GT ipv Classic cabrio: hele jaar door?
-
Doc
- Donateur (2x)

GT ipv Classic cabrio: hele jaar door?
Dag allen,
Ik heb het in mijn hoofd gehaald om mijn (meer dan perfect onderhouden) GT te verkopen om een cabrio te gaan proberen. Nu is het wel zo, dat ik de auto dagelijks gebruik (kleine stukjes binnen de bebouwde kom) en de auto het gehele jaar buiten staat.
Ik weet dat dat niet optimaal is, maar kan het met een cabrio, of is het toch af te raden?
Groet.
Ik heb het in mijn hoofd gehaald om mijn (meer dan perfect onderhouden) GT te verkopen om een cabrio te gaan proberen. Nu is het wel zo, dat ik de auto dagelijks gebruik (kleine stukjes binnen de bebouwde kom) en de auto het gehele jaar buiten staat.
Ik weet dat dat niet optimaal is, maar kan het met een cabrio, of is het toch af te raden?
Groet.
-
gj900
- Donateur (9x)

-
Doc
- Donateur (2x)

-
gj900
- Donateur (9x)

-
Melle
- Geregistreerd lid
-
paulzee
- Geregistreerd lid
-
Doc
- Donateur (2x)

-
ClassicS
- Geregistreerd lid
-
Melle
- Geregistreerd lid
-
Nick
- Donateur (2x)

-
WimZ
- Geregistreerd lid
In de winter heb je in een classic cabrio altijd meer last van condens en eventuele kleinere of grotere lekkages. De achterruitverwarming is kwetsbaar (kwetsbaarder dan in een vast gemonteerde ruit die niet constant in een opvangzak wordt gelegd) en het zicht schuin opzij naar achteren is beperkt. Zelf rij ik de cabrio zo min mogelijk in de winter en geniet ik dan van het comfort van een dichte auto. Is ook beter voor de cabrio. De cabrio zou je ergens bij een boer kunnen stallen in de winter. En schorsen als de wegenbelasting een probleem vormt.
Mijn advies: hou de GT en koop desnoods (in eerste instantie) een vrij goedkope caab. Kijk of het bevalt en upgrade dan desgewenst later naar een mooiere. Ik kan natuurlijk ook niet in je portemonnaie kijken, maar als aanschafbudget een probleem is, dan is dit een redelijk goedkope oplossing.
Je weet nu wat je hebt, namelijk een gewild topmodel. Dat krijg je niet zomaar meer terug. Voor hetzelfde geld ruil je hem in op een rampenbak waar je heel veel pech mee hebt. En dan betreur je elke dag dat je de GT ervoor hebt weggedaan.
Mijn advies: hou de GT en koop desnoods (in eerste instantie) een vrij goedkope caab. Kijk of het bevalt en upgrade dan desgewenst later naar een mooiere. Ik kan natuurlijk ook niet in je portemonnaie kijken, maar als aanschafbudget een probleem is, dan is dit een redelijk goedkope oplossing.
Je weet nu wat je hebt, namelijk een gewild topmodel. Dat krijg je niet zomaar meer terug. Voor hetzelfde geld ruil je hem in op een rampenbak waar je heel veel pech mee hebt. En dan betreur je elke dag dat je de GT ervoor hebt weggedaan.
-
cobra427
- Geregistreerd lid
Doc,Doc schreef:Helaas is het óf-óf en niet én-én....
Ik begrijp dat het eigenlijk niet te doen is, gezien de kap?
Hier iemand met misschien wel de meeste ervaring
Ik rij per jaar ongeveer 35k en mijn Caab staat sinds 2 jaar buiten. In de winter net zo warm als een dichte auto. Sterker ik kan er een sauna van maken bij - 5 graden.
Heb tot op heden nog nooit stilgestaan, maar dat is ook een kwestie van in wat voor staat de Caab is.
Gewoon een prima uitvoering om dagelijks mee te rijden. En wat een genot 25 tot 30% van het jaar met de kap open
Zou het zeker doen! (Ga eens bij Peter Haaima langs