Amerikaanse import classic cabrio: advies ?!
-
RobvH
- Geregistreerd lid
Re: Amerikaanse import classic cabrio: advies ?!
Niet onmogelijk:
Je moet mbv documenten bij de RDW kunnen aantonen onder welke NL/EU-typegoedkeuring jouw auto valt.
Daarvoor moet je een Certificaat Van Overeenkomst overleggen.
Deze zijn te verkrijgen bij de importeur of de fabriek.
Indien je er geen kunt krijgen kun je dus niet aantonen welke specifieke EU/NL typegoedkeuring op jouw auto van toepassing is. De RDW kan je wagen dan simpelweg niet kwijt in hun systeem. Ergo geen kenteken.
Maar, ik ben gelukkig de RDW niet. Als ik jou was dan zou ik nu vast per mail/post/telefoon contact opnemen met de RDW om aan hen te vragen wat er PRECIES van je verwacht wordt. Je kunt je dan voor de keuring voorbereiden en zorgen dat je de juiste papieren hebt.
Als je bij de keuring staat en het is niet in orde sturen ze je gewoon naar huis nl....
De duitsers doen er allemaal niet zo moeilijk over en delen hem gewoon zelf ergens in. Je krijgt dan een duitse Fahrzeugbrief met een verwijzing naar een typegoedkeuring en daar kan de RDW dan weer wel mee uit de voeten.
Veel suuk6!!
Je moet mbv documenten bij de RDW kunnen aantonen onder welke NL/EU-typegoedkeuring jouw auto valt.
Daarvoor moet je een Certificaat Van Overeenkomst overleggen.
Deze zijn te verkrijgen bij de importeur of de fabriek.
Indien je er geen kunt krijgen kun je dus niet aantonen welke specifieke EU/NL typegoedkeuring op jouw auto van toepassing is. De RDW kan je wagen dan simpelweg niet kwijt in hun systeem. Ergo geen kenteken.
Maar, ik ben gelukkig de RDW niet. Als ik jou was dan zou ik nu vast per mail/post/telefoon contact opnemen met de RDW om aan hen te vragen wat er PRECIES van je verwacht wordt. Je kunt je dan voor de keuring voorbereiden en zorgen dat je de juiste papieren hebt.
Als je bij de keuring staat en het is niet in orde sturen ze je gewoon naar huis nl....
De duitsers doen er allemaal niet zo moeilijk over en delen hem gewoon zelf ergens in. Je krijgt dan een duitse Fahrzeugbrief met een verwijzing naar een typegoedkeuring en daar kan de RDW dan weer wel mee uit de voeten.
Veel suuk6!!
-
Thijs O.
- Geregistreerd lid
Zolang je de auto goed van tevoren onderzoekt en je je goed informeert over hoe het invoeren moet, hoeft het importeren van een Saab uit de VS geen probleem te zijn. Zelf heb ik ook een Saab cabrio uit de VS en daar is weinig mis mee. Je kunt ze voor scherpe prijzen verkrijgen en er word natuurlijk ook niet voor niks zoveel uit de VS geimporteerd.
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Behalve als je in een buitenland hebt gewoont en in NL uitgeschreven bent geweest. Als je dan terugkomt kun je >iedere< auto invoeren als huisraad en er wordt een NL kenteken voor afgegeven.Rob van Helvoirt schreef: Voor een US auto zonder CVO wordt simpelweg géén kenteken afgegeven.
-
Louis
- Geregistreerd lid
Ik heb zelf in het begin van het jaar een Amerikaanse gekocht en ben daar zeer positief over. Geen roest en interieur is ook niet uitgedroogd. Het dak is ook in goede staat! Het is een automaat en mijn ervaring is inderdaad dat deze niet écht snel optrekken maar boven de 2000 toeren wél als een raket gaat. Maar ik ben zelf niet zo een nerveuze rijder dus...Verder zit ALLES erop en eraan en die koplampwissers kunnen mij nou echt niks schelen...dat is mijnsinziens toch nutteloos. Het blijft natuurlijk allemaal een kwestie van goed kijken wat je koopt en een klein beetje mazzel hebben. Succes!!Jeroen Segers schreef:Is een Amerikaanse classic cabrio een aanrader. Waar dien je op te letten bij eventuele aankoop.
Heeft tevens iemand een adres waar je tegen reële prijs een goede cabrio kunt kopen?
Oh ja..de automaatbak kan slecht zijn in verband met het vermogen waar de automaat niet op gebouwd was, dus let daar goed op. De mijne was toevallig al gereviseerd.
Kortom....topauto!
-
arnoud
- Geregistreerd lid
Wat leuk zo'n discussie over amerikaanse autos inporteren! Ik zit nu net in arizona voor mijn vliegopleiding, en ik zal daar ook de eerst komende 6 maanden wel zitten ook, en ik ben ook bezig met een 900-turbo-cabrio om hier in rond te rijden en ik wil waarschijnlijk ook wel graag meenemen naar nederland, die dingen kosten hier echt niks als je een beetje rondkijkt!
