Piccies of my RS2...

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
MarkA
Geregistreerd lid

Piccies of my RS2...

Bericht door MarkA » vr 13 feb, 2004 18:49

Thought you might like to see these.. (and cos I polished it today.. so I JUST had to take photos!) .. see you at the rolling road day.. or indeed at the borrel beforehand ;)

This is my 1994 Audi Porsche RS2.

Afbeelding

The colour is Porsche Polar Silver. It's standard specification is 315HP and 410NM. It's 0 to 60mph time is 4.8 secs and it's top speed is 163mph. Only 2200 of these were ever made by Porsche for Audi, with only 180 RHD examples. The model was never offered for sale to the USA.

Afbeelding

It's powered by a 4 valve per cylinder 5 cylinder, turbo charged, in-line Audi engine, extensively reworked by Porsche. The turbo is a KKK K26 Turbo with an external wastegate. Power is transmitted to all 4 wheels via 6 gears and a lockable Torsen differential. I've fitted a Stratmospheric Hyperboost Diverter valve and the car is pending an remap of it's Bosch Motronic engine ECU to take it to circa 350hp and 550NM.

Afbeelding

Suspension on my car is by Eibach (springs) and Koni (dampers) with standard RS2 ARBS. Double wishbones at the read with MacPherson struts at the front.

Afbeelding

Brakes are by Porsche : 322mm cross drilled disks clamped by 4 Piston Brembo calipers. ABS system is also by Porsche.

Wheels : 7J 17inch Porsche CUP Wheels (standard) wrapped in 225/45 ZR 17 Michelin Pilot Sport tyres.

Afbeelding

Exhaust system is standard at 2.75 inchs in size and features two parallel metallic core sports catalysers and highflowing silencers.

Audio : Harmon Kardon Becker Mexico Pro CD head unit and Cerwin Vega component speakers.

Afbeelding

Vehicle lighting : Standard RS2 lighting, supplemented by Xenon HID Kit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

easy
Geregistreerd lid

Re: Piccies of my RS2...

Bericht door easy » vr 13 feb, 2004 19:45

Erg praktisch zo`n stationwagon.........voor de kinderen :?

Wat wil je hiermee bereiken............dat ik je ga vertellen dat je een mooie Audi hebt :evil:

Ik begrijp dat je hebt uitgemaakt met je oude verkering........en vindt het niet op zijn plaats dat we nu gedwongen kennis moeten maken met je nieuwe geliefde :?

Dit is een SAAB forum.......dank u wel :shock:

Gr,
Easy :wink:

MarkA
Geregistreerd lid

Bericht door MarkA » vr 13 feb, 2004 20:23

Hmm.. it seems you get f**kwits in every country....

For your info I still have a 9-3.. and since this is the 'Niet Saab' part of the Forum.. well...I thought people would like to see the 'other' car.

Word of advice, it pays to broaden your horizons... instead of being a narrow minded t****r ...

Kenny
Geregistreerd lid

Bericht door Kenny » vr 13 feb, 2004 20:40

easy schreef:
Easy does it... :roll:

Nice looking ride Mark A!

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » vr 13 feb, 2004 20:42

ik blijf dit echt SUPER vinden!!!

Do I need to say more!! :wink:

900T-R
Geregistreerd lid

Bericht door 900T-R » vr 13 feb, 2004 20:49

Zo is het maar net. Gelukkig gaat de liefde voor auto's bij de meeste van ons verder dan je alleen maar blind staren op Saab.

Over een maand of twee op deze plek hopelijk foto's van mijn nieuwe MINI, en een jaar of anderhalf, twee erna plaatjes van mijn TVR. :D

Hetgeen helemaal niets afdoet aan mijn gevoel voor Saab en een bepaalde zwarte 900T waar ik de komende weken weer 2.000 euro in steek die ik never, nooit, niemals weer terugzie, in het bijzonder.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » vr 13 feb, 2004 21:02

Hmm I must say the perfomance of this car is great. It looks Great. But the exhaust sound is very much on the downside. Or there was to much rumour around. :roll: :roll:

HMMM the Nordschleife opens the 7th of march................ Anyone interested?

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » za 14 feb, 2004 1:10

easy schreef:Ik begrijp dat je hebt uitgemaakt met je oude verkering........en vindt het niet op zijn plaats dat we nu gedwongen kennis moeten maken met je nieuwe geliefde :?

Easy, met dit soort reacties geef je toch een soort visitekaartje van jezelf af. We hebben je weer wat beter leren kennen :? .

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » za 14 feb, 2004 1:13

Oh ja, over de auto.................dit hoop ik ook nog eens te bereiken: een 300+pk motor in een praktische auto.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » za 14 feb, 2004 6:54

easy schreef:Erg praktisch zo`n stationwagon.........voor de kinderen :?

Wat wil je hiermee bereiken............dat ik je ga vertellen dat je een mooie Audi hebt :evil:

Ik begrijp dat je hebt uitgemaakt met je oude verkering........en vindt het niet op zijn plaats dat we nu gedwongen kennis moeten maken met je nieuwe geliefde :?

