Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
-
Marius0404
- Donateur (7x)

Bericht
door Marius0404 » ma 19 jan, 2009 16:46
hi
m'n broer overweegt de koop van een nieuwe Saab, nu het nog kan
niet dat hij in zijn eentje het voortbestaan kan rekken, maar goed; een nobel streven, nietwaar. Hij heeft een TTiD-estate in gedachten.
is het evenwel verstandig als een merk bijna historie is: hoe zit het met garantie, levering van onderdelen. Hoe lang is dat gegarandeerd?
groet
Marius
-
hannes85
- Geregistreerd lid
Bericht
door hannes85 » ma 19 jan, 2009 16:48
Als je geen vertrouwen hebt in het merk dan moet je het niet doen natuurlijk....
Maar als je het positief bekijkt dan kun je best een Saab nieuw kopen. Mocht het fout gaan met het merk dan behoud je gewoon de garantie etc.
Begrijp overigens nog altijd niet waarom iedereen zo pessimistisch is over Saab.
Anyway, goede keus de TTId

-
Henk-Jan
- Donateur

Bericht
door Henk-Jan » ma 19 jan, 2009 16:51
Ze zijn volgens mij verplicht om voor de komende tien jaar onderdelen te blijven leveren. Dat zit allemaal wel snor lijkt mij.
Overigens gaat het merk ook failliet als iedereen nu al denkt dat het failliet gaat en daarom geen auto koopt.
-
Oosthoek
- Donateur

Bericht
door Oosthoek » ma 19 jan, 2009 16:51
Als je de toekomst echt zo zwart inziet, zou ik het niet doen. Garanties vervallen waarschijnlijk bij faillissement en op levering van onderdelen en ondersteuning hoef je dan al helemaal niet te rekenen.
Daarentegen is dit wel de juiste tijd om een auto te kopen. Grote kortingen mogelijk.
Ik zou nog even een paar maanden afwachten tot wat meer duidelijk is over de toekomst van Saab. De crisis in autoland duurt nog wel een tijdje, dus haast om een goedkope auto te kopen zou er bij mij niet zijn.
-
Oosthoek
- Donateur

Bericht
door Oosthoek » ma 19 jan, 2009 16:53
Henk-Jan schreef:Ze zijn volgens mij verplicht om voor de komende tien jaar onderdelen te blijven leveren. Dat zit allemaal wel snor lijkt mij.
Als er geen bedrijf meer is, wie gaat die verplichting dan vervullen?
-
jelger
- Geregistreerd lid
Bericht
door jelger » ma 19 jan, 2009 17:02
Vandaar dat ik nog steeds zo veel Rovers rond zie rijden.
Blijkbaar best goede auto's, dat ze geen onderhoud cq onderdelen meer nodig hebben.
-
aZuL2001
- Geregistreerd lid
Bericht
door aZuL2001 » ma 19 jan, 2009 17:03
De importeur ?
De dealer ?
-
Oosthoek
- Donateur

Bericht
door Oosthoek » ma 19 jan, 2009 18:17
jelger schreef:Vandaar dat ik nog steeds zo veel Rovers rond zie rijden.
Blijkbaar best goede auto's, dat ze geen onderhoud cq onderdelen meer nodig hebben.
Onderhoud lijkt me niet het probleem, maar die onderdelen? Geen idee, enlighten me. Hoe komen ze daar aan? Jouw 99 rijdt ook nog steeds, en daar maakt Saab geen onderdelen meer voor schat ik zo.
-
nics
- Geregistreerd lid
Bericht
door nics » ma 19 jan, 2009 19:13
Toen Rover onderuit ging (dank u tante BMW voor die stunt) is er door de merk dealer vereniging samen met de importeur gezorgd voor een afdoende afdekking van het geheel. Dat zelfde geld voor elk merk. Maar, Saab gaat niet de mist in, dus waar maak je je zorgen over?
Gewoon goed handelen en dat nieuwe blik voor de deur parkeren. Alleen op die manier steun je je merk

-
verde900
- Donateur

Bericht
door verde900 » ma 19 jan, 2009 20:20
nics schreef:Toen Rover onderuit ging (dank u tante BMW voor die stunt) is er door de merk dealer vereniging samen met de importeur gezorgd voor een afdoende afdekking van het geheel.
Niet helemaal juist, Catterpillar heeft de onderdelenvoorziening voor de gehele wereld overgenomen
-
nics
- Geregistreerd lid
Bericht
door nics » ma 19 jan, 2009 20:33
Aha, I stand corrected