Peilen interesse in Champagne Weekend
-
DDJ
- Geregistreerd lid
Peilen interesse in Champagne Weekend
Vanwege mijn interesse in twee zaken die ogenschijnlijk tegenovergestelden van elkaar zijn, namelijk Champagne & WWI, de volgende vraag:
Wie lijkt het leuk om een weekend door te brengen in Reims, Champagne, La France?
Programma globaal:
Zaterdagochtend vertrekken
Zaterdagmiddag aankomst en lunch
Zaterdagmiddag activiteit (bijv. Cathedraal Notre Dame of Champagnehuis)
Zaterdagavond diner+borrel+eventueel romantisch danspasje wagen
Zondagochtend ontbijt
Zondagochtend activiteit (WWI museum/fort of WWII surrender museum)
Zondagmiddag terugcruisen (samen of eigen gelegenheid)
Zo even snel rekenen:
- Kamer E75,-
- Lunch E25,-
- Diner E35,-
- Benzine E130,-
- Activiteiten E50,-
- Onvoorzien E50,-
Totaal: E400,- voor twee personen zonder echt onderzoek, onderhandelen. Sommigen rijden diesel of LPG dus goedkoper. Wellicht met 4 man in auto ook optie om kosten te delen. Wanneer je geen frans/engels spreekt is dit geen enkel probleem, wordt allemaal voor je geregeld.
Periode van vertrek? Afhankelijk van wensen maar denk laagseizoen:
- oktober
- november
- januari
Ben benieuwd of er meer freaks zijn zoals ik (en mijn dame)!
So far:
1. DDJ
2. Eddie
3. Jungleman
4. Mangox
5. Mangox Zs.
6. Savaan
7. 9900
8. gfgf
9. Sapphire
10. Paul Viking
11. Sjoerdk
12. Blafwoef
Wie lijkt het leuk om een weekend door te brengen in Reims, Champagne, La France?
Programma globaal:
Zaterdagochtend vertrekken
Zaterdagmiddag aankomst en lunch
Zaterdagmiddag activiteit (bijv. Cathedraal Notre Dame of Champagnehuis)
Zaterdagavond diner+borrel+eventueel romantisch danspasje wagen
Zondagochtend ontbijt
Zondagochtend activiteit (WWI museum/fort of WWII surrender museum)
Zondagmiddag terugcruisen (samen of eigen gelegenheid)
Zo even snel rekenen:
- Kamer E75,-
- Lunch E25,-
- Diner E35,-
- Benzine E130,-
- Activiteiten E50,-
- Onvoorzien E50,-
Totaal: E400,- voor twee personen zonder echt onderzoek, onderhandelen. Sommigen rijden diesel of LPG dus goedkoper. Wellicht met 4 man in auto ook optie om kosten te delen. Wanneer je geen frans/engels spreekt is dit geen enkel probleem, wordt allemaal voor je geregeld.
Periode van vertrek? Afhankelijk van wensen maar denk laagseizoen:
- oktober
- november
- januari
Ben benieuwd of er meer freaks zijn zoals ik (en mijn dame)!
So far:
1. DDJ
2. Eddie
3. Jungleman
4. Mangox
5. Mangox Zs.
6. Savaan
7. 9900
8. gfgf
9. Sapphire
10. Paul Viking
11. Sjoerdk
12. Blafwoef
-
Eddie
- Geregistreerd lid
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
hee, leuk idee. ik zie het al voor me: een hele colonne met Saabs over de weg naar en door Reims, langs fotogenieke plekjes. vanaf (b.v.) Hazeldonk is het ongeveer 3.5 uur rijden. (ik denk even hardop: 8.30u verzamelen, 9 uur vertrek, dan ben je tegen 1 uur in Reims...)
