Xenon inbouwmeeting ::: 1 feb bij Taaffert's hobbyhok

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
Plaats reactie
brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » ma 30 mar, 2009 23:53

Maar er is maar 1 schakelrelais... dus je kunt er niet modulair 2 setjes van maken.

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » di 31 mar, 2009 8:50

Brinky, dat gaat op voor de H4.
Maar de H1 is volledig gescheiden.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 31 mar, 2009 9:12

Ah ok, da wissiknie.

el-barro
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door el-barro » di 31 mar, 2009 13:25

bedankt mensen! mn broer heeft een bmw r1100s en die wil natuulijk ook xenon, vandaar de 2 setjes. en 1 set van 2 kost altijd minder dan 2 sets van 1.. ons ben zuunig.

gegroet allen, tis mooi weer, ik ga brommer rijden.... (jammergenoeg nog niet op de nieuwe... eerst rdw keuring doorlopen..)

Pluseight
Geregistreerd lid

Bericht door Pluseight » za 04 apr, 2009 17:30

Zo, eindelijk is onze 9-5 vanmiddag ook voorzien van de felbegeerde xenon-verlichting! M'n vader heeft de set vanmiddag in ongeveer anderhalf a twee uur tijd kunnen monteren. Hij vond het niet erg lastig. We hebben eerst beide lampen getest, en daarna gemonteerd. Het installeren van de ballasten ging op zich ook vrij eenvoudig. Aan de kant van de bestuurder zit de ballast aan de zijkant van de afdekkap van de accu. Rechtsvoor zit de houder waarin de ballast zit vastgemaakt aan een gat in de carrosserie.

Omdat de boel net een paar uur werkt heb ik het nog niet in het donker kunnen testen, maar overdag ziet het er in ieder geval fraai uit. Ook is het mooi dat de SID geen foutmeldingen geeft, een mooie "check ok" verschijnt er bij het starten. De koplamphoogteregeling doet het ook, dus de montage is een succes!

Wat foto's van vanmiddag:

Afbeelding
1. Luchtmassameter aan de rechterkant verwijderd om wat meer werkruimte te creeeren.

Afbeelding
2. Gaten geboord in de afdekkappen van de koplampen.

Afbeelding
3. Linksvoor zit de lamp er in, de bedrading aan de achterkant.

Afbeelding
4. Ballast links.

Afbeelding
5. Nogmaals ballast links.

Afbeelding
6. Ook de rechterlamp zit er in, opnieuw de bedrading te zien.

Afbeelding
7. Ballast rechts.

Afbeelding
8. Totaalplaatje.

Afbeelding
9. Eindresultaat!

Alle foto's zijn verkleind, mocht iemand nog detailfoto's nodig hebben dan hoor ik het wel! Ik zal nog even kijken of ik wat foto's kan maken in het donker.

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » za 04 apr, 2009 18:19

Hehehe.

Ik heb het zelf twee weken terug in de c900 zitten, en in de 9000 zat het ook, maar blijkt één ballast niets te doen.... Heb ik weer.

Maar dat komt ook weer in orde.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » zo 05 apr, 2009 14:15

Heb deze besteld gisteren.

Afbeelding

Eens zien of het wat is, zo niet mag ik ze terugbrengen.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » di 07 apr, 2009 21:50

Zijn binnen. Morgen even naar de Fabrique om te bekijken, zal er ook een foto van trekken ;)

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » wo 08 apr, 2009 21:53

Ledjes zitten erin!
Afbeelding

Hier zie je nog even het verschil tussen de kleur van de led en de originele (wel 10W)
Afbeelding

Beide
Afbeelding

Met xenon aan
Afbeelding

Ik vind het een geslaagde upgrade. 8)

mangox
Geregistreerd lid

Bericht door mangox » wo 08 apr, 2009 22:01

ziet er netjes uit taaf alles mooi zelfde tintje :)

michiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door michiel » wo 08 apr, 2009 22:19

Zoiets had ik ook, maar ik vond ze blauwer dan de 6000K xenon en daarmee te fout om te laten zitten. Niet dat de standaard gele lampjes die ik er nu in heb zo mooi zijn..

Plaats reactie