Maar ik had ook nog een paar vragen over de auto,.. hij heeft namelijk een beetje zware koppeling, niet stroef maar wel zwaar. en de stuurbekrachtiging maakt herrie bij het maken van bochten,.... er zat ook wat weinig olie in maar ik vroeg me af of het dan nu stuk is, of gewoon snel olie nodig heeft?! De auto ziet er voor de rest echt nog prima uit en is echt niet duur.
En wat zou ik aan de turbo moeten kunnen merken al die stuk is? ik heb geen rook gezien, en hij zag er nog helemaal glim uit even als het uitlaatspruitstuk,...
ik ga morgen besluiten of ik hem ga kopen of niet denk ik,.. zal wel ja worden, het is best wel een gave auto als je een 900/99 carb. gewend bent!
alvast bedankt!
Maar ik had ook nog een paar vragen over de auto,.. hij heeft namelijk een beetje zware koppeling, niet stroef maar wel zwaar. en de stuurbekrachtiging maakt herrie bij het maken van bochten,.... er zat ook wat weinig olie in maar ik vroeg me af of het dan nu stuk is, of gewoon snel olie nodig heeft?! De auto ziet er voor de rest echt nog prima uit en is echt niet duur.
En wat zou ik aan de turbo moeten kunnen merken al die stuk is? ik heb geen rook gezien, en hij zag er nog helemaal glim uit even als het uitlaatspruitstuk,...
ik ga morgen besluiten of ik hem ga kopen of niet denk ik,.. zal wel ja worden, het is best wel een gave auto als je een 900/99 carb. gewend bent!
alvast bedankt!
-
Louis
- Geregistreerd lid
Dit heb ik ook gehad.arnoud schreef: en de stuurbekrachtiging maakt herrie bij het maken van bochten,.... er zat ook wat weinig olie in maar ik vroeg me af of het dan nu stuk is, of gewoon snel olie nodig heeft?! De auto ziet er voor de rest echt nog prima uit en is echt niet duur.
Nadat ik de olie had bijgevuld was het geluid verdwenen en stuurde hij weer soepel en geluidstil. De oorzaak van het olieverlies zat hem in de aansluiting van de wartels van de slangen op de stuurbekrachtiger. Deze heb ik goed aangedraaid en toen was het probleem verholpen. Ik zou er dus een beetje olie in gooien en horen of het geluid direct weg is.
-
Rutger
- Geregistreerd lid
Et voilàRutger schreef:Dus Rob, volgens jou is het onmogelijk om onze Saab 900 cabrio van 1990 uit Amerika, (direct) hier in NL in te voeren?
Ik ben benieuwd, en je hoort meer van me over +/- anderhalve maand (want dan gaat 'ie op bezoek bij de RDW).
-
Bert
- Geregistreerd lid
Zelf een auto uit de usa laten keuren bij de RDW. Ik vond het niet echt een groot probleem. Ik heb de koplampunits vervangen (past precies),
en de fittingen van de knipperlichten ( alleen een draadje omwisselen)
en een mistachterlicht gecreeerd. Verder ben ik geen onderdelen tegengekomen die anders waren dan hier ( behalve het alarm en de radio)
Ik snap dan ook niet waarom veel mensen een usa uitvoering zo negatief bekijken
en de fittingen van de knipperlichten ( alleen een draadje omwisselen)
en een mistachterlicht gecreeerd. Verder ben ik geen onderdelen tegengekomen die anders waren dan hier ( behalve het alarm en de radio)
Ik snap dan ook niet waarom veel mensen een usa uitvoering zo negatief bekijken
-
RobvH
- Geregistreerd lid
-
Rutger
- Geregistreerd lid
We hadden een CVO via AIM. Was denk ik wel noodzakelijk.Rob van Helvoirt schreef:Keurig kenteken. Goed gedaan dus.
Vertel eens wat meer; Was het eenvoudig of niet? Had je een CVO? Wel of niet noodzakelijk?
etc etc
Mvg
Rob
Het keuren was volgens mij vrij eenvoudig.
We hebben alle lampenglaasjes even nagelopen op E-keur en hoefden alleen de koplampen vervangen. Gordels waren ook goed.
Verder heeft IJdorff 'm klaar gemaakt voor de keuring. Dat waren echter dingen die voor een normale APK ook zouden moeten gebeuren (uitgedroogde remslangen vervangen, remblokken achter, paar keerringen, etc). Ook hadden we aan de vooras 2 verschillende (merken) banden die beiden versleten waren. Zijn dus ook vervangen.
Verder is de rechter A-stijl krom (staat aan het uiteinde 2cm te ver naar achteren; het volgende probleem), maar hij is gekeurd met dak en ramen open, dus dat is ze volgens mij niet eens opgevallen. Indien wel maakt dat ook niet uit want het is volgens mij geen keuringseis.
Ik zal vragen of m'n vader hier nog iets over te vertellen heeft; hij heeft het klaarmaken voor de keuring vooral gedaan dus misschien zie ik nog iets over het hoofd.