Doodmoe van CSE Neppers.

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Herman-CSE
Geregistreerd lid

Doodmoe van CSE Neppers.

Bericht door Herman-CSE » wo 15 jun, 2005 14:27

Ik word doodmoe van al die 9000 CSE neppers.
Bijna bij elke Saab 9000 staat dat het een CSE is,ze denken zeker het is een CS maar E betekend injectie dus is het een CSE :shock:

Hoe hoog zou het percentage werkelijke CSE's zijn 30% lijkt me al veel :?:

AeroMan
Geregistreerd lid

Re: Doodmoe van CSE Neppers.

Bericht door AeroMan » wo 15 jun, 2005 14:34

Alle 9000 (vanaf '85 tot '98 ) zijn uitgerust met mpi-injectie (Multi Point Injection) en 16 kleppen (dohc - twee bovenliggende nokkenassen met directe klepbediening en hydraulische klepspelingsbegrenzers).

De CS en CSE onderscheiden alleen de uitrustings niveau's. Zeg maar net als bij de 9-3 of 9-5 (S - SE).

En de CSE had volgens mij altijd standaard de ACC en lederen-bekleding.

:wink:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 15 jun, 2005 14:49

Herman-CSE schreef:Ik word doodmoe van al die 9000 CSE neppers.
Bijna bij elke Saab 9000 staat dat het een CSE is,ze denken zeker het is een CS maar E betekend injectie dus is het een CSE :shock:

ik denk zelf meer dan 50%, de meerprijs van de CSE was in 1993 zo'n ƒ 10.000,-- en daarvoor had je o.a. ACC, cruise control, alu velgen, leder stuur, lederen pookknop/pookhoes, houten dashboard, mistlampen, bumpers in kleur, verlichte make-up spiegels en radiovoorbereiding, de CSE 2.3 turbo had daar bovenop ook nog leer en el. stoelverstelling links & rechts.
Nam je op een CS een h.b.airco, alu velgen en radiovoorbereiding koste dat je ook al ƒ 7.500,--, daardoor was de CSE best een scherpe aanbieding.

Herman-CSE
Geregistreerd lid

Bericht door Herman-CSE » wo 15 jun, 2005 15:18

AeroMan schreef:Alle 9000 (vanaf '85 tot '98 ) zijn uitgerust met mpi-injectie (Multi Point Injection) en 16 kleppen (dohc - twee bovenliggende nokkenassen met directe klepbediening en hydraulische klepspelingsbegrenzers).

De CS en CSE onderscheiden alleen de uitrustings niveau's. Zeg maar net als bij de 9-3 of 9-5 (S - SE).

En de CSE had volgens mij altijd standaard de ACC en lederen-bekleding.

:wink:

:?:

Herman-CSE
Geregistreerd lid

Bericht door Herman-CSE » wo 15 jun, 2005 15:21

verde900 schreef:

ik denk zelf meer dan 50%, de meerprijs van de CSE was in 1993 zo'n ƒ 10.000,-- en daarvoor had je o.a. ACC, cruise control, alu velgen, leder stuur, lederen pookknop/pookhoes, houten dashboard, mistlampen, bumpers in kleur, verlichte make-up spiegels en radiovoorbereiding.
Nam je op een CS een h.b.airco, alu velgen en radiovoorbereiding koste dat je ook al ƒ 7.500,--, daardoor was de CSE best een scherpe aanbieding.
Meer dan 50% :?: :shock:
Denk het niet,heb zelf vele gecheckt met kenteken en bijna geen 1 was CSE ook hier op forum trouwens 8)

sander69
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sander69 » wo 15 jun, 2005 16:42

hoe check je dat op kenteken dan??

Herman-CSE
Geregistreerd lid

Bericht door Herman-CSE » wo 15 jun, 2005 17:32

www.rdw.nl :D

Kun je vast het kaf van het koren scheiden. 8)

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » wo 15 jun, 2005 17:36

Ik denk wel dat dat percentage richting de 50% zal gaan, het is in ieder geval veel meer dan het getal dat jij in gedachten hebt.
De kans is overigens zeer reeel aanwezig dat men op enig moment de E heeft laten vallen op het kenteken, dat er uitsluitend een typegoedkeuring qua model en motor gekomen is.
Dat laatste is bij veel merken het geval, het scheelt je een berg homologatiekosten om niet iedere variant apart te benoemen, en dat scheelt dan weer in de aanbiedingsprijs van de auto.

Elevation12,000
Geregistreerd lid

Bericht door Elevation12,000 » wo 15 jun, 2005 17:44

Dat zit er dik in. Mijn vaders Anniversary zou volgens de RDW een CS zijn....

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » wo 15 jun, 2005 19:54

verde900 schreef:Ik denk het wel, het is in ieder geval veel meer dan het getal dat jij in gedachten hebt.
De kans is overigens zeer reeel aanwezig dat men op enig moment de E heeft laten vallen op het kenteken, dat er uitsluitend een typegoedkeuring qua model en motor gekomen is.
Dat laatste is bij veel merken het geval, het scheelt je een berg homologatiekosten om niet iedere variant apart te benoemen.
klopt idd

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » wo 15 jun, 2005 20:48

verde900 schreef:ik denk zelf meer dan 50%, de meerprijs van de CSE was in 1993 zo'n ƒ 10.000,-- en daarvoor had je o.a. ACC, cruise control, alu velgen, leder stuur, lederen pookknop/pookhoes, houten dashboard, mistlampen, bumpers in kleur, verlichte make-up spiegels en radiovoorbereiding, de CSE 2.3 turbo had daar bovenop ook nog leer en el. stoelverstelling links & rechts.
In de hoogtijdagen was alleen al de ACC een optie van meer dan 9.000,- ouderwetse guldens :shock:

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » wo 15 jun, 2005 21:17

Jihaa de mijne is wel een echte CSE volgens de RDW. Niet dat ik het bijster interessant vind. Maar er zijn er weel veel van verkocht in de CS-E uitvoering.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » wo 15 jun, 2005 23:06

Vanwaar deze ergernis? Mijn CSE Anniversary heette op mijn NL kenteken 9000 2.0 CS Ecopower hetgeen ook in Zweden zo overgenomen is. Is het echt zo erg dat die 'E' soms niet goed begrepen wordt? :roll:

Herman-CSE
Geregistreerd lid

Bericht door Herman-CSE » do 16 jun, 2005 1:31

gj9000 schreef:

Vanwaar deze ergernis? Mijn CSE Anniversary heette op mijn NL kenteken 9000 2.0 CS Ecopower hetgeen ook in Zweden zo overgenomen is. Is het echt zo erg dat die 'E' soms niet goed begrepen wordt? :roll:
Nee,niet verkeerd begrepen maar misbruikt voor verkoop.

Alle aktie modellen zijn ook CSén met een optie pakket die soms nog kompleter kan zijn dan CSE zoals Aniversary,Burgundy,Griffin etc daar gaat het niet om,een CS is geen CSE en zoals reeds gezegd kostte toen behoorlijk meer dus misleiding.
En anders kun je ook niet meer achterhalen welke opties er in de auto horen te zitten,zoals ACC,Leer,Velgen etc.

Herman-CSE
Geregistreerd lid

Bericht door Herman-CSE » do 16 jun, 2005 2:29

Met al die neppers kom je inderdaad wel op 50% ja.

FF steekproefje gedaan op M.P.en van de 10 vermelde CSE's waren slechts 4 als CSE op kenteken. 8)
En vaak ook zonder leer en zelfs geen airco dus geen CSE en kloppen gegevens wel.
Natuurlijk wel CSE achterop het klepje :?

Plaats reactie