De politie agent moet in de VS zijn maandelijkse qouta halen. Ik ben in VS altijd bekeurd, en heel vaak gestopt voor kleinigheden, ...waarop men zijn handen aan het stuur dient te houden, totdat de achtervolgende agent je aanspreekt. En het is vanzelfsprekend om zijn kont te likken en met "yes sir" of "no officer" te woord te staan.jelger schreef:dat heeft ook alles te maken met de houding die je zelf als aangesprokene aanneemt !er zijn dus toch nog sympathieke agenten
als je je normaal en billijk opstelt zullen de meeste agenten dat ook doen, als je meteen met een rood hoofd welhaast naar een honkbalknuppel dreigt te grijpen (danwel verbaal van leer trekt) verwacht dan geen knuffelreactie !
maar dat is voor sommigen te moeilijk om te bedenken in deze maatschappij waarin het enige wat telt is de eigen grote mond en het eigen gelijk terwijl degeen donders goed weet dat ie geen gelijk heeft !
ben in de VS (niet het meest politie-vriendelijke land) ook wel eens met een waarschuwing weggekomen omdat we ons zo 'humble' opstelden i.t.t. de andere lui die de agent in dezelfde manouvre had aangehouden. (voor "speeding" )
In NL ben ik maar een keer bekeurd voor het rijden met een Mercedes op een snelheid ver boven de limiet. Velen (kleine) overtredingen heb ik nooit een bekeuring voor gekregen, en ik meen deze sympathy in verhouding staat met de nut om op jouw op deze manier met geld te laten betalen. In Nederland betaalt men uberhaupt al veel meer, en is de infrastructuur eenvoudig te controleren. En een materialistische auto bv had wellicht die bekeuring wel gekregen voordat die auto alleen al een bepaalde opstelling voorstellt.
Persoonlijk vindt ik het onvoorstelbaar aso en onverwacht om rechts in te halen. Men doet het gewoonlijk in landen zoals de VS bv, ook in Zuid Afrika, (links dan), en twee keer in mijn leven heb ik schade geleden (in desbetreffende landen) wegens een aanrijding. -VEROORZAAKT DOOR EEN KLOOTZAK DIE VERKEERD INHAALDE!!!!!!!!!