Water in de voordeuren

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
cobra427
Geregistreerd lid

Water in de voordeuren

Bericht door cobra427 » ma 15 jun, 2009 16:29

Het valt mij al een tijdje op dat wanneer het geregend heeft (of na de wasstraat) en ik de deur open, er water uit de voorste afwatering komt lopen. Kan mij niet meer herinneren of dit ook was toen de CC nog orgineel was (15 inch en standaard onderstel).

hebben jullie hier ook last van en zo ja, is hier iets aan te doen? Lijkt mij beter als er geen water in je deuren blijft zitten. (En om nou na iedere regenbui de deuren even open en dicht te doen? :roll: )

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » ma 15 jun, 2009 16:36

Is helaas wel een karaktertrekje van de classic 900. Ik denk dat het komt omdat de raamrubbers gewoon niet 100% afsluiten, ook niet als ze nieuw zijn. Daarom moeten de afwateringsgaten in de deuren ook altijd goed open zijn, want anders blijft er water in staan en rot de handel van onderen door.

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » ma 15 jun, 2009 16:41

En kijk eens of de boel goed in de ML zit aan de binnenkant van de deuren, dat scheelt namelijk behoorlijk in de roestfactor. Mijn deuren zijn nog echt loeihard terwijl ik menig '93er met volledig rotte deuren heb gezien. Er zit dan ook een mooi goudkleurig laagje tectyl in verwerkt. Ben ik toch best blij mee als ik even mag opscheppen :lol:

Wellicht een idee om je deuren een goede ML behandeling te geven. Met nadruk op goede.

cobra427
Geregistreerd lid

Bericht door cobra427 » ma 15 jun, 2009 20:40

[]Mijn deuren zijn roestvrij en voorzien van een speciale ML behandeling. Heeft een speciale behandeling in 1993 gehad en is daarna bijgehouden.

Daarbij zijn alle afwateringsgaatjes ook open en toch blijft er wat (schoon) water in staan.
Dus dat is normaal?

maurice1970
Geregistreerd lid

Bericht door maurice1970 » di 16 jun, 2009 9:15

alles heel normaal,
de mijne is ook wat incontinent

Plaats reactie