Nieuwe "foto's"van de SAAB 9-5
-
B235R
- Lid van verdienste
-
B235R
- Lid van verdienste
-
Henk-Jan
- Donateur

Heeft SAAB vanaf 2003 dan even stilgestaan? Ze daalden immers rap...B235R schreef:maar natuurlijk kan het altijd beter! stilstand = achteruitgang
Als de 9-5 zo tof/gaaf/speciaal/schokkend/baanbrekend/geweldig wordt als enkelen verkondigen op dit forum dan denk ik (of komt dat doordat ik het zo sterk hoop?) dat het allemaal wel goed komt met SAAB. En als de 9-1 zo geweldig/etc. wordt als de 9-5 dan wordt dat vast de best verkopende SAAB in haar recente historie.B235R schreef:misschien is het uitstellen van de 9-5 en 9-4x helemaal niet zo gek, ivm met de huidige kredietcrisis die nog wel even aanhoud.... en is saab straks precies op tijd.
-
ingka
- Donateur (2x)

Als ik dit lees, krijg ik toch de 'shivers' en hoop GM niet hetzelfde uithaald met de 9-5
linkje Nu weet ik wel dat dit voor de chinese markt is blablabla ... maar het blijven toch de masters of rebadging bij GMDe Insignia is als Opel en Vauxhall onthuld, maar General Motors heeft ook buiten Europa plannen met z’n nieuwe troef in het D-segment. Buick krijgt voor de Chinese markt namelijk z’n eigen versie van de auto, de Regal.
De uiterlijke wijzigingen zijn miniem. Buick monteert een nieuwe grille, kleine ventilatieroosters achter de voorste wielkasten en knipperlichten op de buitenspiegelkappen. Uiteraard zijn alle Opel-logo’s vervangen door Buick-schildjes. In de eerste instantie komt de Regal met twee motoren: een 2,4-liter viercilinder met 165 pk en een 2,0-liter turbomotor met 220 pk. Beide motoren zijn gekoppeld aan een zesbak.
-
jelger
- Geregistreerd lid
je mist 1 detail. Elk van deze varianten (er komt vast ook nog een Holden) is in unieke lokaties te koop. Oftewel, ze zijn nooit gezamenlijk op gezamenlijke markten te koop. Markttechnisch bijten ze elkaar dus niet.
De 9-5 zal toch een "global" auto zijn, van Australie, Azie tot aan Europa en Noord-Amerika.
De 9-5 zal toch een "global" auto zijn, van Australie, Azie tot aan Europa en Noord-Amerika.
-
nics
- Geregistreerd lid
-
ingka
- Donateur (2x)

weet ik Jelger ... laten we het hopen.je mist 1 detail. Elk van deze varianten (er komt vast ook nog een Holden) is in unieke lokaties te koop. Oftewel, ze zijn nooit gezamenlijk op gezamenlijke markten te koop. Markttechnisch bijten ze elkaar dus niet.
Saab zal niet de eerste zijn die dmv rebadgen verschillende modellen in 1 markt zet. Denk aan bijv het C1, 107, aygo trio of die vreselijke bussen Ullysee, 807, c8, phedra etc. Ik zat ook nog even met het beeld van de Cadillac CTS voor mijn ogen, maar die verschilt toch nog wel aanzienlijk
Enfin ... ik had even mijn doemdenk momentje ... verder ga ik best blij door het leven hoor
-
nics
- Geregistreerd lid
@ Reub: Dat de berichtgeving niet minder is dan een lading journalisten die een 'beetje' bezig zijn met stemmingmakerij. de 9 5's intro is drie maanden vertraagd, maar dat vanaf September dit jaar als ik het goed begrijp. Maw, intro is voorzien in 2009 cfm de planning.
GM zit in zwaar weer, da's waar, maar ik kreeg sterk de indruk dat badge engineering niet echt gedaan zal worden. Wat ik begreep is dat men wel degelijk componenten zal uitwisselen, maar local market gericht zal werken.
Kortom, binnenkort zullen we een aantal zaken te zien gaan krijgen die ons merk gewoon door zullen laten lopen. Het feit dat er een uitloop 9 5 wordt aangeboden (gisteren even in gezeten) betekend dat men klaar is voor de nieuwe.
GM zit in zwaar weer, da's waar, maar ik kreeg sterk de indruk dat badge engineering niet echt gedaan zal worden. Wat ik begreep is dat men wel degelijk componenten zal uitwisselen, maar local market gericht zal werken.
Kortom, binnenkort zullen we een aantal zaken te zien gaan krijgen die ons merk gewoon door zullen laten lopen. Het feit dat er een uitloop 9 5 wordt aangeboden (gisteren even in gezeten) betekend dat men klaar is voor de nieuwe.