Xenon inbouwmeeting ::: 1 feb bij Taaffert's hobbyhok
-
brinky
- Donateur

-
aZuL2001
- Geregistreerd lid
-
el-barro
- Donateur (2x)

-
Pluseight
- Geregistreerd lid
Zo, eindelijk is onze 9-5 vanmiddag ook voorzien van de felbegeerde xenon-verlichting! M'n vader heeft de set vanmiddag in ongeveer anderhalf a twee uur tijd kunnen monteren. Hij vond het niet erg lastig. We hebben eerst beide lampen getest, en daarna gemonteerd. Het installeren van de ballasten ging op zich ook vrij eenvoudig. Aan de kant van de bestuurder zit de ballast aan de zijkant van de afdekkap van de accu. Rechtsvoor zit de houder waarin de ballast zit vastgemaakt aan een gat in de carrosserie.
Omdat de boel net een paar uur werkt heb ik het nog niet in het donker kunnen testen, maar overdag ziet het er in ieder geval fraai uit. Ook is het mooi dat de SID geen foutmeldingen geeft, een mooie "check ok" verschijnt er bij het starten. De koplamphoogteregeling doet het ook, dus de montage is een succes!
Wat foto's van vanmiddag:

1. Luchtmassameter aan de rechterkant verwijderd om wat meer werkruimte te creeeren.

2. Gaten geboord in de afdekkappen van de koplampen.

3. Linksvoor zit de lamp er in, de bedrading aan de achterkant.

4. Ballast links.

5. Nogmaals ballast links.

6. Ook de rechterlamp zit er in, opnieuw de bedrading te zien.

7. Ballast rechts.

8. Totaalplaatje.

9. Eindresultaat!
Alle foto's zijn verkleind, mocht iemand nog detailfoto's nodig hebben dan hoor ik het wel! Ik zal nog even kijken of ik wat foto's kan maken in het donker.
Omdat de boel net een paar uur werkt heb ik het nog niet in het donker kunnen testen, maar overdag ziet het er in ieder geval fraai uit. Ook is het mooi dat de SID geen foutmeldingen geeft, een mooie "check ok" verschijnt er bij het starten. De koplamphoogteregeling doet het ook, dus de montage is een succes!
Wat foto's van vanmiddag:

1. Luchtmassameter aan de rechterkant verwijderd om wat meer werkruimte te creeeren.

2. Gaten geboord in de afdekkappen van de koplampen.

3. Linksvoor zit de lamp er in, de bedrading aan de achterkant.

4. Ballast links.

5. Nogmaals ballast links.

6. Ook de rechterlamp zit er in, opnieuw de bedrading te zien.

7. Ballast rechts.

8. Totaalplaatje.

9. Eindresultaat!
Alle foto's zijn verkleind, mocht iemand nog detailfoto's nodig hebben dan hoor ik het wel! Ik zal nog even kijken of ik wat foto's kan maken in het donker.
-
aZuL2001
- Geregistreerd lid
-
taaffert
- Geregistreerd lid
-
taaffert
- Geregistreerd lid
-
taaffert
- Geregistreerd lid