wat was je eerste Saab?
-
Ruud
- Geregistreerd lid
Re: wat was je eerste Saab?
De 900S 2.3 die ik nu heb is mijn eerste, en nog lang niet mijn laatste denk ik 

-
(R)ed
- Lid van verdienste
Mijn eerste Saab was een 5 deurs 9-3 SE uit 1998!
Dit smaakte naar meer vandaar de classic erbij.
Dit smaakte naar meer vandaar de classic erbij.
-
RoccoH
- Donateur (5x)

jelger schreef:hahaha.. righto!(lekker stijf )![]()
(ik neem aan dat je wel eens met open ramen en open dak een 'wasbord' gruisweg hebt genomen?)
oh ja, jij bent ervaringsdeskundige voor wat betreft het rijden in 3- en 4-deurs. vind jij er dan geen verschil tussen zitten? begrijp ook wel dat een classic 4-deurs een stuk minder stijf is dan een nieuwe lexus...
-
jelger
- Geregistreerd lid
nee.... niet heel veel.. de 3drs rammelt ook lekker overal mee.. net als die 4drs ik dacht op dat wasbord bijkans dat ik de halve wagen zou verliezen! (dat bleek alleen een turbo badge te zijn) ... een 2drs.. dat is pas stijf3- en 4-deurs. vind jij er dan geen verschil tussen zitten?
/ off topic
-
Hannes
- Forum Admin
En dan neem je ook nog de wat kortere 90 en je hebt het summum. Nu alleen nog het motorvermogen.................................
Hannes
Hannes
-
Otto
- Donateur

Helemaal mee eens!Hannes schreef:En dan neem je ook nog de wat kortere 90 en je hebt het summum. Nu alleen nog het motorvermogen.................................
Hannes
Mijn eerste Saab is een rode 900 2,1 16V uit 1991. Heb ik vorig jaar gekocht. Tussendoor heb ik nog een 9000 2.3i uit 1990 gehad (schijt auto zeg!). Die heeft mijn vriendin verkocht en ze heeft een 90 uit '85 weer gekocht. Daarnaast heb ik pas 2 donor 90's gekocht!
Otto
-
Ranja
- Geregistreerd lid
99GL die ik nog steeds heb en blijf houden
-
Per Eklund fan
- Geregistreerd lid
Mijn eerste Saab was een Dinkey Toy Saab 96 1:43
Mijn eerste echte was een 90, wit met 330.000 op de km-teller.
Mike
Mijn eerste echte was een 90, wit met 330.000 op de km-teller.
Mike
-
Erik
- Lid van verdienste
Mijn eerste een witte 99GL uit 1984. KP-95-VH. Mijn vader was de eerste eigenaar van deze 99. Via wat omzwervingen heb ik hem toen weer gekocht. De auto reed heerlijk en deed het altijd.
Volgens de RDW staat hij nog geregistreerd (aan de datum te zien nog bij diegene aan wie ik hem verkocht heb), maar de APK is al verlopen. En hij is blijkbaar omgebouwd naar LPG. Ik reed hem op benzine.
Volgens de RDW staat hij nog geregistreerd (aan de datum te zien nog bij diegene aan wie ik hem verkocht heb), maar de APK is al verlopen. En hij is blijkbaar omgebouwd naar LPG. Ik reed hem op benzine.
-
Jochen
- Geregistreerd lid
classic 900 '93 Aero LPT Platina Grey
Deze dus:

Deze dus:

-
RoccoH
- Donateur (5x)

oh ja, wil ook wel bewijzen dat mijn Saab de 1 miljoen km. haalt, nog iets meer dan 600.000 km te gaan... 
-
Niels
- Geregistreerd lid
Mooie kar!Jochen schreef:classic 900 '93 Aero LPT Platina Grey
Deze dus:
-
Elevation12,000
- Geregistreerd lid
Dit is hem...

Doet nog steeds veel pijn. Het is een 2.1 in Citrin beige. Complete auto wel met origineel elek dak, elek spiegels en ramen en LM. Conditie ook zeer goed, totdat die ander dus bij mij achterop kwam. Ik vond èn vind nog steeds Citrin een hele mooie, aangename kleur - lekker rustgevend.
Het is helaas mijn enige foto ook nog.
Heb nu een Scarabee i-16 met lekkernijen als leder en airco. Het dak moet ik echter missen. Da's jammer, want dat zit bij de 900 erg na voren. Er valt dan echt wat te beleven boven je hoofd.
-
Jochen
- Geregistreerd lid
Het "had ik hem maar gehouden" verhaaltje is al een beetje afgezaagd zeker?Niels schreef:Mooie kar!Jochen schreef:classic 900 '93 Aero LPT Platina Grey
Deze dus:
-
trollspeed
- Geregistreerd lid
Mijn eerste Saab was een 99 GL uit 1981 2drs. gekocht als sloper 50 gld. bleek alleen maar een defecte benzinepomp te hebben
385000 km gelopen, later vervangen door goede gebruikte.
Toen ik in dienst zat een jaar lang Bergen (D)-Apeldoorn (NL) gependeld
zonder één probleem
Hij zag er exact het zelfde uit als die van HANM, maar dan in blauwmet.
met een hele VETTE voor spoiler (orgineel Saab), EN DAN NATUURLIJK VEEL MOOIER
EJ
385000 km gelopen, later vervangen door goede gebruikte.
Toen ik in dienst zat een jaar lang Bergen (D)-Apeldoorn (NL) gependeld
zonder één probleem
Hij zag er exact het zelfde uit als die van HANM, maar dan in blauwmet.
met een hele VETTE voor spoiler (orgineel Saab), EN DAN NATUURLIJK VEEL MOOIER
EJ