koppelingscylinder lek
-
chris96
- Geregistreerd lid
koppelingscylinder lek
Ik heb sinds kort een Saab 96 (opknapper). Nu wilde ik de koppeling ontluchten en zag dat de vloeistof uit de cylinder spoot. Ik heb nog geen sleutelboek, dus ik vroeg me af hoe je die cylinder eraf krijgt.
Wie weet raad.
gegroet,
chris
Wie weet raad.
gegroet,
chris
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: koppelingscylinder lek
Hulpcilinder? Die zit vast met één bout, op de achterkant, je kunt er wat moeilijk bij. De schakelaar voor de achteruitrijlichten zit ook vast met deze bout.
Zie ook http://www.saabnl.nl/techniek/9596koppeling.htm

Zie ook http://www.saabnl.nl/techniek/9596koppeling.htm

-
Drevar
- Geregistreerd lid
-
MvR
- Geregistreerd lid
-
Drevar
- Geregistreerd lid
-
MvR
- Geregistreerd lid
Ja, da's waar, maar het is vast niet voor niets dat je gaat! Johan heeft genoeg spullen om meerdere Saabs weer helemaal op te bouwen!Mwah, is toch nog een kleine 60 km Smile Om de hoek is anders.
Tot voor een paar jaar kon je alles gewoon bij een automaterialenhandel kopen. Misschien is dat nu anders en moet je naar de liefhebbers-bedrijven toe (hier in Apeldoorn: Vos automaterialen). Ik denk dat de maker(s) van Saabnl expres geen verkooppunten hebben opgenomen: het gaat uit het assortiment en je kunt het niet voor heel NL opnoemen.Het is wel leuk op de pagina van saabnl dat ze een prijsindicatie geven, maar zonder aan te geven waar dat is helpt dat niet heel erg veel
(Overigens: ik was de laatste weken in de VS... dan ga je heel anders tegen 60 km aankijken! Enne... splinternieuwe 4 baans wegen in de buurt van grote steden waar je gewoon een kwartier lang geen verkeer tegenkomt. Ge-wel-dig!)
Menno
-
Drevar
- Geregistreerd lid
Op zich is het wel enigzins begrijpelijk waarom ze geen vaste verkooppunten aangeven, maar hetzelfde principe werkt ook voor de prijs
Die kan ook veranderen, dus het is dan logischer om ook die een beetje globaal te noemen (bijv. 'een paar tientjes' of 'een klein bedrag'). Als je specifiek wil zijn, helemaal op zo'n nuttige pagina, is het wel zo handig om een bron erbij te vermelden.
Eén of beide cilinders moet eigenlijk wel gereviseerd worden, maar er is geen haast bij. Ik vroeg mij enkel af waar zo'n setje te vinden is. Als het een beetje simpel te verkrijgen is probeer ik het tussendoor te doen, anders zoek ik het namelijk pas later als ik andere probleempunten wil aanpakken.
Hier op het Drentse platteland zijn grotere afstanden ook niet echt vreemd, maar zelfs 60 km valt dan al niet meer in de categorie 'niet zo ver'
Eén of beide cilinders moet eigenlijk wel gereviseerd worden, maar er is geen haast bij. Ik vroeg mij enkel af waar zo'n setje te vinden is. Als het een beetje simpel te verkrijgen is probeer ik het tussendoor te doen, anders zoek ik het namelijk pas later als ik andere probleempunten wil aanpakken.
Hier op het Drentse platteland zijn grotere afstanden ook niet echt vreemd, maar zelfs 60 km valt dan al niet meer in de categorie 'niet zo ver'
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Dan probeer je Anton Potze in Ter Apel, 33 km... of Brezan Emmen.Drevar schreef:... toch nog een kleine 60 km...
Verder weg kun je ze ook wel vinden en gek genoeg kun je daar toch gewoon voor thuisblijven...

Ja hoor, wel 10... http://www.saabnl.nl/techniek/tech9596.htm... leuk op de pagina van saabnl dat ze een prijsindicatie geven, maar zonder aan te geven waar dat is...
-
Drevar
- Geregistreerd lid
Ah, kijk. Daar heb ik wat aan, bedankt
Anton Potze had ik wellicht nog zelf kunnen bedenken
Ik zal morgen eens bellen (temeer daar ik geen lid ben van de saabclub, wat mij een voorwaarde lijkt).
Overigens linkt de opgegeven pagina voor de koppelingreparaties niet direct naar andere pagina's van dezelfde site, dus een bron op de opgegeven pagina an sich staat er niet op
Overigens linkt de opgegeven pagina voor de koppelingreparaties niet direct naar andere pagina's van dezelfde site, dus een bron op de opgegeven pagina an sich staat er niet op