derde remlicht classic cabrio
-
roberto
- Geregistreerd lid
derde remlicht classic cabrio
in mijn classic cabrio van 1993 zit geen 3e remlicht gemonteerd maar een zwart dekseltje.
Ik wil daarin een derde remlicht gaan plaatsen. Heeft iemand dat reeds gedaan?? Is de auto reeds voorbereid mbt bekabeling etc.??
Ik wil daarin een derde remlicht gaan plaatsen. Heeft iemand dat reeds gedaan?? Is de auto reeds voorbereid mbt bekabeling etc.??
-
verde900
- Donateur

Re: derde remlicht classic cabrio
Voor zover ik weet zit alles er, draad en bevestiging
-
Hengeveld
- Geregistreerd lid
ik heb het gedaan en dacht dat de bedrading al in de achterklep zat, maar nog zeker niet achter het zwarte kapje. Het gedeelte met de lampjes moest ik veel bijslijpen, voordat die erin geschoven kon worden. ook het draadje door de spoiler halen en verbinden aan de draden in de klep is een heel gepriegel. Het rode kapje past perfect.
Ik vind zelf dat de achterkant er veel beter uit ziet met een rood kapje ipv een zwarte, dus zeker doen!!
Succes
Ik vind zelf dat de achterkant er veel beter uit ziet met een rood kapje ipv een zwarte, dus zeker doen!!
Succes
-
ofr
- In memoriam †
Waar heb je het derde remlicht gehaald?
Dealer?
Prijs?
Dealer?
Prijs?
-
Geert
- Geregistreerd lid
Bij mijn Belgische 1993 heb ik geen kabels gevonden. waar vinden jullie die?
duitse wagens hebben er ook geen.
-
AeroHank
- Donateur

Origineel armatuurtje + rood afdekkapje en schroefjes heb ik gewoon bij
de dealer besteld. Hoewel met korting toch nog behoorlijk prijzig (EUR 70
dacht ik), maar een hobby mag wat kosten toch ?
Ook in mijn Italiaanse import-cabrio ontbrak de bedrading voor dit derde
remlicht. Hoewel ik totaal niet handig ben, is het me toch vrij eenvoudig
gelukt om via het kofferdeksel 2 draadjes naar het linker-remlicht te
leiden. Staat áf !
Mvg en succes ,
Hank.
de dealer besteld. Hoewel met korting toch nog behoorlijk prijzig (EUR 70
dacht ik), maar een hobby mag wat kosten toch ?
Ook in mijn Italiaanse import-cabrio ontbrak de bedrading voor dit derde
remlicht. Hoewel ik totaal niet handig ben, is het me toch vrij eenvoudig
gelukt om via het kofferdeksel 2 draadjes naar het linker-remlicht te
leiden. Staat áf !
Mvg en succes ,
Hank.
-
Hengeveld
- Geregistreerd lid
Ik heb ook inderdaad alles nieuw bij de dealer gekocht. Dat was daar geen moeite.
-
ofr
- In memoriam †
Heb ook een prijsopgaaf inmiddels bij de dealer gedaan
Prijs € 185 incl montage
Eerlijk gezegd ben ik me rot geschrokken
andere suggesties......?
Prijs € 185 incl montage
Eerlijk gezegd ben ik me rot geschrokken
andere suggesties......?
-
Geert
- Geregistreerd lid
Ik heb de mijne nu al een tijdje ingebouwd.
De kabels liggen niet in de kofferklep, daarentegen ligt al wel de bekabeling tot boven je linker achterwielhuis. + is een vrij liggende stekker, - moet je aan knooppunt aantappen.
Dus geen lelijke kabels op je achterlichtunit aansluiten. Is helemaal niet nodig. Bezorg je een el. schema en je komt er wel uit. T'is wel friemelen achter de bekleding daar.
De kabels liggen niet in de kofferklep, daarentegen ligt al wel de bekabeling tot boven je linker achterwielhuis. + is een vrij liggende stekker, - moet je aan knooppunt aantappen.
Dus geen lelijke kabels op je achterlichtunit aansluiten. Is helemaal niet nodig. Bezorg je een el. schema en je komt er wel uit. T'is wel friemelen achter de bekleding daar.
-
ClassicS
- Geregistreerd lid
Zo heb het remlicht eindelijk in huis. Nu het monteren. Zit bij mij ook geen bedrading in de klep. Nu dus maar eens gaan zoeken boven het linker achterwielhuis naar de +.
Andere vraag is hoe het vanuit het zwarte huisje in de spoiler door de klep heen gaat. Zit hier al een gat in de onderkant spoiler en achterklep? Moet de spoiler eraf voor het monteren? Moet daar ook nog een rubber slangetje tussen tegen lekkage?
Andere vraag is hoe het vanuit het zwarte huisje in de spoiler door de klep heen gaat. Zit hier al een gat in de onderkant spoiler en achterklep? Moet de spoiler eraf voor het monteren? Moet daar ook nog een rubber slangetje tussen tegen lekkage?
-
cobra427
- Geregistreerd lid
bij mijn Belgische 93-er moesten er ook draden getrokken worden. Heb dit toen bij Tholen laten doen incl 3e remlicht was ik rond de 200 euro kwijt.Geert schreef:Bij mijn Belgische 1993 heb ik geen kabels gevonden. waar vinden jullie die?
Is niet alleen mooier , maar vooral ook veiliger.
-
Geert
- Geregistreerd lid
Als je spoiler reeds de uitsparing heeft zit er ook al een gat in je klep. Zichtbaar een beetje links van het midden in het voorste klepprofiel.ClassicS schreef:Zo heb het remlicht eindelijk in huis. Nu het monteren. Zit bij mij ook geen bedrading in de klep. Nu dus maar eens gaan zoeken boven het linker achterwielhuis naar de +.
Spoiler moet er niet af, ligtjes tillen aan benedenzijde is genoeg. Uitsparing voor kabel is in Spoilergummi voorzien. Kabel links door profile trekken en vanaf scharnier parallel met CV en lichtkabels naar linker achterwielhuis trekken.
-
ClassicS
- Geregistreerd lid
Dank voor de tips. Heb gisteren alles open gehad, maar zie bij het linkerachterwielhuis alleen de zwarte hoes met de kabels omhoog lopen en onder de kapbekleding verdwijnen. Zag daar geen andere stekkers zitten. Of moet ik vanuit het interieur zoeken? Wie weet raad?Geert schreef:Als je spoiler reeds de uitsparing heeft zit er ook al een gat in je klep. Zichtbaar een beetje links van het midden in het voorste klepprofiel.
Spoiler moet er niet af, ligtjes tillen aan benedenzijde is genoeg. Uitsparing voor kabel is in Spoilergummi voorzien. Kabel links door profile trekken en vanaf scharnier parallel met CV en lichtkabels naar linker achterwielhuis trekken.