Kat op het dak. Hoe weghouden?
-
Psychotic
- Geregistreerd lid
Lullige is dat de auto een kilometer of twee van mijn huis gestald staat. Enige wat ik doe is hem ophalen en daar neerzetten. Ik heb de kat nog nooit in levende lijve geziensander69 schreef:Is de eigenaar van de kat in kwestie opsporen wellicht een idee en hem vertellen dat je eventuele schade op hem gaat verhalen.
Anjovis hey
Op zich wel mazzel dat die Alfa Spider Cabrio daar (een klein stukje verder) staat. De kat heeft dus keuze mogelijkheden en dus hoef ik er alleen voor te zorgen dat de mijne net iets onaantrekkelijker wordt om op te gaan liggen
-
hannes85
- Geregistreerd lid
Nu dan even een serieus antwoord....;
Katten hebben een hekel aan ondergrond waar ze geen grip op hebben. Als je er dus voor zorgt dat je auto netjes gewaxed en goed schoon (lees; glad) is dan vinden ze er niets meer aan... Misschien dat hij\zij het één keer probeert maar dan heeft ie het snel gezien
.
Bovendien houdt de Wax eventuele nageltjes tegen.
Katten hebben een hekel aan ondergrond waar ze geen grip op hebben. Als je er dus voor zorgt dat je auto netjes gewaxed en goed schoon (lees; glad) is dan vinden ze er niets meer aan... Misschien dat hij\zij het één keer probeert maar dan heeft ie het snel gezien
Bovendien houdt de Wax eventuele nageltjes tegen.
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
-
aZuL2001
- Geregistreerd lid
-
hannes85
- Geregistreerd lid
-
PH3500
- Geregistreerd lid
Uiteindelijk is er geen kruit tegen katten gewassen.
Als ze van iets schrikken heb je kans dat ze hun nagels uitsteken en heb je nog meer ellende.
Ik heb uiteindelijk een garagebox gekocht, na eerst nog wat met buitenhoezen geexperimenteerd te hebben. Nu staat er echter weer een ander cabrio op de oprit, deze is al door meerdere katten geadopteerd. Ik heb me er bij neergelegd, als je zorgt dat je vaak openrijdt zal je kap van het open en dicht doen waarschijnlijk meer slijten dan van de katten die er op liggen.
Als ze van iets schrikken heb je kans dat ze hun nagels uitsteken en heb je nog meer ellende.
Ik heb uiteindelijk een garagebox gekocht, na eerst nog wat met buitenhoezen geexperimenteerd te hebben. Nu staat er echter weer een ander cabrio op de oprit, deze is al door meerdere katten geadopteerd. Ik heb me er bij neergelegd, als je zorgt dat je vaak openrijdt zal je kap van het open en dicht doen waarschijnlijk meer slijten dan van de katten die er op liggen.
-
Lennart.
- Geregistreerd lid
-
Psychotic
- Geregistreerd lid
Hmm, de eigenaar van de Alfa heeft een zeil over zijn hele auto heen getrokken. Blijkbaar had hij ook genoeg van die kat. Wordt mijn auto de meest aantrekkelijke voor die kat denk ik
Vanmiddag langs de Praxis geweest en een soort groene gelei achtige korrels gekocht en onder de auto gestrooid. Stinkt goed, toen ik op de terugweg in de auto zat, hing die lucht nog in mijn neus. Verder nog katteschrik korrels gekocht en over het dak gestrooid. Zijn een soort dikke zandkorrels die volgens mij niets met het dak doen. Ruik er zelf niet veel van maar hoop dat het genoeg stinkt voor dat beest
Hopelijk is dit afdoende want dit geintje kostte me al 20,- voor die k**** kat
Ben benieuwd, zal het in de gaten gaan houden...
Vanmiddag langs de Praxis geweest en een soort groene gelei achtige korrels gekocht en onder de auto gestrooid. Stinkt goed, toen ik op de terugweg in de auto zat, hing die lucht nog in mijn neus. Verder nog katteschrik korrels gekocht en over het dak gestrooid. Zijn een soort dikke zandkorrels die volgens mij niets met het dak doen. Ruik er zelf niet veel van maar hoop dat het genoeg stinkt voor dat beest
Hopelijk is dit afdoende want dit geintje kostte me al 20,- voor die k**** kat
Ben benieuwd, zal het in de gaten gaan houden...
-
Hanm
- Lid van verdienste
-
Rubberen Robbie
- Geregistreerd lid
-
Janwa
- Geregistreerd lid
Ik vond in de Autokampioen een zgn. tuinwachter.
Een apparaat dat (volgens de advertentie) ultrasone geluidsgolven uitzend. Is voor 29,95 euro in de verkoop via www.postordershop.nl. Zou automatisch werken op beweging. Door het geluid, niet voor mensen hoorbaar, worden overlast gevende dieren weggehouden.
Misschien een oplossing.
Zelf overigens geen ervaring mee en ook geen aandelen in.
Suc6,
Een apparaat dat (volgens de advertentie) ultrasone geluidsgolven uitzend. Is voor 29,95 euro in de verkoop via www.postordershop.nl. Zou automatisch werken op beweging. Door het geluid, niet voor mensen hoorbaar, worden overlast gevende dieren weggehouden.
Misschien een oplossing.
Zelf overigens geen ervaring mee en ook geen aandelen in.
Suc6,