Indrukwekkend A&P Tony bedankt

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
MXL
Geregistreerd lid

Re: Indrukwekkend A&P Tony bedankt

Bericht door MXL » di 24 mei, 2005 20:42

easy schreef:Hey Superwox,

Ik was er al bang voor en dacht het zelf ook al........................het CRX gevoel ;-(+ . Ik heb besloten om geen dubbele eindpijp te laten monteren. Ik heb mezelf ook laten vertellen dat er een luide brom in de auto gaat onstaan. Het wordt dus de RVS uitlaat met racekat van maptun :D .

MXL,

Ik heb zojuist een telefoontje van Tony ontvangen en hij verwacht dat het vrijdag of zaterdag zal arriveren. In elk geval zal ik dus Zaterdag in houthalen aanwezig zijn :wink:

Zie je dan..

Gr,
Peter
Ik heb net vandaag afgebeld, ik ben afgelopen zaterdag tijdens een leuke bodypump workout met 30kg op mijn nek door mijn rug gegaan. Gevolg is dat ik nu na drie dagen pas weer instaat ben om te lopen. Het lijkt mij dus geen goed idee om naar Belgie te reizen, dit zeker omdat je bij Toni nou niet echt met een kopje koffie zit te wachten tot je auto klaar is.

Jammer, had me wel leuk geleken.

Jochen
Geregistreerd lid

Bericht door Jochen » di 24 mei, 2005 20:47

MXL schreef:

Ik was er al bang voor en dacht het zelf ook al........................het CRX gevoel ;-(+ . Ik heb besloten om geen dubbele eindpijp te laten monteren. Ik heb mezelf ook laten vertellen dat er een luide brom in de auto gaat onstaan. Het wordt dus de RVS uitlaat met racekat van maptun :D .

MXL,

Ik heb zojuist een telefoontje van Tony ontvangen en hij verwacht dat het vrijdag of zaterdag zal arriveren. In elk geval zal ik dus Zaterdag in houthalen aanwezig zijn :wink:

Zie je dan..

Gr,
Peter
Ik heb net vandaag afgebeld, ik ben afgelopen zaterdag tijdens een leuke bodypump workout met 30kg op mijn nek door mijn rug gegaan. Gevolg is dat ik nu na drie dagen pas weer instaat ben om te lopen. Het lijkt mij dus geen goed idee om naar Belgie te reizen, dit zeker omdat je bij Toni nou niet echt met een kopje koffie zit te wachten tot je auto klaar is.
:-P+

Das waar! Toni zal blij zijn denk ik want hij heeft het ongelooflijk druk!

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » wo 25 mei, 2005 0:02

Jochen schreef:
MXL schreef:

MXL,

Zie je dan..

Gr,
Peter
:-P+

Das waar! Toni zal blij zijn denk ik want hij heeft het ongelooflijk druk!
Hij zal het inderdaad geen ramp vinden, ik vind het wel jammer, een stage 3 op een 9-5 aero was wel weer een leuk projectje geweest, zeker de proefrit nadat alles is geinstalleerd. Maar ja, mijn auto uit elkaar halen terwijl ik net weer de eerste stappen kan zetten lijkt mij niet zo erg verstandig.

Ach nu moet ik zaterdag avond maar gaan bbqen ipv een broodje kebap bij de plaatselijke pizzaboer in Houthalen.

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » wo 25 mei, 2005 12:54

- stage 1 maptun (206 --> 260pk)
- eibach veren en koni dempers
- 'vigrescue kit'gen
- stabilisatie stang achter

Ik zit nu al weer een paar maanden op dit forum en weet nog steeds niet wat een Viggen rescue kit is :?:

Kenny
Geregistreerd lid

Bericht door Kenny » wo 25 mei, 2005 14:07

nacra 93 schreef:Ik zit nu al weer een paar maanden op dit forum en weet nog steeds niet wat een Viggen rescue kit is :?:
Als je hier eens gaat kijken, weet je wat deze kit is :D

Groetjes,
Kenny

ps: Whoehoe !!! 50 posts :lol:

Dave
Geregistreerd lid

Bericht door Dave » za 28 mei, 2005 23:05

Hey Easy

Is vandaag die Maptun RVS uitlaat met race kat gemonteerd? Wat zijn je eerste indrukken? (FOTO'S!!!) Kan je ook vertellen of de downpipe inbegrepen was?

Alvast veel plezier (esthetisch en sonoor) met je nieuwe uitlaat.

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » zo 29 mei, 2005 10:14

Als je hier eens gaat kijken, weet je wat deze kit is :D

Groetjes,
Kenny

kijk kenny daar heb je wat aan bedankt!

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » zo 29 mei, 2005 21:52

Dave schreef:Hey Easy

Is vandaag die Maptun RVS uitlaat met race kat gemonteerd? Wat zijn je eerste indrukken? (FOTO'S!!!) Kan je ook vertellen of de downpipe inbegrepen was?

