Andere achterveren: waarom niet eigenlijk?
-
Yackall
- Geregistreerd lid
Andere achterveren: waarom niet eigenlijk?
Ik ben voornemens om andere veren of hulpveren te plaatsen onder mijn 900NG Cabrio op lpg.
De dealer in Den Haag en ook Dhr van Leenen uit Delft reageerden verbaasd; de opmerking 'dat doet niemand' heb ik al twee keer mogen aanhoren.
Dus vandaar de vraag in het onderwerp: waarom niet eigenlijk?
De dealer in Den Haag en ook Dhr van Leenen uit Delft reageerden verbaasd; de opmerking 'dat doet niemand' heb ik al twee keer mogen aanhoren.
Dus vandaar de vraag in het onderwerp: waarom niet eigenlijk?
-
The Adder
- Geregistreerd lid
Re: Andere achterveren: waarom niet eigenlijk?
Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen: Gewoon doen!Yackall schreef:Dus vandaar de vraag in het onderwerp: waarom niet eigenlijk?
Na hulpveren (Mad) geplaatst te hebben onder m'n 9-3 Coupé zijn de rijeigenschappen stukken beter geworden. Hobbels worden zonder een 'klap' in de rug genomen en bochten worden lekker aangesneden.
Het is een werkje van ongeveer een 1/2 uur per kant en hulpveren zijn voor €100 te krijgen dus voor de kosten hoef je het niet te laten.
nogmaals gewoon doen!
-
Hiddo
- Geregistreerd lid
-
noknokius
- Geregistreerd lid
-
mabeetje
- Geregistreerd lid
toch gedaan
Ook bij mij werd verteld dat het niet gebruikelijk was om hulpveren te plaatsen.
Toch redelijk eigenwijs geweest en toch laten doen,
want met gastank en caravan en volle benzinetank en bagage gingen de 9 jaar oude veren toch aardig doorzakken.
mijn ervaring tot nu toe
betere wegligging
betere combinatie (met caravan)
je hoeft de hoogte-instelling van de lampen niet zo vaak te verstellen
en je komt echt niet in een hobbelbak te zitten, drempels zijn eerder sneller dan langzamer te nemen
greetz
Mark
want met gastank en caravan en volle benzinetank en bagage gingen de 9 jaar oude veren toch aardig doorzakken.
mijn ervaring tot nu toe
betere wegligging
en je komt echt niet in een hobbelbak te zitten, drempels zijn eerder sneller dan langzamer te nemen
greetz
Mark
-
sirdancelot
- Geregistreerd lid
-
PARA
- Geregistreerd lid
Re: toch gedaan
hallo, ben ook van plan om hulpveren te nemen, want de kont zakt al aardig door als de caravan erachter hangtmabeetje schreef:Ook bij mij werd verteld dat het niet gebruikelijk was om hulpveren te plaatsen.
mijn ervaring tot nu toe
betere wegligging
greetz
Mark
grtz Peter
-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
-
Hannes
- Forum Admin
-
jwaterink
- Donateur (6x)

-
The Adder
- Geregistreerd lid
hier misschien?waar en bij wie kan ik deze hulpveren bestellen en zijn er nog verschillende?
-
noknokius
- Geregistreerd lid
Ik heb zelf mijn hulpveren bij Carsupport gehaald. Ik heb de HD versie van de hulpveren.PARA schreef:hallo, ben ook van plan om hulpveren te nemen, want de kont zakt al aardig door als de caravan erachter hangt, waar en bij wie kan ik deze hulpveren bestellen en zijn er nog verschillende
?
grtz Peter
-
Yackall
- Geregistreerd lid
Dank voor alle reacties.
Ik hulpveren laten bestellen, kom ik gistermiddag bij de garage (van Leenen in Delft), hebben ze de verkeerde geleverd. Ik vermoed voor een 900 classic. De veren waren te smal en pasten daardoor niet om het rubber stootblok dat in de bovenkant van de originele veer zit.
Van Leenen had ze bij een officiele dealer besteld, die schijnbaar hun voertuig kennis nog een beetje moeten oppoetsen (weet niet bij welke dealer).
Ik denk dat ik ze zelf maar ga bestellen en dan door van Leenen laat monteren. Gaat hij vast geen probleem vinden.
(Vraagje: de cabrio achterveren zijn wel hetzelfde als de 'gewone' achterveren? Alleen iets zwaarder uitgevoerd, begrijp ik? Dus de MAD-veren die sommigen van jullie gemonteerd hebben passen ook onder de cabrio?)
Even mijn vraag tussen haakjes gezet, want op de site waar The Adder mij naartoe stuurt hebben ze veren specifiek voor de 900 cabrio my '94-'98..... Die overigens exact hetzelfde kosten als de 'gewone' 900 hulpveren.... En dus waarschijnlijk ook hetzelfde zijn...
Ik hulpveren laten bestellen, kom ik gistermiddag bij de garage (van Leenen in Delft), hebben ze de verkeerde geleverd. Ik vermoed voor een 900 classic. De veren waren te smal en pasten daardoor niet om het rubber stootblok dat in de bovenkant van de originele veer zit.
Van Leenen had ze bij een officiele dealer besteld, die schijnbaar hun voertuig kennis nog een beetje moeten oppoetsen (weet niet bij welke dealer).
Ik denk dat ik ze zelf maar ga bestellen en dan door van Leenen laat monteren. Gaat hij vast geen probleem vinden.
(Vraagje: de cabrio achterveren zijn wel hetzelfde als de 'gewone' achterveren? Alleen iets zwaarder uitgevoerd, begrijp ik? Dus de MAD-veren die sommigen van jullie gemonteerd hebben passen ook onder de cabrio?)
Even mijn vraag tussen haakjes gezet, want op de site waar The Adder mij naartoe stuurt hebben ze veren specifiek voor de 900 cabrio my '94-'98..... Die overigens exact hetzelfde kosten als de 'gewone' 900 hulpveren.... En dus waarschijnlijk ook hetzelfde zijn...
-
Yackall
- Geregistreerd lid
Ter afsluiting:
Er zitten MAD-veren onder nu en het resultaat is zoals verwacht; de achterkant is gewoon weer lekker stevig en de schokdempers hoeven een stuk minder hard te werken. Tikkie meer overstuurd (of eigenlijk: minder onderstuurd) door de iets hogere achterkant, maar dat vind ik zelf prettig.
Dank voor jullie reacties en aan een ieder die het overweegt, maar nog niet gedaan heeft: doen!
Er zitten MAD-veren onder nu en het resultaat is zoals verwacht; de achterkant is gewoon weer lekker stevig en de schokdempers hoeven een stuk minder hard te werken. Tikkie meer overstuurd (of eigenlijk: minder onderstuurd) door de iets hogere achterkant, maar dat vind ik zelf prettig.
Dank voor jullie reacties en aan een ieder die het overweegt, maar nog niet gedaan heeft: doen!
-
RayB
- Geregistreerd lid