Workshop / Klusdag in Rijen (NB) - za 9 Mei 2009

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
Plaats reactie
nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » ma 23 mar, 2009 12:33

Antwerpen (city) - Tilburg is 40 minuten. (Eigen ervaring, 2 jaar in Antwerpen op school gezeten, en dan elke vrijdag les tot 16:30, happy hour in Tilburg was van 17:00-18:00, en dat heb ik toen nog bijna elke keer weten te halen)

Rijen is nog vóór Tilburg, dus ik schat binnen een half uurtje te rijden. Coördinaten worden nog gecommuniceerd, maar het is niet moeilijk... Rijen ligt tussen Breda en Tilburg aan de oude rijksweg

Ben Dover
Geregistreerd lid

Bericht door Ben Dover » ma 23 mar, 2009 12:35

Dan toch om de hoek (zeker in een SAAB!). Thanks CorNELius.

Tot dan!

mad_melle
Geregistreerd lid

Bericht door mad_melle » wo 25 mar, 2009 8:26

Vraagje voor de techneuten ivm schatting hoeveelheid werk:

Ik wil graag komen voor het vervangen van mijn waterpomp en de hogedruk leiding van de de stuurbekrachtiging voor de NG900.

En zijn er ook mogelijkheden om de oude vloeistoffen correct te deponeren?

Ik hoor het graag.
Melle

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » wo 25 mar, 2009 19:15

[]heey
reken als niet ervaren sleutelaar 3uur voor deze job
gril en lichten eruit bumper eraf en dan kan je makkelijk aan de leiding
omdat die leiding vervangen dient te worden leggen we de servo pomp aan de kant en zo kunnen we weer aan de waterpomp
mooi werkje voor die dag
vloeistoffen kunnen ginder blijven heb ik verstaan
mvg werner

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » wo 25 mar, 2009 21:23

Hoeveel tijd kost het eigenlijk om de stang van de wastegate wat strakker te stellen?

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 25 mar, 2009 21:25

Minuutje of 10.

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » wo 25 mar, 2009 21:32

Piece of cake dus.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » wo 25 mar, 2009 21:34

Wanneer het een en ander niet vastgeroest zit wel. :idea:

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 25 mar, 2009 21:35

Gewoon ff demonteren en dan in de bankschroef het stangetje verdraaien.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » wo 25 mar, 2009 21:35

Maar dan kan dat wel wat langer als een minuutje of 10 gaan duren. :wink:

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » wo 25 mar, 2009 21:42

brinky schreef:Gewoon ff demonteren en dan in de bankschroef het stangetje verdraaien.
Kan je dan makkelijk bij de bouten om de wastegate los te halen? Ik meen ergens gelezen te hebben dat er een of twee lastig zitten.

Ibanez
Geregistreerd lid

Bericht door Ibanez » wo 25 mar, 2009 22:45

Nou, als ik dat allemaal zo hoor wordt het een druk dagje voor dezen of genen. Maar ik kom zeker ook mijn gezicht eens laten zien. Een Cayenne-rode erbij op de parking moet kunnen (of meepoolen met Werli, kan natuurlijk ook :wink: )

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » do 26 mar, 2009 0:22

edit: kan niet helaas :( trouwerij van een goeie vriend

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » do 26 mar, 2009 1:03

Ik ben er ook bij! :D

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 26 mar, 2009 12:59

Met eigen vervoer dan inmiddels? ;) 8) Kunnen we mooi wat kleine klusjes doen samen.

Anyway... ik wil even de kanttekening plaatsen dat als ik het topic zo eens doorlees dat de tot nu toe genoemde klussen mij erg veel lijken voor 1 dag, alles bij elkaar. Veel mensen hebben weinig/geen sleutelkennis blijkt uit het topic (wat natuurlijk ook de opzet van deze dag is)... als zo iemand z'n auto eenmaal op de brug staat kun je niet zeggen je tijd is om want dan kan die persoon niet naar huis aan het eind van de dag. Ik had het er gister even over met een vriend, maar bijv. zo'n black sludge check is geen kwestie van 10 minuten. Ook als je dit door een ervaren iemand laat doen is al snel 1 brug de gehele dag bezet als meerdere personen hun auto willen laten checken.

Dus om even terug te komen op wat ik eerder zei, misschien handig om een (royaal genomen, om op safe te spelen) tijdsschema voor de (3?) bruggen te maken, zodat niemand teleurgesteld hoeft te worden.

Waarom dat? --> Uiteindelijk is zo'n dag erg leuk/leerzaam/gezellig, maar als ik niet op de brug kan wegens tijdgebrek ga ik niet helemaal naar Brabant op en neer rijden. Klinkt misschien zeikerig, maar dan kan ik net zo goed bij de Fixet hier in het dorp een uurtje een brug huren... Natuurlijk kom ik ook voor de gezelligheid naar de meeting, maar ik wil wel graag sleutelen, en niet alleen ouwehoeren :P Ik kan me voorstellen dat meer mensen er zo over denken.

Het lijkt mij dus handig een soort planning voor deze dag te maken aan de hand van geschatte benodigde tijd.

Plaats reactie