Gr,
Easy :wink:

Zucht... Easy, DT fouten horen ook niet thuis in een geschreven tekst, maar toch staat het forum er hier vol van... Maken andere leden er een probleem van omdat ze die gedwongen moeten lezen :?: :roll:

Anyway ik vind dit maar een lullige, misplaatste opmerking. Je moest namelijk eens weten hoeveel technische kennis van MarkA hier onrechtstreeks op het forum staat , waar ook jij gebruik van hebt gemaakt :!: Dit zal je niet geweten hebben, maar toch...
Ik zie niets verkeerd in het feit dat een forumlid zijn tweede auto hier ook voorsteld, het staat immers op de juiste plaats. Als je enkel geinteresseerd bent in Saab, sla dan het Subforum 'niet Saab' over en je zal nooit meer gedwongen :?: worden om met een ander merk kennis te maken.

Mark, Bij deze reserveer ik de passagiersstoel voor een rondje Nordschleife :wink: :mrgreen:

900T-R
Geregistreerd lid

Bericht door 900T-R » za 14 feb, 2004 9:12

marky schreef:
Zucht... Easy, DT fouten horen ook niet thuis in een geschreven tekst, maar toch staat het forum er hier vol van...
Ik zie niets verkeerd in het feit dat een forumlid zijn tweede auto hier ook voorsteld.
Uh... :P ;) :D

900T-R
Geregistreerd lid

Bericht door 900T-R » za 14 feb, 2004 9:31

marky schreef: Anyway ik vind dit maar een lullige, misplaatste opmerking. Je moest namelijk eens weten hoeveel technische kennis van MarkA hier onrechtstreeks op het forum staat , waar ook jij gebruik van hebt gemaakt :!: Dit zal je niet geweten hebben, maar toch...
Ter verduidelijking: Mark is net als Maarten en nog een paar anderen één van een handjevol mensen dat niet alleen over Saab & performance praat, maar er ook iets aan doet waar anderen weer plezier aan hebben. Zoals het organiseren van trips naar de Nürburgring en andere samenkomsten van Saabfanaten, het bouwen en onderhouden van de TTE/Performance Saab site, het moderator zijn van het 900/9-3 forum op Saabscene, het maken en beschikbaar stellen van Saab video's, et cetera. Hij steekt daar een hoop tijd en geld in en heeft er verder geen enkel commercieel belang bij. Dat geldt trouwens ook voor een paar anderen, waarvan er één een tijdlang niet eens een Saab had totdat hij voor relatief weinig geld de Abbott 9000CD van Mark kocht.

Persoonlijk interesseert het mij geen )$%#@ wat voor auto iemand rijdt: wanneer hij/zij een positieve bijdrage levert aan de Saab community dan moeten we blij zijn dat zulke mensen zich hier willen engageren. Als de Saabgevoel voor jou voornamelijk bestaat uit kliekjesvorming en je afzetten tegen (rijders van) andere merken, dan ben ik veel minder overtuigd van je plaats hier, al had je de Viggen van Per Eklund in de garage staan.

Niels
Geregistreerd lid

Bericht door Niels » za 14 feb, 2004 11:47

Ik heb je RS2 nog niet zien rondscheuren, maar neem aan dat ik hem wel eens tegen ga komen in Delft, gave kar 8)

eli
Geregistreerd lid

Bericht door eli » za 14 feb, 2004 14:25

Hoho..de Viggen van Per Eklund....is die te koop dan :shock: ?? Waar en voor hoeveel? Hebben hebben hebben....Istie trouwens streetlegal te maken ?!? :lol:

En verder : Onwijs toffe kar die RS4...Happy driving !
:wink:
Eli
900T-R schreef:
marky schreef: Anyway ik vind dit maar een lullige, misplaatste opmerking. Je moest namelijk eens weten hoeveel technische kennis van MarkA hier onrechtstreeks op het forum staat , waar ook jij gebruik van hebt gemaakt :!: Dit zal je niet geweten hebben, maar toch...
Ter verduidelijking: Mark is net als Maarten en nog een paar anderen één van een handjevol mensen dat niet alleen over Saab & performance praat, maar er ook iets aan doet waar anderen weer plezier aan hebben. Zoals het organiseren van trips naar de Nürburgring en andere samenkomsten van Saabfanaten, het bouwen en onderhouden van de TTE/Performance Saab site, het moderator zijn van het 900/9-3 forum op Saabscene, het maken en beschikbaar stellen van Saab video's, et cetera. Hij steekt daar een hoop tijd en geld in en heeft er verder geen enkel commercieel belang bij. Dat geldt trouwens ook voor een paar anderen, waarvan er één een tijdlang niet eens een Saab had totdat hij voor relatief weinig geld de Abbott 9000CD van Mark kocht.

Persoonlijk interesseert het mij geen )$%#@ wat voor auto iemand rijdt: wanneer hij/zij een positieve bijdrage levert aan de Saab community dan moeten we blij zijn dat zulke mensen zich hier willen engageren. Als de Saabgevoel voor jou voornamelijk bestaat uit kliekjesvorming en je afzetten tegen (rijders van) andere merken, dan ben ik veel minder overtuigd van je plaats hier, al had je de Viggen van Per Eklund in de garage staan.

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » za 14 feb, 2004 15:05

900T-R schreef:
marky schreef:
Zucht... Easy, DT fouten horen ook niet thuis in een geschreven tekst, maar toch staat het forum er hier vol van...
Ik zie niets verkeerd in het feit dat een forumlid zijn tweede auto hier ook voorsteld.
Uh... :P ;) :D
:-P+ Ik zei toch dat het forum er hier vol van stondt :D :wink: :oops:

Plaats reactie