Burgundy

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Oostland
Geregistreerd lid

Burgundy

Bericht door Oostland » vr 05 aug, 2005 11:59

Moi

Mijn vader dacht altijd dat je een Burgundy groene Saab had,
Aleen toen heb ik dit uitgezocht en kwam tot de conclussie dat dat een type uitvoering is van een 9000,
Nu vraag ik mijn af wat er extra aan dit type is, en wat nou die groene kleur is.
Hier in de buurt rijd een 9000 rond in die kleur, alleen het kenteken register zegt dat de auto groen is, waar ik niet zo aan veel heb.
Hier onder heb ik een paar foto´s van die kleur.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volkswagen heeft ook altijd een dergelijke kleur gehad, die je alleen maar in duitsland kon kopen.

Op de foto´s ziet de kleur er iets ander uit dan in werkelijkheid, maar ik denk dat jullie wel weten welke ik bedoel, je ziet ook niet veel Saab´s in deze kleur rond rijden, en ik zelf vind het ook niet zo´n mooie kleur, maar mijn vader vind het de mooiste kleur.

Er stond ook zo´n 8 jaar geleden ook een hele mooi gave 5 deurs 900 te koop in die kleur bij autohuis Joel in Groningen, weet iemand toevallig waar een dergelijke auto rond rijd?.

Nu begin ik bij het invoegen van de plaatsje me af te vragen of er niet een donkere en een lichte versie is, ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen[/img]

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 05 aug, 2005 12:22

je hebt tot aan 1990 Beryl groen op de C900 en de 9000 gehad, daarna een middengroen te weten Eucalyptus groen op de C900, de NG900 en de 9000 en tegelijkertijd een donkerdergroen Scarabee groen op al deze modellen.
Burgundy is roodachtig volgens mij

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » vr 05 aug, 2005 12:32

En om het nog wat verwarrender te maken is Burgundy ook nog een van de namen geweest voor 9000 actiemodellen naast de Ebony en de Beverly. Deze waren dan weer gespoten in Java Black.

Oostland
Geregistreerd lid

Bericht door Oostland » vr 05 aug, 2005 12:32

Bedankt
Het is de Eucaliptus groene kleur die ik bedoel.
En burgundy is inderdaad een rode kleur, alleen onze buren hebben een zwarte 9000 CS burgundy, wat in dat geval een luxere versie is, tenzij zij een broodje aap verhaal vertellen.

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » vr 05 aug, 2005 12:43

Oostland schreef:Bedankt
Het is de Eucaliptus groene kleur die ik bedoel.
En burgundy is inderdaad een rode kleur, alleen onze buren hebben een zwarte 9000 CS burgundy, wat in dat geval een luxere versie is, tenzij zij een broodje aap verhaal vertellen.
Een 9000 Burgundy is een heel donkerbruinmetallic luxe 9000, geen broodje aap dus.

Plaats reactie