ik heb alleen mijn gedachten bij de periode van vertrek. dat is misschien wat (te?) laat in het seizoen. april of mei zou misschien wat prettiger zijn, qua weer en zo..(of voor de geïnteresseerden: in een 'hoogtij-weekend mbt WW1, al zullen de hotels dan duurder en eventueel al vol zijn)
ikzelf zou er wel graag heen gaan, ben nog niet eerder op een WW1-lokatie geweest. WW2-lokaties wel, al is dat alweer een tijd geleden.
misschien een interessante (leuk is het juiste woord niet!) site voor wie meer wil weten:
http://members.home.nl/keesdebrouwer/ee ... oorlog.htm
ik heb alleen mijn gedachten bij de periode van vertrek. dat is misschien wat (te?) laat in het seizoen. april of mei zou misschien wat prettiger zijn, qua weer en zo..(of voor de geïnteresseerden: in een 'hoogtij-weekend mbt WW1, al zullen de hotels dan duurder en eventueel al vol zijn)
ikzelf zou er wel graag heen gaan, ben nog niet eerder op een WW1-lokatie geweest. WW2-lokaties wel, al is dat alweer een tijd geleden.
misschien een interessante (leuk is het juiste woord niet!) site voor wie meer wil weten:
http://members.home.nl/keesdebrouwer/ee ... oorlog.htm
-
DDJ
- Geregistreerd lid
Dat lijkt mij nou ook heel indrukwekkend. We kunnen de militaire begraafplaats Meuse-Argonne American Cemetery and Memorial bezoeken en een stuk van het slagveld in de buurt van Verdun.
Een rondleiding bij een Champagnehuis duurt ca. 1,5 uur inclusief proeven. Bij Mercier ga je dan door de 18 kilometer lange gangen met een treintje. Daar liggen geloof ik op elke moment ca. 15 miljoen flessen te wachten.
De Notre Dame is verschrikkelijk mooi en je ziet ook de verwoesting die is aangericht gedurende de eerste wereldoorlog.
Een rondleiding bij een Champagnehuis duurt ca. 1,5 uur inclusief proeven. Bij Mercier ga je dan door de 18 kilometer lange gangen met een treintje. Daar liggen geloof ik op elke moment ca. 15 miljoen flessen te wachten.
De Notre Dame is verschrikkelijk mooi en je ziet ook de verwoesting die is aangericht gedurende de eerste wereldoorlog.
-
DDJ
- Geregistreerd lid
De periode is inderdaad bespreekbaar, het maakt mij an sich niet zo uit. Het lijkt mij alleen niet handig om gedurende feestdagen of schoolvakanties te gaan. Dit ivm drukte en kosten van een kamer. Op 11 november 1918 werd de wapenstilstand getekend en komen engelsen, amerikanen, belgen en fransen van heinde en verre dit herdenken. Wellicht een interessante periode om mee te maken aangezien er dan veel extra's te zien zal zijn. Misschien wel en parade.Jungleman schreef:ik heb alleen mijn gedachten bij de periode van vertrek. dat is misschien wat (te?) laat in het seizoen. april of mei zou misschien wat prettiger zijn, qua weer en zo..(of voor de geïnteresseerden: in een 'hoogtij-weekend mbt WW1, al zullen de hotels dan duurder en eventueel al vol zijn)
Mogelijkheden:
Fort Douaumont
Slag bij de Marne (nr. 1.)
Chemin des Dames
Slag om Verdun
Het is helaas niet te doen om alle ellende van deze oorlog te bekijken maar de tekst:
Tijdens de slag bij Verdun zijn in totaal 2.000.000 Franse soldaten langs deze weg vervoerd, samen met meer dan 1.000.000 ton munitie. En voor 400.000 man werd de 'Voie Sacrée' inderdaad een 'offerweg'.
staat niet op zich. Alles wat je leest spreekt over meer dan 10.000 doden, dus niet zoals tegenwoordig: Het nederlandse dodental komt daarmee op 21 in 4 jaar tijd.
Kinda makes you wonder...
-
savaan76
- Geregistreerd lid
-
DDJ
- Geregistreerd lid
-
9900
- Donateur

-
gfgf