Samen sleutelen: forums voor 'hulp gevraagd en aangeboden'

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
tgremlin
Geregistreerd lid

Bericht door tgremlin » vr 05 aug, 2005 18:24

verde900 schreef:ok, iemand moet de eerste zijn.
Wie wil en kan (tegen betaling uiteraard) een hulpkoppelingscilinder vervangen van een C900?
Verde, voorlopig kun je dat het beste vragen in het 900-forum, of heel even wachten tot dit idee vorm krijgt (volgens mij kan dat best snel zijn :wink: ).

Maar je geeft duidelijk aan wat de bedoeling is 8) (overigens is het handig om even de regio te vermelden, zodat iemand weet of die in je buurt zit).

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » vr 05 aug, 2005 19:18

Ik vind het een zeer goed idee! 8)

Wel jammer dat het (vaak) te ver rijden is :? .

Gr, Bennie

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » vr 05 aug, 2005 19:21

vind een km vergoeding dan ook op zijn plaats. :drinker:

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » vr 05 aug, 2005 19:28

MISTY schreef:vind een km vergoeding dan ook op zijn plaats. :drinker:
Ik rij al 2000km in de week dus om dan op de vrije Zaterdag ook nog 500km te gaan rijden om iemand voor een klusje van 30 minuten te gaan helpen vind ik een beetje te veel van het goede.

:wink:

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » vr 05 aug, 2005 19:48

zie het als een soort dealerschap; iemand in deventer helpt iemand in uuuuuhh bathmen???
beerchug:

tgremlin
Geregistreerd lid

Bericht door tgremlin » vr 05 aug, 2005 21:22

bennie schreef:Ik rij al 2000km in de week dus om dan op de vrije Zaterdag ook nog 500km te gaan rijden om iemand voor een klusje van 30 minuten te gaan helpen vind ik een beetje te veel van het goede.
Vandaar dus dat er zowel bij vraag als bij aanbod bij voorkeur even de regio vermeld wordt zodat dit soort contacten kunnen worden gelegd zonder complete wereldreizen :wink:

tgremlin
Geregistreerd lid

Bericht door tgremlin » vr 12 aug, 2005 22:28

Tijd om bij de heren admins/moderatoren te vragen of dit forum er komen kan :wink:

lars
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door lars » za 13 aug, 2005 8:39

Top idee !

Heb dit in het verleden al eens gedaan en het blijft leuk om de verhalen te horen hoe mensen aan hun saab gekomen zijn.

Dus....

Regio Apeldoorn! stuur maar een PB :D

Grts,

René

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » wo 17 aug, 2005 10:56

Manic schreef: Het voorstel voor een almene technische data bank. met vragen en antwoorden adh van reacties op het forum, is al eens geopperd, maar moet alleen nog uitgewerkt worden.

Gr,

Dennis
Moderator Saabforum.nl
Is zoiets te realiseren door te crosslinken. Ik bedoel: je maakt in elk seriesubforum een en dezelfde lijst met dezelfde onderwerpen.

Bijvoorbeeld:

- Revisie

remmerij
carburateur
versnellingsbak
...

- Foutzoeken

motorisch
electrisch
rijgedrag
bijgeluiden
...

Deze kunnen "automatisch" worden aangevuld als de gebruiker wordt gevraagd om bij het posten een vakje aan te kruisen voor welke types het geldt en dat het om een post gaat voor deze databank.
Er kan dan een kopie/link naar de oorspronkelijke post in de technische databank worden gezet.

Zo kunnen de posts dan worden gesorteerd en in de juiste "bak" belanden. In het geval de gebruiker denkt te weten dat het bij meerdere modellen van toepassing is zou hij dan meerdere vakje kunnen aanvinken.
Maar hij kan in ieder geval zijn eigen type aanvinken.

- 2 nadelen:

1 veel werk om huidige posts te sorteren; moet tenminste handmatig gecontroleerd

2 moderators wellicht nog meer werk om te controleren op het correct aanvinken; dit kan deels ondervangen worden door adequaat commentaar van andere gebruikers richting oorspronkelijke poster en en/of moderators waarop correctieactie kan plaatsvinden

3 Er zal van tijd tot tijd extra opruimwerk kunnen ontstaan.

Is dit programmeertechnisch haalbaar, of loop je tegen beperkingen aan?

tgremlin
Geregistreerd lid

Bericht door tgremlin » wo 17 aug, 2005 11:29

Steve-O schreef:Is dit programmeertechnisch haalbaar, of loop je tegen beperkingen aan?
Ik denk dat wat je voorstelt beter te realiseren is met een goede FAQ-manager ipv dit binnen de beschikbare functionaliteit van het forum te implementeren. Goed gereedschap (of zeg maar: 'het juiste gereedschap') is tenslotte het halve werk :wink:

panhead
Geregistreerd lid

Bericht door panhead » wo 17 aug, 2005 12:11

Er is een mooie mod beschikbaar (Knowledge base) voor dit soort toepassingen.

Plaats reactie