brandend lampje van de remmen?
-
marcone
- Geregistreerd lid
brandend lampje van de remmen?
Hoi
mijn monteur heeft nieuwe remklauwen en remblokken geïnstalleerd. Alles werkt naar behoren, hij heeft het netjes ontlucht etc. Het vreemde is dat nu permanent het waarschuwingslampje van de remmen brandt. Weet iemand hoe dit kan komen?
groet,
Marc
mijn monteur heeft nieuwe remklauwen en remblokken geïnstalleerd. Alles werkt naar behoren, hij heeft het netjes ontlucht etc. Het vreemde is dat nu permanent het waarschuwingslampje van de remmen brandt. Weet iemand hoe dit kan komen?
groet,
Marc
-
marcone
- Geregistreerd lid
dank je wel. het betreft in mijn geval de voorrem, maar goed, ik ga even op zoek naar het draadje van het reservoir. Mijn monteur zei al wel dat de remvloeistof heel langzaam doorliep.. kan dus zijn dat alles een beetje verstopt is? mmm ik ga op onderzoek, maar wel morgen, want nu is het bijna donker, en ook ik ben een guerillasleuteraar, lekker hardcore gewoon op straat.. brbrbr
-
V4liefhebber
- Geregistreerd lid
-
marcone
- Geregistreerd lid
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Zie viewtopic.php?t=31228
Laat dat draadje van het reservoir maar zitten, dat zul je niet vinden.
Over welk type Saab heb je het eigenlijk precies?
Dat lampje is voor zowel de voor- als achterrem...marcone schreef:het betreft in mijn geval de voorrem, maar goed, ik ga even op zoek naar het draadje van het reservoir
Laat dat draadje van het reservoir maar zitten, dat zul je niet vinden.
Dat klopt, daar is geen verklikkerlampje voor....Klopt het dat het lampje nu niet brandt als de handrem erop zit...
Over welk type Saab heb je het eigenlijk precies?
-
marcone
- Geregistreerd lid
-
jelger
- Geregistreerd lid
de apk keurmeester zeurde over dit lampje. Ik dacht even iets te missen, een verbinding tussen handrembediening en dit stiftje/schakelaartje bij pedaal.
Heeft dus niks met handrem te maken? wat is de precieze functie dan? een soort van vage mechanische waarschuwing dat je je pedaal te diep intrapt [een teken van te weinig remming?].
Hoe kan ik een apk keurmeester overtuigen dat een lampje in dash eigenlijk geen directe functie heeft? ik ben geneigd te gaan zoeken naar ouder klokje zonder dit lampje.
blijft anders een eeuwige discussie.
betreft overigens een model75 met diverse mods naar ouder jaar.
Heeft dus niks met handrem te maken? wat is de precieze functie dan? een soort van vage mechanische waarschuwing dat je je pedaal te diep intrapt [een teken van te weinig remming?].
Hoe kan ik een apk keurmeester overtuigen dat een lampje in dash eigenlijk geen directe functie heeft? ik ben geneigd te gaan zoeken naar ouder klokje zonder dit lampje.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Ik denk dat je de keurmeester niet moet overtuigen, maar op zoek moet naar een keurmeester die kent wat hij keurt. Gezien de leeftijd van de auto hoef je 'm maar eens in de twee jaar te keuren, dus je hebt nog wel even de tijd om iemand te zoeken die weet waar het over gaat! Oudere modellen (zoals die van mij MY71) hebben dezelfde schakelaar. En zoals hierboven al is aangegeven: een schakelaar oid. op het deksel van het reservoir is onzin. Een beetje keurmeester ziet ook wel dat er geen enkel spoor van een kabeltje of een stekker in de buurt van dat potje komt. Het is eigenlijk bizar dat een veiligheid-gerelateerd item waar SAAB weer eens mee vooropliep nu een onterechte discussie over veiligheid oplevert...(overigens, de handleiding die bij een 96 hoort, geeft ook duidelijk de functie van het lampje aan).jelger schreef:de apk keurmeester zeurde over dit lampje. Ik dacht even iets te missen, een verbinding tussen handrembediening en dit stiftje/schakelaartje bij pedaal.
Hoe kan ik een apk keurmeester overtuigen dat een lampje in dash eigenlijk geen directe functie heeft? ik ben geneigd te gaan zoeken naar ouder klokje zonder dit lampje.blijft anders een eeuwige discussie.
Menno
-
jelger
- Geregistreerd lid
dat is het punt niet brinky, doe aljeblieft niet zo flauw.brinky schreef:Waarom trek je het stiftje niet ff uit zodat het lampje uit is, Jelger?
als het lampje uit is, dan verwacht de keurmeester dat het lampje aan gaat op het moment dat de handrem aangetrokken wordt, of als het contact er op staat, maar geen lopende motor [nivo vloeistof --> maar dat heeft de 96 van deze leeftijd ook niet]
@Menno: helder, mijn boekje is in het zweeds. Ik kan op zich basaal zweeds herkennen, maar dit had ik er nog niet uitgehaald.
voor de volledigheid van het topic maar even een plaatje er bij, het gaat om de bovente schakelaar :

-
brinky
- Donateur

-
jelger
- Geregistreerd lid
-
MvR
- Geregistreerd lid
Ik bedoelde dat niet bijdehand naar jou toe@Menno: helder, mijn boekje is in het zweeds. Ik kan op zich basaal zweeds herkennen, maar dit had ik er nog niet uitgehaald.
Menno