Kat op het dak. Hoe weghouden?

Voor alle Saab cabrio rijders
hannes85
Geregistreerd lid

Bericht door hannes85 » di 18 nov, 2008 0:14

Elke avond een stuk ansjovis op de alfa van je buurman leggen :)?

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » di 18 nov, 2008 0:18

Die vind wel de leukste oplossing tot nu toe!! :lol:

Psychotic
Geregistreerd lid

Bericht door Psychotic » di 18 nov, 2008 10:13

sander69 schreef:Is de eigenaar van de kat in kwestie opsporen wellicht een idee en hem vertellen dat je eventuele schade op hem gaat verhalen.
Lullige is dat de auto een kilometer of twee van mijn huis gestald staat. Enige wat ik doe is hem ophalen en daar neerzetten. Ik heb de kat nog nooit in levende lijve gezien :?

Anjovis hey :twisted:
Op zich wel mazzel dat die Alfa Spider Cabrio daar (een klein stukje verder) staat. De kat heeft dus keuze mogelijkheden en dus hoef ik er alleen voor te zorgen dat de mijne net iets onaantrekkelijker wordt om op te gaan liggen 8)

hannes85
Geregistreerd lid

Bericht door hannes85 » di 18 nov, 2008 11:10

Nu dan even een serieus antwoord....;

Katten hebben een hekel aan ondergrond waar ze geen grip op hebben. Als je er dus voor zorgt dat je auto netjes gewaxed en goed schoon (lees; glad) is dan vinden ze er niets meer aan... Misschien dat hij\zij het één keer probeert maar dan heeft ie het snel gezien :).

Bovendien houdt de Wax eventuele nageltjes tegen.

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » di 18 nov, 2008 12:41

hannes85 schreef:Nu dan even een serieus antwoord....;
... auto gewaxed en goed schoon (lees; glad) is...
We hebben het over een cabrio.... :roll:

Bovendien denk ik niet dat dat helpt; zodra ik met één van mijn Saabs de garage in rijd, klimmen onze katten meteen op de warme motorkap.
Afbeelding

hannes85
Geregistreerd lid

Bericht door hannes85 » di 18 nov, 2008 13:08

heb jij katten in de garage :)?

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » di 18 nov, 2008 13:19

hannes85 schreef:heb jij katten in de garage?
3, het is hun garage, hun hele huis ook trouwens, ik ben slechts een gast...

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » di 18 nov, 2008 14:58

72sonett3 schreef:ik ben slechts een gast...
Maar wel één die een warme motorkap komt brengen ;)

hannes85
Geregistreerd lid

Bericht door hannes85 » di 18 nov, 2008 15:20

euhmmmmmmm..... owwwwwk. Betalen zij ook de maandelijkse lasten, elektriciteit etc? weird stuff :roll:

PH3500
Geregistreerd lid

Bericht door PH3500 » ma 24 nov, 2008 22:49

Uiteindelijk is er geen kruit tegen katten gewassen.
Als ze van iets schrikken heb je kans dat ze hun nagels uitsteken en heb je nog meer ellende.
Ik heb uiteindelijk een garagebox gekocht, na eerst nog wat met buitenhoezen geexperimenteerd te hebben. Nu staat er echter weer een ander cabrio op de oprit, deze is al door meerdere katten geadopteerd. Ik heb me er bij neergelegd, als je zorgt dat je vaak openrijdt zal je kap van het open en dicht doen waarschijnlijk meer slijten dan van de katten die er op liggen.

Lennart.
Geregistreerd lid

Bericht door Lennart. » di 25 nov, 2008 23:28

wat ook erg goed werkt zonder gein is zeik van een tijger oid.. in iedergeval zo'n hele grote katachtige ( vanwege territoriaal gedrag had ik begrepen)
dus even naar de dieren tuin en wat tijger zeik vragen :P

Psychotic
Geregistreerd lid

Bericht door Psychotic » wo 26 nov, 2008 18:49

Hmm, de eigenaar van de Alfa heeft een zeil over zijn hele auto heen getrokken. Blijkbaar had hij ook genoeg van die kat. Wordt mijn auto de meest aantrekkelijke voor die kat denk ik :roll:

Vanmiddag langs de Praxis geweest en een soort groene gelei achtige korrels gekocht en onder de auto gestrooid. Stinkt goed, toen ik op de terugweg in de auto zat, hing die lucht nog in mijn neus. Verder nog katteschrik korrels gekocht en over het dak gestrooid. Zijn een soort dikke zandkorrels die volgens mij niets met het dak doen. Ruik er zelf niet veel van maar hoop dat het genoeg stinkt voor dat beest :twisted:

Hopelijk is dit afdoende want dit geintje kostte me al 20,- voor die k**** kat :evil:

Ben benieuwd, zal het in de gaten gaan houden...

Hanm
Lid van verdienste

Bericht door Hanm » wo 26 nov, 2008 19:54

Ben ook benieuwd, ik heb hetzelfde probleem met mijn Speedster, vol afdrukken van kattepoten en een berg haar op de doorgezakte kap :twisted:

Rubberen Robbie
Geregistreerd lid

Bericht door Rubberen Robbie » vr 28 nov, 2008 0:24

Ja hoor, bij mij ook op mijn blauwe kap en nog erger, ze springen er via de kofferdeksel op en dan vindt je hele kleine krassen!
Mijn eigen kat doet het niet, die heb ik nog nooit op de auto gezien, het is de witte k....kat van de buren.
Misschien komt er iemand met een lumineus idee.

Janwa
Geregistreerd lid

Bericht door Janwa » ma 01 dec, 2008 20:46

Ik vond in de Autokampioen een zgn. tuinwachter.
Een apparaat dat (volgens de advertentie) ultrasone geluidsgolven uitzend. Is voor 29,95 euro in de verkoop via www.postordershop.nl. Zou automatisch werken op beweging. Door het geluid, niet voor mensen hoorbaar, worden overlast gevende dieren weggehouden.
Misschien een oplossing.
Zelf overigens geen ervaring mee en ook geen aandelen in.

Suc6,

Plaats reactie