Tigchelaar Breda overgenomen door Zuid-Oost

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
taaffert
Geregistreerd lid

Tigchelaar Breda overgenomen door Zuid-Oost

Bericht door taaffert » do 11 dec, 2008 0:21

Klik
Saab-dealer Zuid-Oost in Tilburg neemt het Saab-dealerschap van Tigchelaar in Breda over. Tigchelaar verhuurt haar Saab-dealerpand in Breda aan Zuid-Oost. Dat maakte Tigchelaar vandaag bekend.

Eerder deze maand verkocht Tigchelaar haar Alfa Romeo-dealerschap aan Automotions Groep. Automotions wilde ook het Saab-dealerschap van Tigchelaar overnemen, maar daar ging de importeur niet mee akkoord. Automotions is wel in gesprek met Saab om erkend reparateur te worden.

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » do 11 dec, 2008 1:34

Okay....

Ik wist dat Zuid Oost er een verdieping op wilde gaan bouwen, en dat dat te veel in de papieren ging lopen, maar dit verrast me toch een beetje.

Het gaat blijkbaar goed met ze ;)

wouterve
Geregistreerd lid

Bericht door wouterve » do 11 dec, 2008 4:04

Mooie mop... had 'm inderdaad ook niet zo zien aankomen, maar wel een leuke anticyclische investering.

Wens ze er veel succes mee, ik gun het ze in ieder geval van harte.

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » do 11 dec, 2008 8:39

Hej!
Dat nieuws hoorde ik gisteravond ook een zeker persoon :wink: .
Ben jij op het moment van thuiskomst (wat een barre winterse omstandigheden ten noorden van Eastwood onderweg zeg) nog achter computer gekropen?
Eelco, ik vind het reuze :bluethumb: dat je m'n 900 Routel in de Fabrique van een prachtig dashbord voorzien hebt die naast mooi ook reuze kraakvrij blijkt te zijn 8) .
Hopen dat de Fabrique iig de economische crisis wel overleeft :D .
Cornell

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » do 11 dec, 2008 10:44

is dit wel zo slim om te doen? Zal wel, anders doen ze het niet, maar toch.
Krijgen we dan niet zulke grappen als bij Driessen? Die nu ook dingen weg doet, omdat ze te groot zijn?

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » do 11 dec, 2008 12:56

wouterve schreef:Mooie mop... had 'm inderdaad ook niet zo zien aankomen, maar wel een leuke anticyclische investering.
Anticyclisch heerscht! zouden ze de nieuwe vestiging dan niet Zuid-West moeten noemen? :lol:

Goed verhaal IMHO, misschien moesten ze nieuwkoop in Den Bosch ook maar uitkopen, dat is zo'n ratjetoe-van-merken dealer.

Is in ieder geval goed voor Mevr Frikandel, want die werkt vanaf komend jaar in Breda, dicht bij Tighelaar. Dan kan ze bij een beurtje lopend naar kantoor, en spaart ze de kosten van een leen-auto.
DaVinz schreef:is dit wel zo slim om te doen? Zal wel, anders doen ze het niet, maar toch. Krijgen we dan niet zulke grappen als bij Driessen? Die nu ook dingen weg doet, omdat ze te groot zijn?
Het spreekt wel voor ze en het vertrouwen in het merk SAAB dat ze dit aandurven. Ze worden wel een niet te onderschatten speler voor SAAB in zuid-west nederland. Lokaal hebben ze ook met andere merken geexperimenteerd (recent Subaru, en volgens mij waren ze ook SEAT dealer ooit), maar dat heeft ze volgens mij niet verder gebracht.
...Getuigt van lef en visie, zeker in deze roerige tijden
Ik schaar me achter deze comments van de bronsite...

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » do 11 dec, 2008 16:02

nelfrikandel schreef: Zouden ze de nieuwe vestiging dan niet Zuid-West moeten noemen? :lol:
Klinkt niet onlogisch, wie weet...

Kreeg zojuist een mooi kerstkaartje van de dealer Zuid-Oost. En dat in deze roerige tijden :wink:

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » do 11 dec, 2008 16:21

Hmm, kerstkaartje nog niet gehad, wel een mooie paraplu guisteren ter ere van de wintercheck

RG-64
Geregistreerd lid

Bericht door RG-64 » do 11 dec, 2008 16:33

Kreeg ook een kerstkaartje.
Ik vind het helemaal goed van die (voorgenomen) overname.
Volgens mij is dit een van de beste dealers van het land met prima after-service. In juni heb ik er mijn cabrio gekocht en mijn volgende koop ik er weer (zelfs als ze iets duurder zouden zijn, maar doorgaans krijg je daar meteen een scherpe prijs, dus ook dat is helemaal goed). Dat groei tenkoste van service moet gaan is echt een fabel.

Rob

Marius0404
Donateur (7x)
Donateur (7x)

ruim vel bij Driessen

Bericht door Marius0404 » do 11 dec, 2008 21:45

hi

reed net langs Driessen:

daar kun je vanaf heden een proefrit met een Saab in de showroom doen: alle Hummer en Chevys zijn er uit en alle Saabs (die nog niet verkocht zijn :cry: ) staat uitgestald.

ik ben bang voor de bonussen van de verkopers.

enfin, morgen maar even naar Jan Cuppens voor een grote beurt.
Geen marmer op de vloer, maar een goede service.

groet

Marius

marcel
Geregistreerd lid

Bericht door marcel » vr 12 dec, 2008 20:10

Vandaag een brief binnen gekregen van Saab Roosendaal, deze vestiging wordt verkocht. Toch wel jammer heb daar toch wel goede zaken kunnen doen.

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » vr 12 dec, 2008 22:11

Ook Zuid/West Oost ?

;)

marcel
Geregistreerd lid

Bericht door marcel » vr 12 dec, 2008 22:27

Nee, wordt overgenomen door automondo.Zit in Terneuzen en Goes en nu dus ook in Roosendaal. Gen Saab meer maar Fiat Lancia en Alfa Romeo.

Bezoeker
Geregistreerd lid

Bericht door Bezoeker » do 01 jan, 2009 16:51

auto mondo blijft volgens mij wel verbonden met het Saab netwerk enkel voor reparatie/onderhoud

break
Geregistreerd lid

Re: ruim vel bij Driessen

Bericht door break » di 06 jan, 2009 22:05

Marius0404 schreef:hi

reed net langs Driessen:

daar kun je vanaf heden een proefrit met een Saab in de showroom doen: alle Hummer en Chevys zijn er uit en alle Saabs (die nog niet verkocht zijn :cry: ) staat uitgestald.

ik ben bang voor de bonussen van de verkopers.

enfin, morgen maar even naar Jan Cuppens voor een grote beurt.
Geen marmer op de vloer, maar een goede service.

groet

Marius
Hi

Ik was vandaag niet langs Driessen gereden maar er eens binnengelopen zag nl. niets dan Citroëns staan in de showroom waar je voorheen volgens sommige proef kont rijden met Saab.
Maar ze verkopen ook nog Saab staat in apart gedeelte samen met Alfa Romeo en boven hun staan de Maserati's,Hummers en Cadillac's.
Toch een mooi automobielbedrijf met vriendelijke mensen en dit bedrijf mag niet verward worden met HDMG (neef van deze Driessen) die onlangs op de fles ging.

Maar meteen een APK afgesproken als kennismaking.

Plaats reactie