Slechte ontvangst radio uitzending

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Brenda
Geregistreerd lid

Slechte ontvangst radio uitzending

Bericht door Brenda » ma 11 jul, 2005 19:13

Hoi,

Ik ben sinds een maand in het "gelukkige bezit" van een Saab Cabrio, nieuwe model. De auto heeft een geintegreerde telefoon en radio. Geen sprietje dus! Vanaf het eerste moment blijkt de radio en de telefoon niet goed te werken. Ik ben al drie keer langs de dealer geweest en uiteindelijk heb ik nu wel ontvangst. Na een maand komen de cd's ook je keel uit.
Nu is de ontvangst nog niet optimaal. Bepaalde gebieden, bijv. op de snelweg bij Haarlem of in Haarlem zelf heb ik ruis tijdens de uitzending. Ook als er veel bomen zijn of als ik een viaduct onder door rijd.
Volgens de Saab hoort dit bij een cabrio. Een vriend van mij heeft ook een Saab cabrio, nieuwe model en hij heeft uitstekende ontvangst.
Ben ik nu zo'n pietlut en heeft men bij de Saab gelijk of wordt ik van het welbekende kastje naar de muur gestuurd?

Graag jullie reactie.

Groeten Brenda :(

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » ma 11 jul, 2005 19:16

nieuw model 9-3 carbrio heeft een spriet voor de radio antenne normaal gesproken. De telefoonantenne staat midden op de achterklep

Brenda
Geregistreerd lid

Bericht door Brenda » ma 11 jul, 2005 19:18

Geen spriet aanwezig! Antenne moet ergens weggewerkt zijn, maar waar is mij niet duidelijk. Betreft een Aero uitvoering. Gekke is dat alle andere Aero's die ik bij de dealer heb zien staan wel een sprietje hebben. Misschien omdat dit zo'n geintegreerd geval is (infotainment of zo iets)

Red76
Geregistreerd lid

Bericht door Red76 » ma 11 jul, 2005 19:30

Een oude klant van mij had een volvo s60 gekocht bij de dealer en had het zelfde probleem.
De volvo had 5 of 6 keer bij de dealer gestaan voor dat probleem.

De desbetreffende klant had een navi van mij gekocht en ik ging het inbouwen.
Bij het inbouwen trof ik een antenne versterker aan achter de radio, volgens mij zit er in een s60 standaart een antenne versterker.
Dus de antenne versterker achter de radio weg gehaald en het probleem was verholpen.(versterker op versterker geeft storing)

En die opmerking van dat is Cabrio eigen, wat een onzin.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Groet,

Red

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » ma 11 jul, 2005 20:21

Brenda schreef:Geen spriet aanwezig! Antenne moet ergens weggewerkt zijn, maar waar is mij niet duidelijk. Betreft een Aero uitvoering. Gekke is dat alle andere Aero's die ik bij de dealer heb zien staan wel een sprietje hebben. Misschien omdat dit zo'n geintegreerd geval is (infotainment of zo iets)
Waarschijnlijk is dat ding gewoon verwijderd (niet al te moeilijk), tis ook zo'n super lelijk goedkoop 16v ding. Daarvoor zal ergens een universele antenne zijn geplaatst, en jij hebt dus nu alleen nog dat telefoon haaije vinnetje.

Brenda
Geregistreerd lid

Bericht door Brenda » ma 11 jul, 2005 20:27

Ik moet eerdaags toch weer terug met mijn telefoon dus ik zal het wel doorgeven van de versterker. Tot nu toe heeft mijn Saab mijn weinig plezier gebracht en dat voor dat geld. Was een enorme aderlating maar ik dacht Zweedse degelijkheid te kopen. Niet dus!

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » ma 11 jul, 2005 20:30

Brenda schreef:Ik moet eerdaags toch weer terug met mijn telefoon dus ik zal het wel doorgeven van de versterker. Tot nu toe heeft mijn Saab mijn weinig plezier gebracht en dat voor dat geld. Was een enorme aderlating maar ik dacht Zweedse degelijkheid te kopen. Niet dus!
Ik denk dat je het verkeerd stelt, tis jammer dat je dealer jou problemen niet beter oplost.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 11 jul, 2005 20:31

Brenda schreef:Was een enorme aderlating maar ik dacht Zweedse degelijkheid te kopen. Niet dus!
Beste Brenda, ik mis je punt hier even, doordat je radio af en toe wat stoort is je Zweedse degelijkheid ineens niet degelijk meer? :?

Brenda
Geregistreerd lid

Bericht door Brenda » ma 11 jul, 2005 20:50

Helaas is het niet alllen de radio. Naast de telefoon had ik nog een aantal andere storingen. Zo was mijn linker spiegel niet meer te verstellen, deed de achteruitvVerwarming het niet meer en had ik een totale storing waardoor alle meters uitvielen, de ramen en de elec. kap niet meer te bedienen waren. En dat in een maand.
Hoeveel kan een mens hebben (grapje).Vraag mij af of ik niet een als Saab vermomde auto heb!

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 11 jul, 2005 21:31

ach, de electronica kan het ook in de allerduurste auto´s wel eens laten afweten, fijn is het nooit, dat geef ik toe.

Plaats reactie