Dat zal dan de Solex 32 TDID zijn, standaard vanaf 1977.pieterp schreef:hij heeft 1 carbarateur en is twee traps ... hij staat in een Saab uit 1979
1700 motor v4
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
-
pieterp
- Geregistreerd lid
-
Tjeho
- Geregistreerd lid
Melle schreef
Voorbeeld, het bloknummer van mijn T-bird begint met B9, is dus 1959.
Het Lincoln blok waar ik mee bezig ben begint met C4, dus 1964.
Wellicht geldt dit ook voor de V4 blokjes?
Bij de grote jongens (Ford 8 cilinders) werken ze met hetzelfde. Hier is de voorste letter voor het bouwjaar (B is 50-tiger jaren, C is 60-tiger jaren, etc), het eerste cijfer is dan voor het jaar zelf, de rest zal voor de maand / week zijn?ook nog een letter/cijfer combinatie van 4 tekens
Voorbeeld, het bloknummer van mijn T-bird begint met B9, is dus 1959.
Het Lincoln blok waar ik mee bezig ben begint met C4, dus 1964.
Wellicht geldt dit ook voor de V4 blokjes?
-
wlkts
- Geregistreerd lid
Martin, is er een relatie tussen de kleur van het motorblok en het type motor? En zo ja weet je die mischien?Kleur van het motorblok; rood, zilver, blauw of zwart.
Ik heb het nummer van de motor nog niet gevonden. Mischien onder het dunne laagje vastgekoekte olie. Maar dan moet het wel bijna gegraveerd zijn want het stukje lijkt glad.
Zou het nummer er mischien niet staan?
Of zou het bij revisie verwijdert kunnen zijn? Het gaat tenslotte om een vege ruilmotor. Volgens zeggen afkomstig uit een Ford transit.
Groet
W
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Ja, zie o.a. de discussie op vSaab;wlkts schreef:...is er een relatie tussen de kleur van het motorblok en het type motor?
vSaab schreef:All 1700cc engines were originally black, although I think the very last 1500cc engines also were black. If I'm not mistaken, 1700 engines were all fitted with the FoMoCo carbs. I'm not sure if it was used on any engines before the 1700. I believe that '67-'69 all had the single-barrel Solex.
-
pieterp
- Geregistreerd lid
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
-
pieterp
- Geregistreerd lid