OK, ff een vlug vraagje: LPG vulleiding van tank naar vuller wil ik los hebben, om even te verleggen. Als ik em los draai ontsnapt er gas... met een behoorlijke druk zelfs. Ik dacht dat er een terugslagklep tussen hoort te zitten...?
En die klep is toch mechanisch? Accu heb ik nl. uit de auto...
Ben ik te bang? Of doe ik iets fout?
Vulleiding losdraaien?
-
Koert
- Donateur (2x)

Er hoort inderdaad een mechanische terugslagklep te zitten tussen tank en vulleiding. Het volume van de vulleiding is wel behoorlijk, dus er kan best aardig wat gas uitkomen. Als er gas uit blijft komen dan is de klep lek en zul je eerst de tank leeg moeten rijden.
Waarschijnlijk bekend, maar toch altijd vermeldenswaardig: Oppassen met het koude gas (verbranding van je huid, ogen) en natuurlijk open vuur en vonken. Vergeet niet dat het gas zwaarder is dan lucht en dus in putten en op garagevloeren blijft hangen....
Waarschijnlijk bekend, maar toch altijd vermeldenswaardig: Oppassen met het koude gas (verbranding van je huid, ogen) en natuurlijk open vuur en vonken. Vergeet niet dat het gas zwaarder is dan lucht en dus in putten en op garagevloeren blijft hangen....
-
brinky
- Donateur