wielkast strips

1967-1984
Bioman
Geregistreerd lid

wielkast strips

Bericht door Bioman » ma 24 okt, 2005 23:42

Ik weet dat er al het een en ander op het forum over geschreven is, maar ik kan toch niet zo gauw een adres vinden waar ik (bijna) nieuwe wielkast-strips kan krijgen voor een 99. Die van mij zijn gebarsten, gescheurd, en ik moet ze nu zelfs met plakband vastplakken, dus hoognodig toe aan vervanging.
Ik vind strips voor de 900 op www.thesaabsite.com maar die zijn duur (35 US$ per stuk) plus ik weet niet of ze ook op een 99 passen.

Wie kan me helpen? :?

Alexander
Geregistreerd lid

Bericht door Alexander » wo 26 okt, 2005 7:41

Hallo,

Ik heb de (zwarte) wielkaststrips op mijn 99 ook vervangen. Gewoon bij de dealer (Gol in Veenendaal) bestelt. Met 10% korting via Saabclubpas. Weet niet meer hoe duur ze waren, maar was ook hier niet goedkoop.

Alexander

Alexander
Geregistreerd lid

Bericht door Alexander » wo 26 okt, 2005 7:44

Hallo,

Heb de factuur weer gevonden! 4 strips waren samen € 91,60 (inclusief 15% korting en exclusief de BTW). Voor zo'n € 110,-- ben je dus klaar.

Alexander

utan
Geregistreerd lid

Bericht door utan » wo 26 okt, 2005 11:22

Alexander,

Ik heb van 't zomer deze vraag ook bij de dealer in Zweden gesteld. 4 nieuwe strips kosten 1000 kronen (delen door 9 is euros) dus dat is niet goedkoper. Daarna ben ik naar van der Laan in Overschild geweest en heb voor niet al te veel 4 mooie tweedehandsjes uitgezocht die er prima uitzien.

Utan

bberends
Geregistreerd lid

Bericht door bberends » wo 26 okt, 2005 13:34

Gaat het hier over zwarte of chromen wielkaststrips?

utan
Geregistreerd lid

Bericht door utan » wo 26 okt, 2005 15:52

hier gaat het over zwarte

die chromen kan ik ook nog wel gebruiken, sterker nog als ik 4 chromen heb dan heb ik 4 zwarte over van m'n GLE :wink:

Voor zover ik weet zijn die chromen ook niet meer nieuw bij Saab te koop.

Bioman
Geregistreerd lid

Bericht door Bioman » wo 26 okt, 2005 20:32

Hi Alexander,

Bedankt voor de tip. Ik zal eens bij de Saab-dealer gaan kijken. Is die 10% Saabclub-korting standaard bij officiele Saab-dealers of een gevolg van slim onderhandelen?

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » wo 26 okt, 2005 22:26

Bioman schreef:Hi Alexander,

Bedankt voor de tip. Ik zal eens bij de Saab-dealer gaan kijken. Is die 10% Saabclub-korting standaard bij officiele Saab-dealers of een gevolg van slim onderhandelen?
Bartm weet ook een adres. Mail die eens!

Bioman
Geregistreerd lid

Bericht door Bioman » wo 26 okt, 2005 22:38

Robberts schreef:Bartm weet ook een adres. Mail die eens!
Bedankt voor de tip. Ik heb Bart M een pb'tje gestuurd.

groet,
jan

utan
Geregistreerd lid

Bericht door utan » do 27 okt, 2005 14:25

Krijgen wij het antwoord ook te horen? :wink:

Bart M
Geregistreerd lid

Bericht door Bart M » do 27 okt, 2005 20:16

De bedoelde chroomstrips zijn te bestellen bij:

Darex Import & Export
Loverpad 9
6416DA Heerlen

Je kunt mailen naar:

darex@home.nl

De eigenaar heet Addy

Het catalogusnummer is 371/BF (Chromleiste, het komt uit Duitsland) Dit profiel is leverbaar in lengtes van 3 meter. Je hebt dus twee lengtes nodig per auto. Laat ze voor verzenden door het midden knippen. Is wat gemakkelijker te verzenden.

Reken op ongeveer €70 voor een complete set van twee profielen inclusief verzendkosten.

De strips zijn nauwelijks te onderscheiden van het origineel.

Als je ze koopt, zorg er dan voor dat je de strips goed verwarmt voordat je ze monteert. Anders beschadig je de chroomlaag. Ik heb de beste resultaten door ze een half uurtje in een heet bad te gooien voordat ik ze monteer.

Zo, nu weten jullie het allemaal.

utan
Geregistreerd lid

Bericht door utan » do 27 okt, 2005 22:01

Kijk dat is info :bow:

Bioman
Geregistreerd lid

Bericht door Bioman » do 27 okt, 2005 22:46

utan schreef:Kijk dat is info :bow:
Inderdaad!! Geweldig bedankt Bart! Het enige probleem is dat ik zwart-plastic strips heb. Heeft jouw adresje die ook?

Bart M
Geregistreerd lid

Bericht door Bart M » vr 28 okt, 2005 12:55

Spuitbusje zwart?

Voor de puristen onder ons:
Tot 1980 zaten origineel chromen strips op de 99 GL, GLE en EMS. Op de 99L (Economy) zaten meen ik af fabriek helemaal geen strips maar waren uiteraard wel tegen meerprijs leverbaar. De turbo heeft altijd zwarte strips gehad behalve de allereerste exemplaren.
Ook de eerste 900 Classics (tot 1980 behalve turbo) hadden chromen wielkaststrips.

Vanaf 1980 hadden alle 99's en 900's zwarte strips.

Bioman
Geregistreerd lid

Bericht door Bioman » vr 28 okt, 2005 15:40

Ik ben geen purist (als het er maar mooi uitziet), maar ook geen bling-bling lover, dus dan ga ik toch morgen eens bij de lokale Saab-boer langs om te kijken of hij van die fijne plastic strips kan bestellen!
:O:

Plaats reactie