Bijna bij elke Saab 9000 staat dat het een CSE is,ze denken zeker het is een CS maar E betekend injectie dus is het een CSE
Hoe hoog zou het percentage werkelijke CSE's zijn 30% lijkt me al veel

ik denk zelf meer dan 50%, de meerprijs van de CSE was in 1993 zo'n ƒ 10.000,-- en daarvoor had je o.a. ACC, cruise control, alu velgen, leder stuur, lederen pookknop/pookhoes, houten dashboard, mistlampen, bumpers in kleur, verlichte make-up spiegels en radiovoorbereiding, de CSE 2.3 turbo had daar bovenop ook nog leer en el. stoelverstelling links & rechts.Herman-CSE schreef:Ik word doodmoe van al die 9000 CSE neppers.
Bijna bij elke Saab 9000 staat dat het een CSE is,ze denken zeker het is een CS maar E betekend injectie dus is het een CSE![]()
AeroMan schreef:Alle 9000 (vanaf '85 tot '98 ) zijn uitgerust met mpi-injectie (Multi Point Injection) en 16 kleppen (dohc - twee bovenliggende nokkenassen met directe klepbediening en hydraulische klepspelingsbegrenzers).
De CS en CSE onderscheiden alleen de uitrustings niveau's. Zeg maar net als bij de 9-3 of 9-5 (S - SE).
En de CSE had volgens mij altijd standaard de ACC en lederen-bekleding.
Meer dan 50%verde900 schreef:ik denk zelf meer dan 50%, de meerprijs van de CSE was in 1993 zo'n ƒ 10.000,-- en daarvoor had je o.a. ACC, cruise control, alu velgen, leder stuur, lederen pookknop/pookhoes, houten dashboard, mistlampen, bumpers in kleur, verlichte make-up spiegels en radiovoorbereiding.Herman-CSE schreef:Ik word doodmoe van al die 9000 CSE neppers.
Bijna bij elke Saab 9000 staat dat het een CSE is,ze denken zeker het is een CS maar E betekend injectie dus is het een CSE![]()
Nam je op een CS een h.b.airco, alu velgen en radiovoorbereiding koste dat je ook al ƒ 7.500,--, daardoor was de CSE best een scherpe aanbieding.

klopt iddverde900 schreef:Ik denk het wel, het is in ieder geval veel meer dan het getal dat jij in gedachten hebt.
De kans is overigens zeer reeel aanwezig dat men op enig moment de E heeft laten vallen op het kenteken, dat er uitsluitend een typegoedkeuring qua model en motor gekomen is.
Dat laatste is bij veel merken het geval, het scheelt je een berg homologatiekosten om niet iedere variant apart te benoemen.

In de hoogtijdagen was alleen al de ACC een optie van meer dan 9.000,- ouderwetse guldensverde900 schreef:ik denk zelf meer dan 50%, de meerprijs van de CSE was in 1993 zo'n ƒ 10.000,-- en daarvoor had je o.a. ACC, cruise control, alu velgen, leder stuur, lederen pookknop/pookhoes, houten dashboard, mistlampen, bumpers in kleur, verlichte make-up spiegels en radiovoorbereiding, de CSE 2.3 turbo had daar bovenop ook nog leer en el. stoelverstelling links & rechts.
Nam je op een CS een h.b.airco, alu velgen en radiovoorbereiding koste dat je ook al ƒ 7.500,--, daardoor was de CSE best een scherpe aanbieding.

Vanwaar deze ergernis? Mijn CSE Anniversary heette op mijn NL kenteken 9000 2.0 CS Ecopower hetgeen ook in Zweden zo overgenomen is. Is het echt zo erg dat die 'E' soms niet goed begrepen wordt?Herman-CSE schreef:Ik word doodmoe van al die 9000 CSE neppers.
Nee,niet verkeerd begrepen maar misbruikt voor verkoop.gj9000 schreef:Vanwaar deze ergernis? Mijn CSE Anniversary heette op mijn NL kenteken 9000 2.0 CS Ecopower hetgeen ook in Zweden zo overgenomen is. Is het echt zo erg dat die 'E' soms niet goed begrepen wordt?Herman-CSE schreef:Ik word doodmoe van al die 9000 CSE neppers.