LPG in 900GLi classic
-
Auke900
- Geregistreerd lid
LPG in 900GLi classic
Enige tijd geleden heb ik een 900 GLi classic gekocht uit '82 en ben van plan daar LPG in te laten bouwen. Nu ben ik me wat aan het orienteren en de prijzen en mogelijkheden blijken enorm te varieren. Nu overweeg ik deze installatie in te laten bouwen bij Paul Mandigers uit Son. Hij gaf aan ervaring te hebben met saabs 900 en is veruit de goedkoopste.
Ben benieuwd naar referenties.
Groeten, Auke
Ben benieuwd naar referenties.
Groeten, Auke
-
Sapphire
- Donateur (7x)

-
brinky
- Donateur

Bij Jelger was er helaas door de originele kofferbakbekleding geschroefd... en liep de wagen na inbouw op 2 brandstoffen.
viewtopic.php?t=25537&highlight=mandigers
viewtopic.php?t=25537&highlight=mandigers
-
900 SE C
- Geregistreerd lid
Re: LPG in 900GLi classic
Die referentie zou je van deze beoogde inbouwer moeten kunnen krijgen - zoniet ...Auke900 schreef:.. Ben benieuwd naar referenties. Groeten, Auke
-
brinky
- Donateur

-
Auke900
- Geregistreerd lid
-
brinky
- Donateur

-
sturbo
- Geregistreerd lid
[quote="brinky"]In het K-jet systeem zit een luchtweger die moet worden geblokkeerd wanneer de wagen op benzine loopt. Anders is het systeem backfire gevoelig... en kun je om de haverklap op zoek naar een nieuwe luchtwegerklep (omdat de oude krom is geslagen door een backfire).[/quote]
Bedoel je niet dat hij moet worden geblokkeerd wanneer hij op LPG loopt?
En volgens mij krijg je hierdoor niet minder kans op backfire maar zijn de gevolgen idd wel minder vervelend.
Maar als het ontstekinssysteem en de klepspeling in orde zijn moet het wel zonder backfires kunnen toch?
Ik heb veel Volvo's en Mercedessen met K-jetronic en LPG gehad en nooit de luchtweger vast gezet. Ook nooit backfire.
Bedoel je niet dat hij moet worden geblokkeerd wanneer hij op LPG loopt?
En volgens mij krijg je hierdoor niet minder kans op backfire maar zijn de gevolgen idd wel minder vervelend.
Maar als het ontstekinssysteem en de klepspeling in orde zijn moet het wel zonder backfires kunnen toch?
Ik heb veel Volvo's en Mercedessen met K-jetronic en LPG gehad en nooit de luchtweger vast gezet. Ook nooit backfire.
-
brinky
- Donateur

-
windekind
- Donateur

-
Azul
- Geregistreerd lid