Invoer uit buitenland en CVO
-
Piet van Cee
- Geregistreerd lid
Invoer uit buitenland en CVO
Hallo
Wie weet hoe dit zit?
Als ik eenSaab invoer vanuit het buitenland Dan heb ikvoor de kentekenkeuring het CVO (certifikaat van overeensteming) nodig.
Als dit bij het voertuig ontbreekt Kan het dan bij de nederlandse
inporteur aangevraagd worden?Of doen ze hier moeilijk over?
Wie weet raad?
Groet
Piet van Cee
Wie weet hoe dit zit?
Als ik eenSaab invoer vanuit het buitenland Dan heb ikvoor de kentekenkeuring het CVO (certifikaat van overeensteming) nodig.
Als dit bij het voertuig ontbreekt Kan het dan bij de nederlandse
inporteur aangevraagd worden?Of doen ze hier moeilijk over?
Wie weet raad?
Groet
Piet van Cee
-
Erik
- Lid van verdienste
Re: Invoer uit buitenland en CVO
In principe kan die via alle officiele kanalen in binnen en buitenland worden aangevraagd. De mijne is via de verkopende volvo dealer in duitsland geregeld. Was geen enkel probleem.
Om welk type gaat het?
Om welk type gaat het?
-
Piet van Cee
- Geregistreerd lid
Hallo Erik
Het gaat om een 9-5 3.0 Griffin
Groet Piet van Cee
Het gaat om een 9-5 3.0 Griffin
Groet Piet van Cee
-
verde900
- Donateur

De Nederlandse importeur zou het moeten kunnen verstrekken, doorgaans kost het iets van € 15,--
-
Remco
- Donateur

Vroeger had je inderdaad een CVO nodig bij invoer. Bij een Saab staan echter alle benodigde versie er variantcodes reeds op de Deutsche Farhrzeugbrief (deel 4 middelste stuk) er staat bv 7N/MO2, de 7 is voor een cabrio de N voor een HPT Turbo de M voor manual en de 02 voor de versie.
Je hebt dus helemaal geen CVO nodig bij de invoer. Ik voer regelmatig Saabs in uit Duitsland en doe het altijd zonder, de RDW heeft aan de hand van deze gegevens genoeg om de juiste gegevens uit het systeem te halen. Let wel, bij Saab staan deze gegevens op de brief vermeld, niet bij alle merken! Bij Opel bv niet....
Nu echter is er weer wat veranderd, je hebt nu helemaal geen CVO meer nodig. Volgens de nieuwe wet zijn ze in NL verplicht de gegevens van de Duitse brief over te nemen, of die codes er nu opstaan of niet. Dit noemen ze een EGK keuring, enige wat je moet betalen is een weging omdat het gewicht op de Duitse brief incl. bestuurder is. Deze weging kost in Heerenveen 17,50.
Je kunt eventueel een CVO aanvragen bij de TüV, fax 0578571122, even de fahrzeugbrief doorfaxen en je krijgt hem binnen een week onder rembours thuisgestuurd. Kost ongeveer 70 euro. Nodig heb je hem echter niet....
Ik voer alleen in vanuit Duitsland maar in pricipe zou het vanuit elk land zo moeten kunnen.
Succes!
Je hebt dus helemaal geen CVO nodig bij de invoer. Ik voer regelmatig Saabs in uit Duitsland en doe het altijd zonder, de RDW heeft aan de hand van deze gegevens genoeg om de juiste gegevens uit het systeem te halen. Let wel, bij Saab staan deze gegevens op de brief vermeld, niet bij alle merken! Bij Opel bv niet....
Nu echter is er weer wat veranderd, je hebt nu helemaal geen CVO meer nodig. Volgens de nieuwe wet zijn ze in NL verplicht de gegevens van de Duitse brief over te nemen, of die codes er nu opstaan of niet. Dit noemen ze een EGK keuring, enige wat je moet betalen is een weging omdat het gewicht op de Duitse brief incl. bestuurder is. Deze weging kost in Heerenveen 17,50.
Je kunt eventueel een CVO aanvragen bij de TüV, fax 0578571122, even de fahrzeugbrief doorfaxen en je krijgt hem binnen een week onder rembours thuisgestuurd. Kost ongeveer 70 euro. Nodig heb je hem echter niet....
Ik voer alleen in vanuit Duitsland maar in pricipe zou het vanuit elk land zo moeten kunnen.
Succes!
-
Pearl Aero
- Geregistreerd lid
Inderdaad, AIM verstrekt deze documenten. Ik was alleen +/- €50 kwijt ipv €15.De Nederlandse importeur zou het moeten kunnen verstrekken, doorgaans kost het iets van € 15,--
-
verde900
- Donateur

Direct aangevraagt of via een dealer?Pearl Aero schreef:Inderdaad, AIM verstrekt deze documenten. Ik was alleen +/- €50 kwijt ipv €15.De Nederlandse importeur zou het moeten kunnen verstrekken, doorgaans kost het iets van € 15,--
-
Pearl Aero
- Geregistreerd lid
Direct, maar volgens mij zijn ze niet meer nodig, zoals hierboven beschreven. Tenminste, wanneer het voertuig uit EU-land komt.
-
verde900
- Donateur

Formeel zou je met een kenteken als ons deel 1, of die Duitse Fahrzeugbrief alle relevante informatie reeds beschikbaar hebben.Pearl Aero schreef:Direct, maar volgens mij zijn ze niet meer nodig, zoals hierboven beschreven. Tenminste, wanneer het voertuig uit EU-land komt.
Maar soms is idd dat conformiteitscertificaat gewenst.
Via de dealer wordt het regelmatig zelfs als service verstrekt.