Xenon inbouwmeeting ::: 1 feb bij Taaffert's hobbyhok

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » za 28 feb, 2009 11:04

Kon het elders niet meer terugvinden in het topic, daarom ga ik hier even verder.

Hier staan toch de goede tussen --> art nr.5891

Markmans
Donateur
Donateur

Bericht door Markmans » vr 20 mar, 2009 17:38

Zou iemand wat foto's kunnen plaatsen om te laten zien hoe de xenon is ingebouwd (waar de ballasten/omvormers zitten etc.) ?

Bij voorbaat dank!

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » vr 20 mar, 2009 19:03

Ik ga morgen toch bij de dealer aan de slag om het geheel te 'finetunen'. Ik zal dan wat foto's maken.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » za 21 mar, 2009 15:45

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Markmans
Donateur
Donateur

Bericht door Markmans » za 21 mar, 2009 18:15

Bedankt Taaffert. Ziet er netjes uit.
Nog een vraagje; waar en hoe heb jij de bekabeling vanuit je koplamphuis naar buiten gevoerd? Het kunststof afdekkapje van je koplamphuis is heel - ik dacht dat je hier een gat in moest maken om de draden naar buiten te voeren:?:

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » za 21 mar, 2009 19:13

[]heey
bij de classic zit reeds een rubber doorvoer om bedrading de koplamp in te laten gaan
deze haal je eruit en dan kan je beginnen prutsen om de kabels van de xenon ook erbij te doen ;beetje lastig silicone spray of wd 40 is hier een helpend iets
er zijn tangen waardat je op nijpt de bekken van open gaan dit is hier een geweldige hulp
dus bij de classic geen gaten maken in de behuizing

mvg werner

Markmans
Donateur
Donateur

Bericht door Markmans » za 21 mar, 2009 19:29

Duidelijk Werner.
En hoe zit dit bij de 900NG?

Achtergrond van mijn vraag; Bij mijn 4300K Bi-xenon setje zit geen flexibele draaddoorvoer / manchet om een mooie doorvoer door het koplamphuis te maken. De doorvoer is dan zeker niet 'spatwaterdicht' ....

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » zo 22 mar, 2009 20:41

werli schreef:deze haal je eruit en dan kan je beginnen prutsen om de kabels van de xenon ook erbij te doen ;beetje lastig silicone spray of wd 40 is hier een helpend iets
En Brinky :lol:

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » zo 22 mar, 2009 20:43

Correct.

Afbeelding

Markmans
Donateur
Donateur

Bericht door Markmans » zo 29 mar, 2009 19:26

't is inderdaad zoals Werner al zei; 't zit er al snel werkend in, maar dan moet alles nog netjes weggewerkt worden. Beetje creatief met de ruimte omgaan en 't past :wink:
Ben erg tevreden met het resultaat; koplampen voorzichtig gereinigd en xenon erin geeft een bak meer licht :D

el-barro
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door el-barro » ma 30 mar, 2009 20:49

Ik heb een vraagje over xenon.. Ik heb namelijk een gisteren een andere motorfiets gekocht (BMW R1150r Rockster voor de nieuwsgierigen onder ons) en mijn vraag is of je een xenon auto-set kunt splitsen in 2 motorfietssets. Of is er 1 bedieningsrelais of iets dergelijks?

beetje off topic, maar ook wel weer een beetje on-topic.. haha
kan wel weer een vraag gaan stellen op het motor-forum, maar ik denk dat ik hier sneller en vakkundiger advies krijg.

Joost

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » ma 30 mar, 2009 21:33

Als het H1 of H7 is waarschijnlijk wel, H4 zeker niet.
Tenminste, bij de set die wij centraal hebben ingekocht.

el-barro
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door el-barro » ma 30 mar, 2009 22:46

zou 2x h1 moeten worden. dus de xenon wordt per lamp aangestuurd door de originele bedrading?

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » ma 30 mar, 2009 22:52

Hier wel ;)

En voor de H4 BiXenon heeft Taaf een mooi plaatje van het centrale regelkastje... Naast de sirene van het alarm, of van zijn fun omroepinstallatie.
Afbeelding

GUUSarrow
Geregistreerd lid

Bericht door GUUSarrow » ma 30 mar, 2009 23:46

el-barro schreef:zou 2x h1 moeten worden. dus de xenon wordt per lamp aangestuurd door de originele bedrading?
je kan ze ook voor motoren kopen....enkele.

Maar de H1 bestaat inderdaad uit twee aparte lampen en balasten die niet verbonden zijn met elkaar.

Plaats reactie