2.8T V6 is het je dat waard??
-
rode ridder
- Geregistreerd lid
2.8T V6 is het je dat waard??
hallo allen,
geweldige wagen die 9-3 sport estate. ben ervan overtuigt dat ik deze ga kopen. dan zal de gemiddelde leeftijd van de SAAB-rijders (in de ogen van de ander automobiel-verplaatsers) wel weer enorm dalen met mijn 28 jaar.
nu rijd ik in een 9-3 met 205 paarden. rijdt lekker vlot. kan de gemiddelde bmw-er, golf-rijder stof doen happen.
aangezien de sport estate de volgende zal zijn, sta ik op een T-splitsing.
1.- wil ik weer de maximale motor of doe ikdit maal een stapje terug?
250 pk ruim 50.000 euro of 210 pk 44.000 euro
is deze motor echt 6.000euro waard?
geweldige wagen die 9-3 sport estate. ben ervan overtuigt dat ik deze ga kopen. dan zal de gemiddelde leeftijd van de SAAB-rijders (in de ogen van de ander automobiel-verplaatsers) wel weer enorm dalen met mijn 28 jaar.
nu rijd ik in een 9-3 met 205 paarden. rijdt lekker vlot. kan de gemiddelde bmw-er, golf-rijder stof doen happen.
aangezien de sport estate de volgende zal zijn, sta ik op een T-splitsing.
1.- wil ik weer de maximale motor of doe ikdit maal een stapje terug?
250 pk ruim 50.000 euro of 210 pk 44.000 euro
is deze motor echt 6.000euro waard?
-
Marc
- Lid van verdienste
Re: 2.8T V6 is het je dat waard??
Wellicht niet, Als je bij Hirsch gaat aankloppen heb je ook 252 paarden uit de 4-cilinder voor veel minder dan 6000 euro.
oh ja, de maximale motor in de oude 9-3 was de viggen met 230pk
oh ja, de maximale motor in de oude 9-3 was de viggen met 230pk
-
trollspeed
- Geregistreerd lid
Of de standaard 1.8t met pakketje van BSR (+hardwear!) voor een
....... eurotjes (minder dan de aero!) en je hebt 300PK i.p.v. de standaard
150, of 210 of 250!
www.bsrab.se
www.partsforsaab.com
....... eurotjes (minder dan de aero!) en je hebt 300PK i.p.v. de standaard
150, of 210 of 250!
www.bsrab.se
www.partsforsaab.com
-
MXL
- Geregistreerd lid
Als je de 6000 euro eraan uit kan geven, dan zou ik het lekker doen. De standaard vier cylinder van op.. eeehhh sorry saab, is niet zo heel super vergeleken bij de oude saab motoren. De pers is wel heel erg te spreken over de V6, en zeg nou zelf, op papier ziet het er ook erg leuk uit. Volgens mij kunnen we er uiteindelijk ook vanuit gaan dat deze door de heren tuners ook nog eens onder handen genomen gaat worden.
-
marq101
- Geregistreerd lid
Als je het leuk vind gewoon doen
Maarrrr wat is er nu leuker dan met een 4 cilinder al die andere 5 (V*lvo) en 6 cilinders klop geven en ze het snot voor de ogen te rijden. Laten we wel zijn: Wat zit er in een Impreza? Wat zit er in een Evo VII? Juist. En hoeveel trappelende paardjes halen die met 2 vingers in hun neus uit die 4 cilindert?
Eigenlijk vind ik in dat segment een v6 een beetje gewoon. Iedere blaataap kan tegenwoordig in een 6 cilinder rijden
Dus wat zou ik doen met 6000 spijkers: Chippen en de rest uitgeven aan de wegligging. Je kan voor dat geld zulke mooie schokbrekers kopen dat je er van moet huilen.
Veel succes en plezier met je luxeprobleem
Maarrrr wat is er nu leuker dan met een 4 cilinder al die andere 5 (V*lvo) en 6 cilinders klop geven en ze het snot voor de ogen te rijden. Laten we wel zijn: Wat zit er in een Impreza? Wat zit er in een Evo VII? Juist. En hoeveel trappelende paardjes halen die met 2 vingers in hun neus uit die 4 cilindert?
Eigenlijk vind ik in dat segment een v6 een beetje gewoon. Iedere blaataap kan tegenwoordig in een 6 cilinder rijden
Dus wat zou ik doen met 6000 spijkers: Chippen en de rest uitgeven aan de wegligging. Je kan voor dat geld zulke mooie schokbrekers kopen dat je er van moet huilen.
-
easy
- Geregistreerd lid
Go Mareq, Go Mareq, Go Mareq,marq101 schreef:Als je het leuk vind gewoon doen![]()
Kijk....met jouw statement maak je het wel erg helder
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

kan me voorstellen (idem als bij 9-3 Aero en Viggen t.ov. 2.0t of T in s en se uitvoering) dat er in de meerprijs niet alleen 'wat' extra pk's zitten maar dat de auto dan ook (bijna) alle opties leverbaar standaard heeft... leren kuipstoelen, velgen etc etc. En een leuk pakketje van Hirsch om m van 210 naar 250 te krijgen (chip en de noodzakelijke hardware voor bv wegligging en remmen) gaat ook al gauw in de papieren lopen. Zou gewoon top of the bill gaan! (letterlijk en figuurlijk)
Wat een heerlijk dilemma overigens
Wat een heerlijk dilemma overigens
-
marq101
- Geregistreerd lid
Ja, ik ga natuurlijk wel uit van een auto die is afgeladen met dezelfde opties.
