zie hier de prijzen Saab 9-3 X

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
ecke
Geregistreerd lid

Bericht door ecke » di 28 jul, 2009 13:49

haha touché;)

Willem

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » di 28 jul, 2009 13:51

@ecke: grappig dat je afschrijving ziet als een rationele factor. Feit is dat afschrijving uiteindelijk afhangt van emotie en niet van iets rationeels als kwaliteit/duurzaamheid/betrouwbaarheid. Zonder emotie kom je er niet hoor :wink:

ecke
Geregistreerd lid

Bericht door ecke » di 28 jul, 2009 13:58

Die moet je me even uitleggen, afschrijving is voor mij het verschil tussen de oorspronkelijke aankoopwaarde en het bedrag dat je terugkrijgt bij inruil/verkoop. En ja die afschrijving kan leiden tot emotionele taferelen, ben je daar mee in de war? :lol:

Nee zonder dollen, afschrijving is een component van de autoksten en derhalve rationeel, en hangt af van wat "de markt" wil betalen voor jouw gebruikte auto, dat die markt emotioneel kan zijn ok.

Willem

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » di 28 jul, 2009 14:02

ecke schreef:dat die markt emotioneel kan zijn
Precies dat :)

ecke
Geregistreerd lid

Bericht door ecke » di 28 jul, 2009 14:03

En dat is weer een groot voordeel voor de koper van een 2e hands saab :D

Willem

nics
Geregistreerd lid

Bericht door nics » di 28 jul, 2009 14:34

Leuke discussie dit ;-) Afschrijving is inderdaad een onderdeel, maar daardoor ben ik op een bepaald moment in een gebruikte Saab gaan rijden, nadat ik na een dikke 20 jaar eigenaar geweest te zijn van een 900i, die echt op was. Afschrijving dan? Nihil.

Okay, tussentijds een vertegenwoordiger van het andere Zweedse merk onder zitvlak gekregen vanwege baan, ben me wezenloos geschrokken over wat dat ding nog opbracht aan het einde van een verre van vlekkeloze 130.000 km (XC90).

En dan een Saab. Ik hoef niet ieder jaar een nieuw voiture, kan wel, maar hoeft niet. Persoonlijk vind ik dat absoluut niet nodig. Die keren dat ik rijd, wil ik plezier hebben.

Ik verbaas me al jaren over de discussie rond de zachtheid en het "premium" (ik haat dat woord) gehalte van het interieur. Als het maar werkt ;-)

Enfin, ik kijk uit naar de 9-5, wellicht dat die me verleidt tot het doen van een aanschaf. Maar ik koop niet met de afschrijving in het achterhoofd, ik koop vanwege het goede gevoel en de vele betrouwbare kilometers die ik er mee kan maken.

Qua kosten, de 9-3 TiD heeft mij in 80.000 km ongeveer 2,5 cent aan onderhoud gekost. Daarin zitten dan ook nog 4 nieuwe banden en het geregelde onderhoud conform het boekje.

Waarom is ide Audi zo populair? Als ik nieuwe mensen interview voor een baan, wil het allemaal in die rijden. Vraag me niet waarom, status en dergelijken......... Maar ik vraag me af wat er gebeurd met de marktwaarde als er zo een vloot ineens weer los komt en de markt op gaat..... Denk dat lease prijzen gaan veranderen, zo maakt niemand winst...

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 28 jul, 2009 14:35

ecke schreef:Afschrijving blijft koffiedik kijken, maar waarom is een A4 in de lease dan zo verdomd veel aantrekkelijker dan een 9-3?
misschien een stukje verleden, SAAB is gebruikt nu eenmaal minder makkelijk te verkopen, toch is een Audi A4 qua restwaarde ook hard aan het dalen en zullen legio leasmaatschappijen niet uit gaan komen met de te enthousiast gecalculeerde restwaardes

geertiv
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door geertiv » di 28 jul, 2009 15:09

Dit vinden ze er bij Saab zelf van:
Magnus Hansson, Manager Product Marketing schreef:Today we don't deserve a high price level, but our goal is to be at Audi's level or higher.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 28 jul, 2009 15:11

Wat wil je hier mee zeggen? Dat de 9-3x te duur is? De 9-3x is toch nog altijd goedkoper dan de A4 Allroad? (En niet zo'n beetje ook...)

geertiv
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door geertiv » di 28 jul, 2009 15:21

Ik denk dat het betekent dat Saab de huidige modellen inderdaad niet goed genoeg vindt om ze even duur te maken als Audi's in hetzelfde segment. En dat zou dan inderdaad het prijsverschil van bijvoorbeeld de 9-3X vs. A4 Allroad verklaren.

doov
Geregistreerd lid

Bericht door doov » do 20 aug, 2009 19:18

Hanm schreef:Emotie is niks waard? :?

.
Dat is nou juist de grap met auto's. Auto's worden bijna nooit op rationele gronden gekocht. Ik heb eens een Renault dealer horen zeggen dat het maar goed is dat het aanschaffen van een auto niet met verstand gebeurt, maar met het hart. Anders zou iedereen een Toyota kopen.

Plaats reactie