die 75 pk injectoren van Prins VSI: Ge-wel-dig! 8)
Als je verder niet wil tunen gewoon met vialle voor de 5-e injector gaan.

elvirisimo
Geregistreerd lid

Bericht door elvirisimo » za 06 sep, 2008 21:37

Ik ben begonnen met 2.3 LPT (170pk) op LPG (4 injectoren) vervolgens heb ik FPT (200pk) ecu erin gezet. Dat ging prima. Hierna is er een stage 2 (250/260pk) erin gekomen. Dat ging niet goed onder zwaardere belasting motor ging hikken op lpg. Op dat moment had ik gedacht om 5de injector erbij te laten plaatsen. Hiervoor heb ik een uitgebreid onderzoek gedaan. In het kort: 5de injector kan, maar alleen met een 6 cilinder LPE (vialle computer). Dus als je achteraf het laat doen dan moet er LPE vervangen worden als het geen 6 cilinder LPE inzit.
Ik wilde het laten doen bij LPG boer in Spijkenisse maar het is nog steeds niet gebeurt.

Hierna heeft mijn turbo de geest gegeven en er is een td04 met aero (225) ECU erin gekomen en dat werkt nog steeds 98% goed op 4 injectoren. Voor mijn gevoel 225 pk ECU is max.

Vialle heeft verschillende kleuren injectoren met verschillende opbrengsten (grootte). Daar heb ik nog steeds geen info over kunnen vinden. Wel hier op het forum genoemd.

In het kort FPT ECU zelfs met 3" full JT met race kat werkt zeer goed. Als je wat info over de vialle injectoren hebt graag melden.

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » zo 07 sep, 2008 17:00

Ik rij al twee jaar probleemloos met 9000 Aero Aut. LPI Vialle met een stage 1 van Maptun. Ongeveer 220 pk en dat alles met 4 injectoren.

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » ma 08 sep, 2008 23:03

Toch zou ik, met het oog op de toekomst, gaan voor de 5e injector constructie. Dan kun je hem altijd nog een beetje laten kietelen als je behoefte hebt aan 'meer'...

007
Geregistreerd lid

Bericht door 007 » vr 24 okt, 2008 12:03

En Rolando,

Heb je al een beslissing genomen?

Harry

Plaats reactie