Chip in NG900 2.3?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Jacow
Geregistreerd lid

Chip in NG900 2.3?

Bericht door Jacow » do 21 jul, 2005 21:23

Bestaat de mogelijkheid een chip te plaatsen in een NG900 2.3 uit '95?
Zo ja, wie heeft daar ervaring mee?
Voornamelijk met de bedoeling beter op te trekken uit lagere toerentallen?

groetjes,

Jacow

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » do 21 jul, 2005 23:05

Er bestaan wel chips voor, maar dan betaal je al gauw 500 euro voor maar 10pk winst. Het is over het algemeen niet lonend om turboloze motoren te chippen.

Jacow
Geregistreerd lid

Bericht door Jacow » vr 22 jul, 2005 7:51

MXL schreef:Er bestaan wel chips voor, maar dan betaal je al gauw 500 euro voor maar 10pk winst. Het is over het algemeen niet lonend om turboloze motoren te chippen.
Mijn V6(Alfa) liet ik chippen met 16 PK winst, maar voornamelijk voor meer trekkracht onderin en dat was meer dan de moeite waard. Pakte makkelijker op, maar deze chip kostte slechts 250 euro en was alom bekend als een van de betere.
Kortom, het loont niet de moeite?

groetjes,

Jacow

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » vr 22 jul, 2005 18:20

Jacow schreef:
MXL schreef:Er bestaan wel chips voor, maar dan betaal je al gauw 500 euro voor maar 10pk winst. Het is over het algemeen niet lonend om turboloze motoren te chippen.
Mijn V6(Alfa) liet ik chippen met 16 PK winst, maar voornamelijk voor meer trekkracht onderin en dat was meer dan de moeite waard. Pakte makkelijker op, maar deze chip kostte slechts 250 euro en was alom bekend als een van de betere.
Kortom, het loont niet de moeite?

groetjes,

Jacow
Voorzover ik weet niet.

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Re: Chip in NG900 2.3?

Bericht door SpeekTuning » vr 29 jul, 2005 8:04

Als je de 2,3 laat chippen, moet je dat idd doen om een iets hoger koppel bij lagere toerentallen te krijgen. De vermogenswinst is nihil.

Plaats reactie