Maar goed als dat niet zo is dan hou je nog geld over als je dat erbij neemt denk ik.
Maar zoals ik zei: Als je 6000 spijkers voor chippen (tot 300 pk dacht ik) en wegligging uitgeeft zit je pas op het bedrag van die standaard v6 (het woord standaard gebruik ik hier losjes)
Maar goed waar heb ik het over. Mijn 21 jaar oude 900T16 kostte net iets meer dan de helft van het prijsverschil tussen die 2 superlatieven. Mijn lol is dan weer dat ze dat oude gebakkie niet zo snel los rijdenen dat ik mensen in nieuwe snelle auto's ontzettend kan irriteren.
Maar goed als dat niet zo is dan hou je nog geld over als je dat erbij neemt denk ik.
Maar zoals ik zei: Als je 6000 spijkers voor chippen (tot 300 pk dacht ik) en wegligging uitgeeft zit je pas op het bedrag van die standaard v6 (het woord standaard gebruik ik hier losjes)
Maar goed waar heb ik het over. Mijn 21 jaar oude 900T16 kostte net iets meer dan de helft van het prijsverschil tussen die 2 superlatieven. Mijn lol is dan weer dat ze dat oude gebakkie niet zo snel los rijdenen dat ik mensen in nieuwe snelle auto's ontzettend kan irriteren.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

yep, same here! laatst op de A2 nog een nerveuze en snel uitziende Golf het leven zuur gemaakt... heerlijk! 20 jaar leeftijdverschil en toch niet bij zo'n oude saab weg kunnen rijden
Hoe luidt dat oude gezegde nog maar weer? "Verdeel en hirsch?"
-
Injectie
- Moderator
O dat is zo fijn. Vooral als er dan van die jongelui inzitten compleet met petjes. Lekker zieken door 10 KM te langzaam te rijden. als ze afslaan nog net voor ze afslaan richting snelweg. Oprit heel rustig nemen. veilig invoegen met lage snelheid zodat ze direct op de linkerbaan naast je zitten. Netjes met ze mee accelereren. En dan bij 160 even vol de turbo laten werken. DOEIIIIIIIIIIStyle&Co schreef:yep, same here! laatst op de A2 nog een nerveuze en snel uitziende Golf het leven zuur gemaakt... heerlijk! 20 jaar leeftijdverschil en toch niet bij zo'n oude saab weg kunnen rijden![]()
I love my 1986 2 dr saloon.
Of zoals tijdens mijn testrit samen met John worden ingehaald door een rooie Punto mjam mjam
-
marq101
- Geregistreerd lid
Ouwe mannen in Nissans 350Z en Boxters pesten in de tussen acceleratie is ook leuk
-
Elevation12,000
- Geregistreerd lid
Goh, wat een pk's vliegen er in de rondte....
Eruit rijden van Golfje's en Impreza's doe ik niet aan. Ik koester sowieso al een minaching voor plastic auto's.
Ik denk dat de nwe SportEstate wel de auto is die het moet gaan doen voor Saab.
Ik wist niet eens dat hij ook met 4 cylinders kwam
Eruit rijden van Golfje's en Impreza's doe ik niet aan. Ik koester sowieso al een minaching voor plastic auto's.
Ik denk dat de nwe SportEstate wel de auto is die het moet gaan doen voor Saab.
Ik wist niet eens dat hij ook met 4 cylinders kwam
-
marq101
- Geregistreerd lid
Ah joh Elevation, gewoon fff lekker figuurlijk de spierballen laten zien. Zo van kèk ès wat mèn owe saab nog kèn. We zijn niet macho maar af en toe wel zeg maar.
Ik heb alleen een hekel aan die grote Sufs. Tegen een Subaru Impreza WRX zeg ik echt geen nee. Ik heb er 1 te leen gehad voor een dagje en dat was een heeeeel boeiende ervaring. Die auto is echt hufter-proof. Je stapt uit en denkt echt
Niet te onderschatten dat ding.
Ik heb alleen een hekel aan die grote Sufs. Tegen een Subaru Impreza WRX zeg ik echt geen nee. Ik heb er 1 te leen gehad voor een dagje en dat was een heeeeel boeiende ervaring. Die auto is echt hufter-proof. Je stapt uit en denkt echt
-
Pearl Aero
- Geregistreerd lid
Erg leuk om die vervelende en afschuwelijke Golfjes te pesten. Dat doe ik ook zo graag!yep, same here! laatst op de A2 nog een nerveuze en snel uitziende Golf het leven zuur gemaakt... heerlijk! 20 jaar leeftijdverschil en toch niet bij zo'n oude saab weg kunnen rijden
Er zijn zelfs vandaag de dag nog maar weinig auto's (zeker op de snelweg) die zo'n ouwe Saab kwijt rijden. Is die van jou ook gechipt? En is er verder nog wat getuned?