Ik was al door de vorige eigenaar ervoor gewaarschuwd...hij lekt een beetje....Overigens van hem ook het door een gebruikte waterpomp vervangen exemplaar meegekregen.
Enfin, met het zojuist verkregen nieuwe kenteken, was het natuurlijk tijd voor een echte rit. Ik moet zeggen, kranig gehouden en wat rijdt zo'n 2-takt toch makkelijk...je bent zo gewend (behalve de knipperlichtschakelaar, die rechts zit, voortdurend links proberen te vinden

; en even weer in de 9-5: idd...precies het omgekeerde

). Ik heb er een kleine 200 kilometer mee gereden zonder problemen. Wel veel bekijks! De volgende dag lag er in de garage een behoorlijke plas onder de 93B. Ik heb aan het einde van de rit getankt en meer dan normaal, dus was ik even bang dat de benzinetank lek was. Maar nee, het ruikt toch echt als koelvloeistof. Gek genoeg lijkt de radiateur nog vol te zitten. Onderweg heb ik ook geen sporen gezien van waterverlies.
Is dit idd een bekend euvel of toch wel wat aan te doen. Ik zag een reparatieset op de site
http://www.randa.se/spare-parts.html?start=10 voor een 95 en 96 in de jaren 1956-1964. Volgens mij dus ook voor de 93B of vergis ik mij nu? Iemand ervaring mee?