audi A2

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Juice
Geregistreerd lid

audi A2

Bericht door Juice » vr 14 okt, 2005 13:21

Weet iemand waarom de A2 maar zo kort geproduceerd is? Leek me wel een leuk karretje (voor de kinderen :-P+ )

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » vr 14 okt, 2005 13:22

Verkoop nul? Ik ken maar één iemand met zo'n apparaat, en zie hem ook nog zelden tot nooit rijden.

Juice
Geregistreerd lid

Bericht door Juice » vr 14 okt, 2005 13:26

Idd de meest voor de handliggende reden. Maar waarom verkocht deze dan zo slecht? Kwaliteit? Prijs? verkeerd marktsegment (niet denk ik gezien de vele MB A's die ik zie)?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 14 okt, 2005 13:28

design (of beter : te apart non-design)??
net zoiets als waarom de Avantime eraan moest geloven. Overigens zie ik ze toch wel redelijk regelmatig... rondon amsterdam.. zal wel komen doordat er eentje voor de deur staat.

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » vr 14 okt, 2005 13:37

Juice schreef:Idd de meest voor de handliggende reden. Maar waarom verkocht deze dan zo slecht? Kwaliteit? Prijs? verkeerd marktsegment (niet denk ik gezien de vele MB A's die ik zie)?

mischien de lelijkheid

Red76
Geregistreerd lid

Bericht door Red76 » vr 14 okt, 2005 14:07

Juice schreef:Idd de meest voor de handliggende reden. Maar waarom verkocht deze dan zo slecht? Kwaliteit? Prijs? verkeerd marktsegment (niet denk ik gezien de vele MB A's die ik zie)?
Prijs! ( instapprijs €20.000,- :shock: )
Fabia vanaf €12.000,- op de zelfde bodemplaat.
Audi a3 is de tegenhanger van de A-klasse.

En hij lelijk :D

ralph12
Geregistreerd lid

Bericht door ralph12 » vr 14 okt, 2005 14:42

zoiets heet non-descript design. erg anoniem. er worden er trouwens genoeg aangeboden op autotrader tegen pittige prijzen. ik prefereer de A2 boven de A-klasse van Mercedes.

Juice
Geregistreerd lid

Bericht door Juice » vr 14 okt, 2005 14:49

Ik vind hem ook wel leuk. Klein maar wel leuk, en goed afgewerkt.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » vr 14 okt, 2005 17:21

Inderdaad vooral reteduur! In 'afgeladen met opties' uitvoering 44.000 euro!!! (reken voor de gein fff om in guldens).

robertw

Bericht door robertw » vr 14 okt, 2005 20:08

tja, maar dan rijd je wel in een vrijwel alu-auto, gebaseerd op A8 technieken. dat was ook de reden waarom herr piëch er de stekker uit trok. te duur in productie, te weinig verkopen. wel heel erg zuinig icm de 3cylinder diesel.

/rw

elentinos
Geregistreerd lid

Bericht door elentinos » za 15 okt, 2005 12:26

Haa, de Avantime. Die is erg mooi. Ik ken nog een leuke annekdote: Tijdens de RAI 2003 was ik uitgenodigd voor een proefrit in de Avantime. Tijdens het invullen van het formulier reageerde de Renault-vertegenwoordiger ineens heel enthousiast op het feit dat ik Saab reed: .... Ik was al de zoveelste Saab-rijder die interesse had in de Avantime. Liefts 40% van de inschrijvingen tijdens de RAI kwamen van Saab-rijders....

CADIFA
Geregistreerd lid

Bericht door CADIFA » za 15 okt, 2005 15:11

Er is naar mijn mening NIETS mis met de A2. De auto rijdt super!

Is inderdaad een auto uit het hogere segment en is absoluut de tegenhanger van de vorige A-klasse van Mercedes. Vind het jammer dat de auto uit produktie gaat. Naar mijn idee een auto die over een aantal jaren een cult-auto wordt!

Tsja, de prijs, koop eens een dikke nieuwe Polo?

ruter001
Geregistreerd lid

Bericht door ruter001 » do 27 okt, 2005 12:29

Ik vind de A2 net een invalidenwagentje. Daarmee rijd je echt voor joker. Is hij niet zo licht dat als je de ruitenwisser aanzet hij gaat wiebelen?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 27 okt, 2005 12:31

alle VW groep mobielen zijn staatskas spekkers, en dus gewoon veel te zwaar..

Red76
Geregistreerd lid

Bericht door Red76 » do 27 okt, 2005 12:39

jelger schreef:alle VW groep mobielen zijn staatskas spekkers, en dus gewoon veel te zwaar..
En Saab niet :wtf:

Plaats reactie