lpg pomp

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
rimake
Geregistreerd lid

lpg pomp

Bericht door rimake » di 16 jun, 2009 22:44

heb een vialle lpg installatie in Saab 9-3 van 2004 (180.000 km) ; nu hoor ik bij het starten een drietal sec een schurend geluid , daarna verdwijnt het geluid; waarschijnlijk de lpg-pomp ; verder funktionneert alles nog opperbest ; moet ik al een nieuwe pomp laten steken? ; hoelang kan de pomp nog meegaan ev.? ; kan men de pomp ook laten smeren zoals iemand mij vertelde? heeft hier iemand ervaring mee?

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » di 16 jun, 2009 23:31

If it ain't broke, don't fix it. :wink:

jochem
Geregistreerd lid

Bericht door jochem » wo 17 jun, 2009 8:53

wat davidjoost zegt.

Geen geld uitgeven als het (nog) niet nodig is.
wie weet rij je er nog wel 5 jaar mee ;)

DDJ
Geregistreerd lid

Bericht door DDJ » do 18 jun, 2009 16:15

Gisteren na LPG tanken reden wij weg. Ik zet de cruise aan maar niets hoor, meneer wilde niet meewerken. Balen. Cruise kaput denk je dan. Paar kilometer later, LPG begint moeilijk te doen, stotteren/brommen. Balen, pomp kaput denk je dan.

Lekker doorrijden op benzine terwijl je je mentaal alweer aan het voorbereiden bent op een reparatie van Euro 700,-. Na 3 minuten stilgestaan te hebben bij een afspraak, starten en LPG weer inschakelen. Geen probleem, lekker LPG gereden en de cruise deed het later ook weer. :? :roll:

Saab+Techniek+LPG=RAAAAAAARRRRRRRR

elvirisimo
Geregistreerd lid

Bericht door elvirisimo » do 18 jun, 2009 16:43

Saab+Techniek+slecht ingebouwd LPG=RAAAAAAARRRRRRRR

Laats had eentje kortsluiting in de lpg kabelboom op de schakelstang omdat deze kabel niet goed vast zat.

Ik ben van mening dat saab juist erg goed op lpg gaat

Een pompje kan stuk gaan - maar daar zijn ook de oplossingen voor +-250 euro en dan heb je een andere pomp in je tank. 2 jaar gelden heb ik het ook laten doen en het werk nog steeds goed – zelfs met de grote lpi injectoren.

DDJ
Geregistreerd lid

Bericht door DDJ » do 18 jun, 2009 16:46

Owja, Saab gaat prachtig op LPG! Heb er al jaren plezier van. Maar ja, wel raarrr :P

Plaats reactie