Alvast veel plezier (esthetisch en sonoor) met je nieuwe uitlaat.
Hoi,

De maptun uitlaat zit eronder en het ziet er werkelijk waar schitterend uit! Het eindstuk is ook zeer netjes te noemen en ziet er erg beschaafd uit. Echter was er een probleem met de door maptun opgestuurde ECU en daar moet een andere voor in de plaats komen. Dus ongeacht de kleine vermogenswinst en het zeer sportieve geluid (bij goed doortrekken 8) ) moet ik voor de echte pk winst echter nog terug.

Gr,
Peter

Jochen
Geregistreerd lid

Bericht door Jochen » ma 30 mei, 2005 15:10

Ik heb je uitlaat zien liggen bij Toni. Zeer mooi. Blinkt als een spiegel :wink:

stippie
Geregistreerd lid

Bericht door stippie » do 09 jun, 2005 23:22

jawel, lekker hoor! ook ik ben bij Toni geweest........mijn 9-3 Aero is van 205 naar 260pk gegaan, rescue kit erbij, eibach verlaging en kni dempers, stabilisatie achter......en ook nog wat nieuwe remschijven.....wat een genot om in te rijden!!!! Ben nu alleen nog op zoek naar een 9-5 Aero inlaatpijp die er ook bij mij op past, heeft iemand die?

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » vr 10 jun, 2005 1:07

Bedoel je de inlaatpijp die naar de turbo loopt? Deze is bij een gewone 9-5, 9-3 en 9-5 Aero toch hetzelfde? Alleen vroege 9-5's hadden een inlaatpijp waarbij voornamelijk de bovenste bocht iets restrictiever was.

Zo'n 9-5 Aero inlaatbuis heb ik overigens nog wel liggen. :wink:

SirKwietje
Geregistreerd lid

Bericht door SirKwietje » vr 10 jun, 2005 15:12

Zo'n aluminium? Als Stippie ze niet wil, ben ik wel koper. Deze past toch op een 9-3 ook hé?

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » za 11 jun, 2005 5:31

ook ik ben sinds deze week voorzien van een stage3 voor mijn 9-5 aero en moet zeggen dat de vermogenstoename indrukwekkend is. De Saab heeft echt duidelijk meer trekkracht. Ook het geluid uit de 3" maptun uitlaat met kimera racekat is geweldig, vooral wanneer je lekker doortrekt. Maar ook vanuit lage toeren met volle turbodruk komt er een diep donkere roffel uit 8) De vermogensafgifte is ook zeer netjes te noemen, d.w.z. dat hij over het hele toerentalgebied 2000-5000 power heeft. Zat vanmiddag op de snelweg achter een `99 elfje die er al snel vandoor wilde, echter.............ik moet zeggen dat ie ietsiepietsie op me wegliep, maar bij 200 moesten we allebei weer in de ankers en hing ik nog steeds aan zijn bumper. Toen ging hij maar naar rechts en toen ik hem verder rustig passeerde keek ie met een grote glimlach naar links zo van W.T.F :D is dat! Kijk dat verwacht je niet he :wink: Verderop nog even gespeeld met een X5 4.8is met 360PK echter met zijn gewicht van bijna 2300kg :shock: kon ik daar makkelijk langs 8)

Wellicht dat die stage 4 er ook nog wel een keer komt :-P+ Het was in ieder geval gezellig bij Toni en zelfs de kebab om de hoek is voortreffelijk :wink:

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » za 11 jun, 2005 11:17

Die Donur Kebab om de hoek is idd alleen al de moeite waard :lol:

Klinkt goed die stage 3 8)

Rooie Cabrio
Geregistreerd lid

Bericht door Rooie Cabrio » ma 07 nov, 2005 1:22

Gisterenochtend om kwart voor negen gearriveerd Houthallen en om kwart voor tien 's avonds weer vertrokken. Ik dacht even Koni's te laten plaatsen i.c.m. de Eibach veren en even een voorkeuring voor die mooie rooie kentekenplaten die ik straks ga krijgen. Het liep allemaal een beetje uit, toch nog een extra powerflex laten plaatsen, een draagarm vervangen en uiteraard de motorolie vervangen. Tevens de gaatjes in mijn remschijven gereinigd, achter nog metalen remleidingen geplaatst en bij mijn luchtfilter een rubberring in de houder tegen het klapperen. Kortom de puntjes op i.

Ik begon het een beetje vreemd te vinden, toen ze aan het eind een las apparaat gingen gebruiken bij het uitlijnen. Maar de bouten in of van het stuurhuis bleken vastgeroest te zitten en deze kregen ze er met heel veel pijn en moeite uit.

Toen nog even gecruised in Tony cabrio en ik heb mijn broodje shoarma binnen kunnen houden. Wat een auto !!!

Na de PK oppep adviezen van Tony (nog even sparen :lol: ), ik naar huis en konden ze zelf aan hun auto's gaan werken voor de sprint wedstrijden op zolder van vandaag. Ik hoop van ganser harte dat ze gewonnen hebben.

Ik wil Tony en zijn mensen hartelijk danken voor de goede zorgen aan mijn auto, maar daarnaast mag Mustaffa ook zeker niet vergeten worden. Die op zijn vrije zaterdag avond nog even insprong.

Voor het resultaat klik hier modules.php?set_albumName=album10&op=mo ... _album.php

Plaats reactie