GT ipv Classic cabrio: hele jaar door?

Voor alle Saab cabrio rijders
Doc
Donateur (2x)
Donateur (2x)

GT ipv Classic cabrio: hele jaar door?

Bericht door Doc » do 03 sep, 2009 16:17

Dag allen,

Ik heb het in mijn hoofd gehaald om mijn (meer dan perfect onderhouden) GT te verkopen om een cabrio te gaan proberen. Nu is het wel zo, dat ik de auto dagelijks gebruik (kleine stukjes binnen de bebouwde kom) en de auto het gehele jaar buiten staat.
Ik weet dat dat niet optimaal is, maar kan het met een cabrio, of is het toch af te raden?

Groet.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » do 03 sep, 2009 16:20

Zoals je al zegt, optimaal is het niet want een kap is makkelijk opgengesneden door tuig en het weer heeft ook zo zijn invloeden op het canvas, maar voor de rest mag het geen problemen opleveren dacht ik zo. Staat de GT ook altijd buiten? :?

Doc
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Doc » do 03 sep, 2009 16:29

GT staat ook altijd buiten. Gelukkig is het gehalte tuig in Soest vrij beperkt :)

Afbeelding
Afbeelding

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » do 03 sep, 2009 16:32

Zou je alleen wel zo'n mooie GT wegdoen voor "gewoon" een 900 Cabrio?

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » do 03 sep, 2009 16:34

Tja, je woont in de goede buurt van Soest zo te zien :) Prachtige GT overigens, die ben je natuurlijk zo kwijt... maar wil je dat echt? :roll:

Melle
Geregistreerd lid

Bericht door Melle » do 03 sep, 2009 16:52

Ik zou lekker de GT houden!!
Zelf heb ik een tijd dagelijks in een classic caab gereden, in de winter vond ik het geen pretje. (erg koud)
Bovendien is het gebruiksgemak van een GT veel groter.

paulzee
Geregistreerd lid

Bericht door paulzee » do 03 sep, 2009 20:43

Een GT rijder moet de cabrio er gewoon bij nemen toch :lol:
Een cabrio is natuurlijk heerlijk! Maar buiten stallen is volgens mij geen goed idee gezien kap slijtage.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 03 sep, 2009 20:53

Precies, cabrio er naast OF de GT houden.

Doc
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Doc » vr 04 sep, 2009 15:32

Helaas is het óf-óf en niet én-én....
Ik begrijp dat het eigenlijk niet te doen is, gezien de kap?

ClassicS
Geregistreerd lid

Bericht door ClassicS » vr 04 sep, 2009 16:30

Volgens mij is het die geisoleerde kap en perfecte verwarming prima te doen!

Alleen die GT weg zou me buikpijn geven. Mijn zwarte '92 T16s heeft achteraf al voldoende spijt gegeven, dus laat staan een GT.

Melle
Geregistreerd lid

Bericht door Melle » vr 04 sep, 2009 18:47

Doc schreef:Helaas is het óf-óf en niet én-én....
Tuurlijk is het te doen, het is maar waar je prioriteiten liggen...
De GT geeft meer comfort 's winters.
En bovendien een cabriokap is er kwetsbaar, de jeugd is er gek op.

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » vr 04 sep, 2009 19:11

Melleds schreef: En bovendien een cabriokap is er kwetsbaar, de jeugd is er gek op.
ja maar, er is toch ook nog zoiets als een verzekering?
Kom op je leeft maar een keer. Jij kan zeggen dat je al een GT hebt gehad. Op naar een volgend avontuur. Succes!

Melle
Geregistreerd lid

Bericht door Melle » vr 04 sep, 2009 20:44

Niet iedere verzekeraar vergoed cabriokap schade...

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » za 05 sep, 2009 9:10

In de winter heb je in een classic cabrio altijd meer last van condens en eventuele kleinere of grotere lekkages. De achterruitverwarming is kwetsbaar (kwetsbaarder dan in een vast gemonteerde ruit die niet constant in een opvangzak wordt gelegd) en het zicht schuin opzij naar achteren is beperkt. Zelf rij ik de cabrio zo min mogelijk in de winter en geniet ik dan van het comfort van een dichte auto. Is ook beter voor de cabrio. De cabrio zou je ergens bij een boer kunnen stallen in de winter. En schorsen als de wegenbelasting een probleem vormt.

Mijn advies: hou de GT en koop desnoods (in eerste instantie) een vrij goedkope caab. Kijk of het bevalt en upgrade dan desgewenst later naar een mooiere. Ik kan natuurlijk ook niet in je portemonnaie kijken, maar als aanschafbudget een probleem is, dan is dit een redelijk goedkope oplossing.

Je weet nu wat je hebt, namelijk een gewild topmodel. Dat krijg je niet zomaar meer terug. Voor hetzelfde geld ruil je hem in op een rampenbak waar je heel veel pech mee hebt. En dan betreur je elke dag dat je de GT ervoor hebt weggedaan.

cobra427
Geregistreerd lid

Bericht door cobra427 » za 05 sep, 2009 17:38

Doc schreef:Helaas is het óf-óf en niet én-én....
Doc,

Hier iemand met misschien wel de meeste ervaring :wink:

Ik rij per jaar ongeveer 35k en mijn Caab staat sinds 2 jaar buiten. In de winter net zo warm als een dichte auto. Sterker ik kan er een sauna van maken bij - 5 graden.
Heb tot op heden nog nooit stilgestaan, maar dat is ook een kwestie van in wat voor staat de Caab is.
Gewoon een prima uitvoering om dagelijks mee te rijden. En wat een genot 25 tot 30% van het jaar met de kap open :wink: En je hebt toch iets bijzonders om in te rijden.

Zou het zeker doen! (Ga eens bij Peter Haaima langs :wink: )

Plaats reactie