Faillissement Janse Premium Cars
-
Bennieman
- Geregistreerd lid
-
John
- Geregistreerd lid
-
geert1
- Geregistreerd lid
hmm zou heel goed kunnen dat Saab importeur gaat ingrijpen steunpunt voor de veluwe en overijssel is nu weg en dat zal de importeur niet plezieren, zeker niet omdat overijssel Saabminded is, wel balen voor Gé Kamphuis was eigelijk net een tijdje bezig in Deventer en hoorde daar positieve verhalen over 
-
marq101
- Geregistreerd lid
Het zal Kroymans jeuken. Dat soort holdings met een amalgaam aan merken heeft geen passie voor die merken maar willen geld verdienen. Het zullen voor Kroymans dus altijd centenkwesties zijn. Geld is het doel, de auto's het middel.Jacco K. schreef:Zou Kroymans toch beter moeten weten lijkt mij, niet dus.verde900 schreef:Kroymans dicteert hier de ondergang van meer dealers dan alleen Janse.
-
geert1
- Geregistreerd lid
-
De Flok
- Geregistreerd lid
Kan je ze nog wel bereiken? Anders zou ik proberen een afspraak te maken om je spullen zo snel mogelijk op te halen, om verdere narigheid te voorkomen.John schreef:Heb je nog een factuur waaruit blijkt dat je je wielen in opslag had? Ik zit bij vestiging Deventer in dezelfde situatie.Bennieman schreef:inderdaad gesloten, 'k had een afspraak voor het wisselen van mijn zomerwielen voor de winterversie.
die zal ik nu wel kwijt zijn
Mocht dit niet lukken, meteen contact opnemen met de importeur. Je kan er niet vroeg genoeg bij zijn.
-
geert1
- Geregistreerd lid
-
Bennieman
- Geregistreerd lid
Als je Saab Janse belt word je doorverwezen naar Saab Nederland, hun advies is om vandaag of morgen nog eens te kijken of er iemand is die de spullen kan meegeven.De Flok schreef:Kan je ze nog wel bereiken? Anders zou ik proberen een afspraak te maken om je spullen zo snel mogelijk op te halen, om verdere narigheid te voorkomen.John schreef:Heb je nog een factuur waaruit blijkt dat je je wielen in opslag had? Ik zit bij vestiging Deventer in dezelfde situatie.Bennieman schreef:inderdaad gesloten, 'k had een afspraak voor het wisselen van mijn zomerwielen voor de winterversie.
die zal ik nu wel kwijt zijn
Mocht dit niet lukken, meteen contact opnemen met de importeur. Je kan er niet vroeg genoeg bij zijn.
Zou het faillissement zijn uitgesproken dan moet het via de bewindvoerder/curator worden geregeld.
-
Jozef
- Geregistreerd lid
SCHRIKKEN!
Dat is even schrikken. Dit is mijn dealer, altijd erg tevreden geweest>
Heb te doen met de medewerkers!
Heb te doen met de medewerkers!
-
Daantje01
- Geregistreerd lid
Faillisement Janse POremium Cars
Tja, verbaast me niets. Janse in Apeldoorn had aan de Sleutelbloemstraat een goed pand, gemakkelijk te bereiken, een bushalte voor de deur, goed in het zicht.
Ze moesten zonodig naar het terrein Apeldoorn Noord, heel lux pand, 5x zoveel personeel, etc. Kon niet goed gaan.
En nu, waar moeten we met onze Saab naar toe ?
Daan.
Ze moesten zonodig naar het terrein Apeldoorn Noord, heel lux pand, 5x zoveel personeel, etc. Kon niet goed gaan.
En nu, waar moeten we met onze Saab naar toe ?
Daan.
-
geert1
- Geregistreerd lid
-
ivo 71
- In memoriam †
Hmm..zonodig moeten.... meestal is het zo dat ze moeten omdat de importeur dat verplicht stelt. Net als een heleboel andere belachelijke eisen. Verkooptargets verhogen als iedereen besluit om in zijn oude kar door te rijden en bonussen intrekken als ze niet worden gehaald. Pas is een (Frans) merkdealer met 3 vestigingen, goede kennis van mij, ermee genokt omdat hij gewoon niet de reserves had om aan de eisen van de importeur te voldoen. Is nu gewone handelaar in/reparateur van gebruikte auto's met het accent op zijn oude merk en de tent loopt als een trein.
Overigens kan zoiets voor de berijders van oudere Saab-modellen ook iets positiefs opleveren. Vaak verenigt een aantal monteurs zich na zo'n dealerfaillissement om een merkservicepunt op te starten. Pluspunt daarvan kan zijn dat ze het werk zouden kunnen doen voor minder belachelijke uurtarieven dan de meeste dealers. En als ze ook nog een lijntje naar Zweden kunnen opzetten voor betaalbaarder onderdelen (vandaag 29 euro afgetikt voor een trekhaakafdekkapje...!) dan gaan ze helemaal gouden tijden tegemoet.
Dat neemt allemaal niet weg dat het altijd een ramp is voor het personeel en een fors ongemak voor de Saabisten in de regio.
Ivo
Overigens kan zoiets voor de berijders van oudere Saab-modellen ook iets positiefs opleveren. Vaak verenigt een aantal monteurs zich na zo'n dealerfaillissement om een merkservicepunt op te starten. Pluspunt daarvan kan zijn dat ze het werk zouden kunnen doen voor minder belachelijke uurtarieven dan de meeste dealers. En als ze ook nog een lijntje naar Zweden kunnen opzetten voor betaalbaarder onderdelen (vandaag 29 euro afgetikt voor een trekhaakafdekkapje...!) dan gaan ze helemaal gouden tijden tegemoet.
Dat neemt allemaal niet weg dat het altijd een ramp is voor het personeel en een fors ongemak voor de Saabisten in de regio.
Ivo